فیس بوک برای مقابله با ویروس کرونا از کاربران نظر سنجی می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فیس بوک با همکاری یکی از مطرح ترین دانشگاه های دنیا نظرسنجی مخصوصی را برای مقابله با گسترش ویروس کرونا طراحی نموده است.

فیس بوک برای مقابله با ویروس کرونا از کاربران نظر سنجی می نماید

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، سازندگان فیسبوک با همکاری محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا برای سنجش میزان اطلاعات مردم در خصوص ویروس کرونا نظرسنجی خاصی را طراحی کردند.

فیسبوک هدف از طراحی چنین نظرسنجی در شبکه اجتماعی خود را بیشتر کردن اطلاعات مردم در زمینه ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال آن بین افراد مختلف بیان نموده است. در این نظر سنجی میزان آگاهی کاربران فیسبوک با سوال هایی مانند علائم ابتلا به ویروس کرونا، میزان متعادل درجه حرارت بدن و مواردی دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

متخصصان ویروس شناسی و اپیدمیولوژیست ها معتقدند هرچه آگاهی مردم در خصوص نحوه ابتلا، مراقبت های لازم در زمان بیماری و دیگر موارد مرتبط با ویروس کووید-19 بیشتر باشد فشار روانی کمتری به خانواده ها وارد شده و همه می توانند با قدرت به مقابله با این ویروس بپردازند.

فیسبوک پیش از این اعلام نموده بود با انتشار هرگونه خبر جعلی در خصوص ویروس کرونا در این شبکه اجتماعی به شدت مقابله می نماید و در کوشش است تا به جای قرنطینه اجباری مردم را تشویق به حضور در خانه کند. کاربران در نظرسنجی فیسبوک به طور مستقیم شرکت نموده و بدون واسطه به سوال ها پاسخ می دهند.

دیگر موضوعی که این نظرسنجی را حائز اهمیت نموده است توانایی شناخت مناطقی با آلودگی بیشتر به ویروس است. یعنی کارشناسان با آنالیز پاسخ های کاربران درمی یابد ویروس در چه مناطقی بیشتر مردم را درگیر خود نموده است.

در واقع روشی که فیسبوک در پیش گرفته بسیار شبیه به تارنما و سامانه ای است که وزارت بهداشت ایران معرفی نموده و از کاربران خواسته است با خوداظهاری مسئولان و کادر درمان را در کنترل شیوع بیماری کمک نمایند.

انتهای پیغام/4144/

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28004

به "فیس بوک برای مقابله با ویروس کرونا از کاربران نظر سنجی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک برای مقابله با ویروس کرونا از کاربران نظر سنجی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید