فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز

به گزارش مجله کامپیوتر، سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: خدمات رسانی اتوبوسرانی شیراز که به علت اوج گیری موج چهارم کرونا محدود شده بود از امروز یکشنبه 26 اردیبهشت به حالت عادی بازگشت.

فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز

به گزارش خبرنگار از ، پیمان باباخانی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، ناوگان اتوبوسرانی از امروز ساعت 6 صبح تا 9 شب کار خود را شروع می نمایند، گفت: امروز رونمایی از 50 اتوبوس به ارزش 200 میلیارد تومان برای توسعه ناوگان اتوبوس را خواهیم داشت.

او با یادآوری این مطلب که این اتوبوس دارای رمپ معلولین و جانبازان است، اضافه نمود: این اتوبوس ها استاندارد آلایندگی یورو 4 دارند.

باباخانی با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر انجام شد که خرید 50 دستگاه اتوبوس برقی هستیم برای اولین بار در ایران خط اتوبوس برقی را در شیراز راه اندازی کنیم، اضافه نمود: نظافت ناوگان یکی از مسائلی است که مد نظر واقع شده است و به صورت روزانه نظافت تمامی ناوگان انجام گردد تا بتوانیم ناوگان تمیزی داشته باشیم، اما احتیاج است که شهروندان هم در این راستا کمک نمایند.

باباخانی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم BMS را اجرا کنیم موضوع تعرفه هوشمند را خواهیم داشت چرا که تعرفه هوشمند یکی از مواردی است که جلوی بی نظمی اتوبوس ها را می گیرد، اضافه نمود: ایستادن اتوبوس ها خارج از ایستگاه از دیگر مطالبی است که مورد شکایت مردم بوده است که با این سامانه ایستادن در خارج از ایستگاه، باز شدن در های اتوبوس و تندروی و کندروی را می توانیم مانیتورینگ کنیم تا بتوان نظم بیشتری در ناوگان داشته باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه احداث بخش معاینه فنی را در نظر گرفته ایم که تجهیزات خریداری شده و منتظر سرمایه گذار هستیم که زمینی برای این موضوع به ما ارائه کند، تاکید نمود: خانه خدمات در 30 روز آینده افتتاح می گردد که در 2 نقطه شهر واقع شده است و خدمات به رانندگان تاکسی خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یکی از مهمترین مسائلی است که وجود دارد که کارت شهروندی، کارت شتابی و QR را خواهد داشت اگر چنین گردد تاکسی متر راه اندازی خواهد شد تا اختلاف کورس بین راننده و مسافر از بین می رود، اضافه نمود: تمام 10 هزار تاکسی باید به سازمان مراجعه می کردند و مجوز های لازم را دریافت می کردند که با 32 مرکز پیشخوان هماهنگ کردیم که این رانندگان در دفتر های پیشخوان مراجعه نمایند و این موضوع برای اتوبوس ها هم انجام می گردد.

به گفته باباخانی، عمر مفید اتوبوس دیزل 10 سال، اتوبوس CNG 12 سال و برقی 20 سال بوده و اکنون میانگین سنی اتوبوس های ما در شیراز اکنون هفت سال است و با رونمایی 50 اتوبوس تازه این رقم به 6 و نیم سال می رسد و تا آخر سال 1400 باید یکصد دستگاه خریداری کنیم که جایگزین اتوبوس هایی شوند که از رده خارج می شوند.

او با اشاره به اینکه وقتی سامانه TMS برای تاکسی ها راه اندازی گردد، می توانیم به صورت روزانه تاکسی را مانیتورینگ کنیم، اضافه نمود: تمامی دوربین های نظارتی سطح شهر به مرکز کنترل این سازمان متصل شده است و سامانه ثبت تخلف راه اندازی شده است و طی مدت 2 ماه به صورت ارشادی با آنان اطلاع رسانی خواهیم کرد و پس از 2 ماه کد ثبت تخلف از پلیس راهور خواهیم گرفت و متخلفان جریمه می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی در اولویت سه تزریق واکسن کرونا قرار دارند، اظهار کرد: 2 خط BRT در شیراز مصوب شده که خط اول از شهرک گلستان تا میدان نمازی است که روزانه به 150 هزار مسافر خدمات خواهد داد و خط دوم هم از میدان احسان تا باسکول نادر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه 65 درصد ناوگان تاکسی در حالت فرسوده هستند و بالای 12 سال سن دارند، اضافه نمود: اگر بتوانیم وام را برای رانندگان تاکسی بگیریم که سود را شهرداری ارائه کند، می توانیم ناوگان را بهسازی کنیم.

باباخانی با تاکید بر اینکه اکنون هفت هزار تاکسی فعال در حال فعالیت هستند، اضافه نمود: کاهش مسافر را در ایام کرونایی شاهد بودیم و بسته هزینه ای به نام کاهش مسافر برای آنان واریز کردیم و زمان های تعطیل هم برای آنان بسته معیشتی به صورت ریالی برای آنان واریز می کردیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62905

به "فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید