طرز تهیه کیک کوکو استار (کیک سه لایه)

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کیکی مناسب برای عصرانه، با طعمی عالی و ظاهر مجذوب کننده که از سه لایه خوشمزه شکلاتی، نارگیلی خامه ای و یک لایه شکلاتی (گاناش) میباشد. ترکیب شکلات و نارگیل در کنار هم، طعم بسیار فوق العاده ای به این کیک یا دسر میدهد. درست کردن این کیک شاید کمی زمان بر باشد اما با حوصله و دقت میتوان یک میان وعده عالی در منزل آماده کرد. با ما در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ همراه باشید.

طرز تهیه کیک کوکو استار (کیک سه لایه)

مواد لازم برای تهیه لایه های کیک کوکو استار:

مواد لازم برای لایه شکلاتی (لایه اول)
تخم مرغ هم دمای محیط 3 عدد
شکر نصف پیمانه
آب گرم 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادی 105 گرم یا دو قاشق غذاخوری = کمتر از یک پیمانه
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
مواد لازم برای لایه کوکو استار یا نارگیلی (لایه میانی)
کرم شانتی 1 بسته
شیر سرد سه چهارم پیمانه
کره 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 2 پیمانه
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای گاناش (لایه آخر)
شکلات 120 گرم
خامه صبحانه 200 میلی لیتر (هر بسته خامه صبحانه 250 میلی لیتر است)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک یخچالی کارامل سه لایه با عکس مرحله به مرحله

1- قبل از آغاز کار کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی بپوشانید و قالب را کنار بگذارید، احتیاجی به چرب کردن دیواره ها نیست.

2- داخل ظرفی آرد سفید و پودر کاکائو و نمک و بکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید.

3- تخم مرغ ها و وانیل و شکر را داخل ظرفی بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت پنج دقیقه بزنید تا کاملا حجیم و کرم رنگ و کشدار گردد

کناره های ظرف را حتما با لیسک دورگیری کنید تا ذرات پاشیده شده به دیواره ها به داخل ظرف برگردند و بعدا باعث ایجاد بوی زهم تخم مرغ داخل کیک نشوند.

4- آب گرم را به مواد اضافه کنید و بلافاصله با همزن کاملا مخلوط کنید؛ منظور از آب گرم، آب جوشی هست که کمی از حرارت اولیه افتاده است.

5- مواد خشک را در دو مرحله به مایع اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و آرام هم بزنید تا در نهایت کاملا یکدست گردد و هیچ گلوله ای داخلش نباشد.

6- مایع کیک را داخل قالب بریزید و سعی کنید موقع ریختن، مواد را از یک نقطه داخل قالب نریزید (به این دلیل که بعدا کیک به صورت قله ای پف نکند). قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی بیست دقیقه بپزید، زمان پخت در فر های مختلف فرق دارد، در آخر با یک خلال دندان از قسمت میانی کیک تست کنید اگه خلال دندان تمیز بیرون آمد کیک را از فر خارج کنید.

7- اجازه بدهید کیک کاملا داخل قالب خنک گردد و بعد کناره آن را به آرامی با یک چاقو از قالب جدا کنید و کیک را از قالب در بیاورید و کاغذ روغنی را به آرامی از پشت کیک جدا کنید. روی کیک باید کاملا صاف و مسطح باشد. اگر احیانا کیکتان قله ای پف نموده بود یا کاملا صاف نبود با یک چاقوی تیز یک لایه نازک از روی کیک برش دهید تا روی کیک کاملا صاف باشه و بعد کیک را مجددا داخل قالب کمربندی برگردانید.

8- برای قسمت کوکو استار، شیر سرد و کرم شانتی را داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کاملا فرم بگیره و سفت گردد و رد پره های همزن روی آن بماند و به راحتی از روی پره همزن پایین نریزد.

(کرم شانتی همان پودر خامه هست که میتوانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید و اگر به کرم شانتی دسترسی نداشتید میتوانید به جای کرم شانتی و شیر از دو پیمانه خامه قنادی کاملا فرم گرفته بهره ببرید)

9- بعد از فرم گرفتن کرم شانتی یک قاشق کره را روی حرارت به صورت بن ماری آب کنید و اجازه دهید کمی از دما بیفتد و به کرم شانتی فرم گرفته اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط بشه و بعد پودر قند الک شده را به مواد اضافه و با همزن کاملا مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک یخچالی(کیک سرد)؛ بدون احتیاج به فر

10- همزن را کنار بگذارید و پودر نارگیل را به مواد اضافه کنید و با لیسک یا قاشق کاملا مخلوط کنید تا با مواد یکدست گردد.

روی کیک شکلاتی را با کمی شیر و با قلمو کمی تر کنید. اگر ذائقه شیرین پسندی دارید میتوانید شیر را شیرین کنید تا کیک هم شیرین تر گردد. کسایی که دوست دارند کیک بافت کاملا خیس و تر داشته باشد میتوانند کیک را با نصف پیمانه شیر خیس نمایند ولی تمام شیر را از یک نقطه روی کیک نریزید. به تناوب و روی تمام قسمت ها کمی شیر بریزند تا کیک حالت خیس پیدا کند.

11- مخلوط نارگیلی را روی کیک بریزید و بعد به یاری پشت قاشق یا لیسک پهن کنید تا روی کیک را به صورت یکدست و صاف بپوشاند و ارتفاعش از هر طرف یکسان باشد.

12- روی قالب را با سلفون بپوشانید و حداقل به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش رو بگیرد.

برای لایه آخر شکلات خرد شده را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید (روش بنماری) و هرازگاهی هم بزنید تا کاملا آب گردد و بعد خامه صبحانه را به شکلات اضافه کنید و روی حرارت به صورت بنماری کاملا مخلوط کنید تا یکدست گردد. بعد از روی حرارت بردارید و روی لایه نارگیلی بریزید، قالب را روی دستتان کمی حرکت بدهید تا لایه شکلاتی کاملا روی لایه کوکو استار را بپوشاند.

13- قالب را مجددا داخل یخچال بگذارید و حداقل دو ساعت زمان دهید تا خودش را بگیرد و مزه ها هم کاملا به خورد هم بروند.

بعد کیک را از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی تیز کنار ه ها را جدا کنید و کمربند قالب را باز کنید و کیک را از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین و با یک چاقو برش دهید.

برای اینکه برش ها منظم باشند چاقو را داخل آب جوش فرو ببرید و بعد با دستمال خشک کنید و بعد برش بزنید و بعلاوه بعد از هر برش چاقو را با دستمال تمیز کنید و بعد برش بعدی را بزنید تا برش ها تمیز در بیایند.

برای تزئین، بعد از برش دادن کیک اندازهی شکلات سفید را به روش بنماری آب کنید و داخل قیف یکبار مصرف بریزید و سر قیف را برش دهید و روی هر برش کیک به صورت زیگزاگی و رفت و برگشتی بریزید.

بعلاوه برای تزئین روی کیک میتوانید از انواع میوه ها مثل توت فرنگی و … بهره ببرید و یا روی کیک ترافل شکلات یا پودر پسته بریزید

این کیک هر چقدر داخل یخچال بماند خوشمزه تر میگردد و میتوانید از یک یا حتی دو روز قبل آن را درست کنید و داخل ظرف در دار در یخچال نگهداری کنید و برای دورهمی های محبت آمیز و عصرانه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 7 نوع پنکیک خانگی؛ همراه با فوت و فن ها و ایده های تزیین

نکات مهم کیک کوکو استار:

  • برای پختن این کیک احتیاجی نیست حتما قالبتان گرد باشد این کیک را داخل قالب مربع یا مستطیل هم میتوانید درست کنید و بعد به صورت مربعی برش دهید.
  • اگر قالب کمربندی ندارید هم میتوانید به راحتی این کیک را داخل قالب گرد ساده درست کنید اول کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و کیک را داخل قالب بپزید و بعد کیک را از قالب در بیاورید و کاغذ روغنی را جدا کنید.
  • دو عدد کاغذ روغنی را به صورت نواری و بلند برش دهید و به صورت ضربدری داخل قالب قرار دهید و کیک را روی این کاغذ روغنی ها بذارید. طول کاغذ روغنی ها باید به اندازه ای بلند باشد که علاوه بر ارتفاع دیواره ها کمی هم از قالب بیرون آید (هر کاغذ روغنی از دو سمت قالب بیرون می آید) بعد مابقی مراحل را مثل دستور طی کنید و در آخر کناره های کیک را با چاقو از قالب جدا کنید و از هر چهار سمت کاغذ روغنی بگیرید و کیک را به یاری آنها از قالب خارج کنید و بعد کاغذ روغنی ها را بردارید و یا اینکه بعد از پختن کیک کل کف و دیواره های قالب را با سلفون بپوشانید و بعد کیک را به یاری سلفون از قالب خارج کنید اما موقع جدا کردن سلفون از کناره های کیک دقت و حوصله به خرج دهید.
  • برای اندازه گیری اندازه آرد به پیمانه، یک پیمانه آرد را داخل ظرفی بریزید و دو قاشق غذاخوری از این اندازه بردارید (کم کنید) تا اندازه درست حاصل گردد.
  • برای گاناش میتوانید به دلخواه از شکلات تلخ یا شیری بهره ببرید شکلات شیری طعم شیرین تری به کیک میدهد و شکلات تلخ شیرینی کمتری دارد. در کل سعی کنید از شکلاتی بهره ببرید که طعمش را دوست دارید تا در نهایت از طعم کیک تان راضی باشید.
  • چرب نکردن دیواره های قالب و حرکت دادن مایه کیک موقع ریختن داخل قالب به این دلیل هست که کیک به صورت مسطح و صاف پف کند و قله ای نگردد.
منبع: اُکالا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 67868

به "طرز تهیه کیک کوکو استار (کیک سه لایه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک کوکو استار (کیک سه لایه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید