فواره بلوچستان ، پدیده ای شگفت انگیز در چابهار

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فواره بلوچستان

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با فواره بلوچستان ، پدیده ای شگفت انگیز در چابهار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

فواره بلوچستان ، پدیده ای شگفت انگیز در چابهار

چابهار در جنوبی ترین نقطه استان وسیع سیستان و بلوچستان شهری قرار گرفته است که تمام فصول آن به لطافت بهار است. شهری بندری با اسکله های متعدد که انبوه کشتی ها و قایق های ماهیگیری آن را احاطه نموده اند. چابهار تنها بندر ایران است که به آب های آزاد راه دارد و بی هیچ واسطه ای شما را به اقیانوس هند متصل می نماید. شهری که درست بر سواحل دریای عمان قرار گرفته است و زیبایی سواحلش آن را به مقصدی بی بدیل در سرتاسر نوار جنوبی ایران تبدیل نموده است.

یکی از پدیده های زیبا و متفاوت کشورمان، پدیده موج فشان است که در سواحل صخره ای چابهار می توان به تماشایش نشست. موج فشان ها که با عنوان فواره های طبیعی آب هم از آن ها یاد می گردد، در اثر برخورد امواج پرسرعت به صخره های کنار ساحل شکل می گیرند. این فواره های طبیعیِ آب را می توان در برخی نقاط نوار ساحلی چابهار به گواتر مشاهده کرد؛ اما برترین منطقه که موج فشان های زیادی در آن اتفاق می افتد بوستان ساحلی دریای بزرگ در شهر چابهار است.

فواره زیبای بلوچستان در اثر برخورد آب دریا با صخره های سنگی به وجود می آید که حفره های موجود در زیر صخره ها، باعث می شوند که آب دریا با فشار زیاد و همانند یک فواره بلند و دیدنی بیرون بیاید و شبیه به یک عروس سپیدپوش در آسمان برقصد. جالب است بدانید که ارتفاعی فواره بوجود آمده به ده متر می رسد.

گاهاً مردم منطقه و یا گردشگران که به این قسمت از سواحل و دریا برای سرگرمی و تفرج می آیند هرطور شده سعی می نمایند آن را به نظاره بنشینند تا جایی که حتی شی یا جسمی سنگین در یک قسمت از گودال و شکاف صخره که مانند چاه در قسمتی از دریا ایجاد شده پرتاب می نمایند تا آن را حساس نموده و فواران آب را نظاره نمایند.

مقالات بیشتری بخوانید :

  • کوه های مریخی (مینیاتوری) چابهار Martian Mountains
  • بندر بریس چابهار ، بندری زیبا در سیستان و بلوچستان Beris
  • ساحل شب تاب چابهار شگفت انگیز ترین جاذبه ایران فقط در چند ماه
  • آشنایی با تالاب لیپار چابهار
منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 92523

به "فواره بلوچستان ، پدیده ای شگفت انگیز در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواره بلوچستان ، پدیده ای شگفت انگیز در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید