طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس شورای عالی دولت طرابلس در لیبی گفت که کشورش در حالت جنگی با امارات واقع شده است.

طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد المشری رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) گفت که رابطه این دولت با امارات قطع است و در حالت جنگی با ابوظبی قرار گرفته است.

او به الجزیره گفت که خلیفه حفتر آلت دست بعضی کشورهای منطقه ای است و با رد آتش بس اعلامی از سوی مصر گفت که دولت طرابلس شروط بیان شده در این اعلامیه را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به نقش روسیه در لیبی نیز گفت که مسکو هیچ زمانی به طور رسمی به حضور خود در لیبی اذعان ننموده و صرفا شرکت های امنیتی روسی در این کشور حضور دارند و طرابلس مایل است وارد گفت و گو با روسیه گردد.

المشری، با رد طرح مصر برای برقراری آتش بس، تأکید کرد که خلیفه حفتر پس از شکست هایی که در عرصه میدانی متحمل شده به میز مذاکره باز گشته و در عین حال شروطی را نیز مطرح نموده است.

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی، حضور حفتر را در هر سطحی از دولت آینده لیبی رد کرد و خواهان تحت پیگرد قرار دریافت کشورهایی شد که وی را حمایت اقتصادی و تسلیحاتی می نمایند.

او همچنین گفت که خلیفه حفتر باید تسلیم شده و محاکمه گردد و در مورد دولت مصر نیز تأکید کرد که لیبی دارای حاکمیت است و قاهره نباید در امور این کشور دخالت کند.

شب گذشته نیز سرتیپ خلبان محمد قنونو، سخنگوی رسمی ارتش دولت وفاق ملی در واکنش به کنفرانس مشترک رئیس جمهور مصر و ژنرال حفتر در قاهره که طی آن پیشنهاد آتش بس دادند، گفت: ما نبودیم که جنگ [در لیبی] را شروع کردیم ولی قطعا ما زمان و مکان انتها این جنگ را اعلام خواهیم کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و حفتر دیروز (شنبه) به همراه عقیله صالح، رئیس مجلس شرق لیبی (مستقر در طُبرُق) بعد از ملاقات چند ساعته، طی نشستی از توافق طرفین بر طرح ابتکار عمل سیاسی برای توقف درگیری ها در لیبی خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33359

به "طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید