قطع برق و سیستم سرمایشی ادارات دولتی پرمصرف

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران عظیم از قطع برق و سیستم سرمایشی ادارات دولتی پرمصرف اطلاع داد.

قطع برق و سیستم سرمایشی ادارات دولتی پرمصرف

به گزارش خبرنگاران، حسین صبوری در تبادل نظر با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه امسال مصرف برق هزار سازمان دولتی عظیم ملی و استانی رصد می گردد، گفت: 250 گروه شرکت برق، میزان مصرف برق این شرکت ها را دائم رصد می نمایند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های ابلاغ شده، برق این مراکز قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما امسال باید مصرف برق تهران را در زمان اوج مصرف تا 4 هزار و 900 مگاوات مدیریت کنیم درحالی که پیش بینی ما 5200 مگاوات است، اضافه نمود: مشترکان اداری پرمصرف، طبق ابلاغیه ارسال شده باید یک ساعت قبل از خاتمه کار اداری سیستم های سرمایشی خودرا خاموش نمایند، 10 درصد از مصرفشان را نسبت به سال گذشته کاهش دهند و درمواقع ضروری از مولد های خود استفاده نموده و بیشترین بهره را از نور طبیعی ببرند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران عظیم با بیان اینکه تا به امروز 22 هزار تفاهم نامه با مشترکان عظیم تجاری، اداری و مسکونی های عظیم امضا شده است گفت: این مراکز باید در زمان احتیاج شبکه، برق خود را از مولدهایشان تامین نموده و نسبت به مصرف برقشان اقدام نمایند.

صبوری با اشاره به اینکه مشترکان پرمصرف دولتی در مرحله نخست هشدار کتبی و در مرحله بعد برقشان قطع می گردد اضافه نمود: سال گذشته 10 وزارتخانه و تعدادی مجموعه استانی اخطار دریافت نموده و برقشان قطع شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق تهران 1.5 درصد رشد داشته است گفت: این درحالی است که بطور متوسط سالانه 4 درصد رشد مصرف برق در تهران بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران عظیم با اشاره به اجرای طرح اینترنت اشیا اضافه نمود: 200 مرکز عظیم در تهران شناسایی شده است که تجهیزات ویژه ای بر روی سیستم های سرمایشی آن ها نصب و میزان مصرف این سیستم ها از راه دور کنترل و یا خاموش می شوند.

صبوری با ا شاره به اینکه معادل 5 مگاوات از سیستم های سرمایشی مجموعه هایی که مصرف برقشان بیش از مقدار مجاز بود قطع شده است، ادامه داد: امسال با یاری شرکت های دانش بنیان، 25 شهرک مسکونی عظیم تهران با 200 هزار مشترک رصد و با آن ها درخصوص صرفه جویی در مصرف برق مشاوره خواهد شد.

وی با بیان اینکه خاموشی ناشی از کمبود فراوری نداریم گفت: در مورد فراوری برق در تهران مسئله ای وجود ندارد ضمن اینکه ما برای تامین برق تهران هم کمبودی نداریم مگر اینکه هوا بسیار گرم گردد و مردم در مصرف برق مارا همراهی ننمایند.

رصد 40 درصد از مصرف برق تهران از راه دور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران عظیم، از رصد و کنترل از راه دور حدود 40 درصد از مصرف برق تهران توسط این شرکت اطلاع داد.

صبوری در نشست خبری امروز با اشاره به این که حدود 40 درصد از مصرف برق تهران با نصب 85 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان عظیم، از راه دور کنترل می گردد گفت: با توجه به امضای 22 هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان به ویژه در بخش های اداری و صنعتی، فعالیت میدانی و روزانه 250 اکیپ عملیاتی و بازدید و ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه های ارائه دهنده خدمات عمومی در ساعات اوج بار، مدیریت بار مصرف 25 شهرک مسکونی عظیم با استفاده از طرح تجمیع نماینده بار و ظرفیت قابل استفاده توسط استارتاپ ها، و به کارگیری فناوری مبتنی بر اینترنت اشیا و کنترل از راه دور سامانه های سرمایشی ادارات هدف گذاری شده، پیش بینی می کنیم در صورت تداوم همکاری مشترکان تهرانی، قادر باشیم تابستان امسال را بدون خاموشی، پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران عظیم همچنین با بیان این که 31 خرداد ماه امسال، بیشترین میزان مصرف برق تهران در ساعات اوج مصرف به مقدار 4100 مگاوات ثبت شده است اضافه نمود: با توجه به نقشه های پیش بینی هواشناسی و فرایند افزایش مصرف برق، احتمال افزایش مصرف در ساعات اوج تا 5200 مگاوات وجود خواهد داشت که این مهم در صورت همکاری نداشتن مشترکان، نگران نماینده خواهد بود.

صبوری از کوشش شبانه روزی متخصصان و کارشناسان این شرکت برای مدیریت بار در شبکه توزیع برق اطلاع داد و گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی مراکز حوادث و اتفاقات شبکه توزیع برق موسوم به طرح هما و طرح های وسیعی که در زمینه افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق پایتخت اجرایی شده است میزان تلفات شبکه از 9.2 درصد در سال 1392 به رقم 6.2 درصد در خاتمه امسال کاهش خواهد یافت.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35662

به "قطع برق و سیستم سرمایشی ادارات دولتی پرمصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع برق و سیستم سرمایشی ادارات دولتی پرمصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید