فرودگاه بین المللی کرابی؛ تایلند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فرودگاه بین المللی کرابی که پرواز های بسیاری را به شهر کرابی در کشور تایلند راهنمایی می نماید، سالانه بیش از 4 میلیون مسافر را جابه جا می نماید.

فرودگاه بین المللی کرابی؛ تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

کرابی، استانی متشکل از چندین جزیره در جنوب تایلند است که به سرعت تبدیل به مقصد گردشگری بسیار محبوبی شد، به گونه ای که امروزه پروازهای مستقیمی از سراسر دنیا به فرودگاه بین المللی آن انجام می گردد. استان کرابی روی خط ساحلی دریای آندامان قرار گرفته است و هنوز هم یکی از جذابیت های اصلی آن، طبیعت نسبتا بکر و دست نخورده اش است که شامل سواحل سفید شنی، آب های گرم شفاف، صخره های مرجانی زیبا، غارهای بی شمار، آبشارهای باشکوه و بیش از 130 جزیره می گردد. با توجه به خط ساحلی بسیار جذاب و دیدنی، پوشش گیاهی انبوه، امکان انجام فعالیت های آبی متنوع و کوهنوردی و همچنین غذاهای خوب اصلا جای تعجب نیست که این منطقه با این سرعت رشد نموده است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی کرابی در سال 1999 افتتاح شد و برای جابه جایی 3 میلیون مسافر طراحی شده بود که در حال حاضر نیز از این رقم فراتر رفته است. در برنامه های آینده قرار است این ظرفیت به 5 میلیون افزایش یابد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: KBV
  • کد ایکائو: VTSG
  • ارتفاع از سطح دریا: 25 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Thai AirAsia، New Gen Airways
  • فاصله هوایی تا تهران: 5684 کیلومتر (در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و کرابی صورت نمی گیرد)

پایانه ها

فرودگاه بین المللی کرابی دارای دو پایانه برای پرواز های داخلی و بین المللی است. پایانه 1 که پایانه بین المللی است، دارای سه طبقه است. در طبقه همکف مسافران می توانند کافه، تبدیل ارز، دستگاه خودپرداز (ATM)، دفتر رزور هتل، دفتر اجاره ماشین و باجه فروش بلیت اتوبوس و تاکسی را پیدا نمایند. در طبقه اول که مخصوص پرواز های خروجی بین المللی است مسافران می توانند بیشتر دفاتر هواپیمایی را به علاوه چند کافی شاپ در این طبقه پیدا نمایند. در طبقه دوم نیز نمازخانه، رستوران و دفتر فرودگاه قرار گرفته است. تمام طبقات مجهز بع آسانسور و لیفت (برای جابه جایی ویلچر) هستند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کرابی در فاصله 7 کیلومتری مرکز شهر کرابی قرار گرفته است.

راه های دسترسی

برای رفت و آمد از فرودگاه به مرکز شهر بهتر است از قبل تاکسی یا ماشین رزرو نموده باشید. همچنین هزینه این سفر با تاکسی به مرکز شهر 500 بات است.

هزینه کرایه اتوبوس نیز 80 بات است که از تاکسی مقرون به صرفه تر است، اما ممکن است مسافران کمی معطل شوند، زیرا اتوبوس های تا زمانی که پر نشوند، حرکت نمی نمایند. برای استفاده از تاکسی و اتوبوس باید حتما از قبل بلیت تهیه کنید.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و کرابی صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10570

به "فرودگاه بین المللی کرابی؛ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی کرابی؛ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید