فرزام: با کیفیت کار کنیم، سهمیه های المپیک در روئینگ را درو خواهیم کرد، نباید از قافله عقب بمانیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: می دانم مسابقات کسب سهمیه المپیک در بالاترین سطح برگزار می گردد و باید مراقب باشیم که از این قافله عقب نمانیم.

فرزام: با کیفیت کار کنیم، سهمیه های المپیک در روئینگ را درو خواهیم کرد، نباید از قافله عقب بمانیم

افشین فرزام در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد نتایج قایقرانان در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا گفت: زمان کوتاه 6 ماهه داشتم و تیم بعد از بازی های آسیایی 2018 رها شده بود. قایقرانان تا 6 ماه تمرین نداشتند اما با این حال در مسابقات قهرمانی آسیا همه بچه ها توانستند مدال بگیرند. این مسابقات استارت کار بود تا بتوانیم در مقطع زمانی کوتاه به حدی برسیم که به مدال دست یابیم. اولین بار است که در تیم مردان تمام قایقرانان به مدال رسیدند و خدا را از این بابت شاکرم.

با ادامه این روند، مردان هم قابلیت های خود را نشان می دهند

وی اضافه نمود: تیم خوب و منسجمی داشتیم و بچه ها با روحیه، با غیرت و جنگنده ظاهر شدند و در صورت ادامه این روند مانند پایه ریزی که برای بانوان در چند سال گذشته انجام شد، این بچه ها هم در ادامه در شرایطی قرار می گیرند که قابلیت های خود را بالا ببرند.

فرزام ادامه داد: در بخش هایی که برای کسب سهمیه المپیک تمرکز نموده بودیم، نتایج خوبی کسب شد. در سنگین وزن مردان که جزو شاخص ترین رشته ها در آسیا است، به مدال طلا رسیدیم و 6 ماه بعد در همین ماده سهمیه المپیک در همین پیست توزیع می گردد. این اولین تجربه بهمن نصیری در خط تک نفره بود که خوشبختانه شرایط با کیفیتی داشت.

ملایی با برنامه ریزی منسجم به صددرصد آمادگی می رسد

سرمربی تیم روئینگ مردان کشورمان در مورد عملکرد نازنین ملایی در این مسابقات مطرح نمود: ملایی از سال 2012 شاگرد من بوده و با شرایط روحی و فنی وی آشنایی دارم و وقتی فدراسیون خواست از راه دور او را حمایت کنم، قبول کردم. در اردوی پسران در میانه بودم و تا جایی که امکان داشت، به ملایی یاری کردم و در محل مسابقات هر کاری لازم بود، انجام شد. نهایت آمادگی وی 70 درصد بود و می تواند با برنامه ریزی منسجم تر در مسابقات سهمیه المپیک به صددرصد آمادگی برسد.

فرزام در مورد اینکه ملایی مدال طلایش را به وی تقدیم نموده است، گفت: از ملایی تشکر می کنم. این مدال حاصل زحمات خودش بوده و لطف نموده که مدالش را به من تقدیم نموده است. امیدوارم روند قهرمانی وی ادامه داشته باشد. اگر شرایط فراهم باشد، ملایی جزو ورزشکارانی است که حاضر است سال ها ادامه بدهد و برای ایران و کشورش فعالیت کند.

اگر با کیفیت کار کنیم، سهمیه ها را درو می کنیم

وی در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اعلام نمود: در مسابقات قاره ای هر کشور نهایت دو سهمیه می گیرد. در این دوره نیز شرایط سخت است و قوانین فدراسیون جهانی کشورها را محدود نموده و تنها در شرایطی که دو مدال طلا بگیریم، می توانیم با دو سهمیه راهی المپیک شویم. تاکنون این اتفاق نیفتاده که در روئینگ در مسابقات کسب سهمیه طلا بگیریم. با توجه به شرایطی که نازنین ملایی و بهمن نصیری و همچنین قایق های دو نفره زنان و مردان دارند، اگر خیلی خوب و با کیفیت کار کنیم، می توانیم دو سهمیه را درو کنیم.

هر چه کیفیت قایق، پارو و محل تمرین بالاتر باشد، بهتر است

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در مورد لزوم برگزاری اردوی برون مرزی گفت: رقبای ما در سطح کلاس بالایی کار می نمایند. کشورهایی مانند کره، ژاپن، هنگ کنگ، چین و ازبکستان از ابزار و زیر ساخت و امکاناتی برخوردارند که ما از آنها محروم هستیم. هر چه کیفیت قایق، پارو و محل تمرینات بالاتر برود، قطعاً برای کسانی که با انگیزه می خواهند برای کشور افتخارآفرینی نمایند، مثمرثمرتر خواهد بود. در جهت پیش رو و 6 ماه باقیمانده تا مسابقات کسب سهمیه المپیک باید شرایط اردو به گونه ای باشد که بچه ها از نظر ذهنی و فنی در بالاترین قابلیت ها باشند. اگر از نظر مالی و بودجه امکان برگزاری اردوی برون مرزی فراهم باشد، می تواند له ما یاری کند.

باید مراقب باشیم از قافله عقب نمانیم

فرزام اضافه نمود: 90 درصد رقبای ما اردوی برون مرزی خواهند داشت. کشورهای عربی و عربستان که سطح پایینی در روئینگ دارند، در اروپا و آمریکا اردو دارند، چه برسد به کشورهایی مانند هنگ کنگ و کره و ژاپن. ما سعی می کنیم با هر شرایطی که وجود دارد، بچه ها را به اوج آمادگی برسانیم . شرایط مسابقات سهمیه خیلی متفاوت است. این تجربه را از المپیک لندن و ریو دارم و می دانم مسابقات کسب سهمیه المپیک در بالاترین سطح برگزار می گردد و باید مراقب باشیم که از این قافله عقب نمانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16622

به "فرزام: با کیفیت کار کنیم، سهمیه های المپیک در روئینگ را درو خواهیم کرد، نباید از قافله عقب بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزام: با کیفیت کار کنیم، سهمیه های المپیک در روئینگ را درو خواهیم کرد، نباید از قافله عقب بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید