فناوری جدید شارژ بی سیم محققان ایرانی رونمایی می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، فناوری واقعی انتقال بی سیم برق بدون سیم یا پد شارژ یک چالش بزرگ در صنعت فناوری به حساب می آمد. اما اکنون استارت آپی کالیفرنیایی با استفاده از فناوری که محققان ایرانی ابداع کرده اند، شیوه ای ارزان و ساده برای این چالش یافته است.

فناوری جدید شارژ بی سیم محققان ایرانی رونمایی می شود

استارت آپ مذکور Guruنام دارد و یک سیستم شارژ بی سیم ساخته که الکتریسیته را با کمک امواج رادیویی با فرکانس بالا منتقل می کند. در حقیقت الکتریسیته به شکل موج میلیمتری منتقل می شود.

قرار است استارت آپ گورو در نمایشگاه CES امسال 3 نمونه اولیه از محصولات شارژ خود را به نمایش بگذارد. قرار است این محصولات با همکاری تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی توسعه یابند.

این 3 نمونه اولیه شامل یک سیستم شارژ رومیزی است که می تواند به طور بی سیم هر گجتی را از فاصله چند فوتی شارژ کند. نمونه دیگر یک کاشی سقفی است که قابلیت شارژ وسیعی را دارد و در نهایت نمونه سوم یک ربات متحرک است که می تواند در یک فضای بزرگ حرکت کند و گجت های کوچک و هوشمند خانگی مانند حسگرهای اینترنت اشیا و دوربین ها را شارژ کند.

همچنین این شرکت 15 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

گروهی از مهندسان الکترونیک، فیزیک کاربردی و کارشناسان مدارهای یکپارچه در سال 2017 گورو را تاسیس کرده اند. ریشه این فناوری نیز از آزمایشگاه علی حاجی میری آغاز شد. طی دهه گذشته حاجی میری همراه بهروز عبیری و فلوریان بون سیستم های فرکانس رادیویی ساختند که قابلیت ارسال انرژی در فواصل دور را دارد. آنها با توسعه این فناوری و دریافت سرمایه فناوری خود را بهبود دادند.

آنها با همکاری کایروس ونچرز و دریافت سرمایه از دانشگاه کل تک و منابع دیگر چند نسل نوآورانه از سیستم های فرکانس رادیویی نوین خود را ساختند .

تیمور بروتوس قالی یکی از همکاران استارت آپ گورو می گوید: مردم باید با آسودگی خاطر بتوانند از دستگاه های خود استفاده کنند و نگران شارژ آن نباشند. گورو می تواند زیرساخت های لازم برای تبدیل این تکنولوژی به استاندارد جهانی را فراهم کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20114

به "فناوری جدید شارژ بی سیم محققان ایرانی رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید شارژ بی سیم محققان ایرانی رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید