قیاس لیگ کشتی با فوتبال اشتباه است، نبرد تن به تن شوخی بردار نیست!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا و شرایط بحرانی کشور در جهت پیشگیری و کنترل این موج خطرناک، ماههاست ادامه دارد و به تبع آن، بسیاری از فعالیت های پرخطر و پربرخورد ورزشی تعطیل شده اند. ستاد مقابله با کرونا در ورزش از همان ابتدای موج همه گیری این ویروس کشنده، به عنوان متولی اصلی وارد گود شد و در این مدت، مجوز شروع یا لغو فعالیت های ورزشی را صادر کرد.ضمن اینکه ستاد مذکور بصورت هفتگی در حال تشکیل جلسه است و همچنان حساسیت ویژه ای بر کشتی و اصرار بر تعطیلی فعالیت های این رشته دارد.

قیاس لیگ کشتی با فوتبال اشتباه است، نبرد تن به تن شوخی بردار نیست!

اعضای این ستاد متفق القول بر این باورند که کشتی به عنوان یک رشته پربرخورد همچنان با ریسک بالایی برای شروع فعالیت ها روبروست و نمی توان جان اهالی کشتی از جمله، کشتی گیران، مربیان، داوران، اعضای تیم اجرایی لیگ و اعضای خانواده این مجموعه پر تعداد را با اصرار و ساده انگاری متولیان برگزاری لیگ به خطر انداخت.

از سوئی دیگر رئیس کمیته لیگ کشتی همچنان نظر متفاوتی دارد و معتقد است، مخالفان برگزاری لیگ، مغرضانه سخن می گویند و دلیلی برای نگرانی و موج منفی نیست! وی حتی به تازگی لیگ کشتی را با برگزاری رقابتهای لیگ برتر فوتبال هم قیاس نموده و مدعی شده برخورد فیزیکی در فوتبال دست کمی از کشتی ندارد؛ پس می توان پیکارهای کشتی را هم مثل فوتبال طبق پروتکل های بهداشتی برگزار کرد!

البته مدعیان برگزاری لیگ برای توجیه اهداف و خواسته های خود که بیشتر شخصی به نظر می رسد مدام از دغدغه های اقتصادی اهالی کشتی سخن می گویند و معتقدند اصرار و پافشاری آنها برای شروع هر چه فوری لیگ، درآمدزایی برای گوش شکسته هاست! ولی انگار نمی دانند آلودگی یک قهرمان ملی به ویروس کرونا با حضور در لیگ کشتی، می تواند زندگی حرفه ای او و حتی سرنوشت تیم ملی را تغییر دهد.

به همین دلیل حسام الدین جعفری سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی به خبرنگاران گفت: اینکه بخواهیم کشتی را با فوتبال قیاس کنیم، کاملا اشتباه است. چراکه ما در کشتی، شاهد 6 دقیقه مصاف تن به تن و فیزیکی کشتی گیران هستیم که با پوشش لباس کمتر نسبت به فوتبالیست ها باید مدام در تماس بدنی و نبرد باشند. به هیچ عنوان نباید 90 دقیقه فوتبال را که ممکن است در نهایت یک یا دو گل رد و بدل گردد و بازیکنان یکدیگر را به شادی در آغوش بگیرند، با تماس فیزیکی و درگیری مکرر در کشتی یکسان دانست.

وی توضیح داد: این مساله چیزی نیست که من یا اهالی کشتی تصمیم گیرنده اصلی آن باشیم و بعضی بخواهند شخصی به آن نگاه نمایند. طبیعتا این موضوع در تخصص و اختیار ستاد مقابله با کرونا در ورزش است که با صلاحدید خود تشخیص داده، لیگ فوتبال در چارچوب پروتکل های بهداشتی برگزار گردد، اما کشتی همچنان در انتظار مجوز بماند.

جعفری ادامه داد: به عنوان یکی از اهالی کشتی، سالهاست در کنار ملی پوشان و در روزهای خوب و بد آنها حضور داشتم و بعضی از آنها به واقع مثل فرزندان من و کادر فنی هستند. در نتیجه چطور می توان در روزهایی که درهر 24 ساعت نزدیک به 200 هموطن جان خود را به دلیل کرونا از دست می دهند، حرف از برگزاری لیگ کشتی زد!

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی اضافه نمود: دغدغه های اقتصادی کشتی گیران و مربیان واقعا مهم و قابل تامل است و هیچکس نمی تواند تاثیر مثبت لیگ را در بحث درآمدزایی اهالی کشتی نادیده بگیرد، اما آیا باید در هر شرایطی اقدام به برگزاری این مسابقات کرد؟

جعفری در مورد آخرین شرایط حسین نوری که مدتی درگیر ویروس کرونا بود، گفت: خوشبختانه نوری در روزهای اخیردر کنار طی کردن دوران نقاهت، تمرینات نسبتا خوبی را هم شروع نموده که امیدواریم هر چه سریعتر به روزهای اوج خود برسد. اما این دلیل نمی گردد که دیگر کشتی گیران از خطر آلودگی به ویروس کرونا در امان باشند، چراکه روزهای سخت و نفس گیری که حسین نوری در بیمارستان پشت سر گذاشت، نشان می دهد این بیماری در کمین همه نشسته و نمی توان ادعا کرد ورزشکاران از بیماری در امان هستند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: به عنوان عضو کوچکی از خانواده عظیم کشتی معتقدم ما در قبال سلامتی جسمی و روحی قهرمانان ملی و جوانان آینده ساز این رشته مسئول هستیم و نباید با تصمیمات اشتباه و عجولانه، سلامتی آنها را به مخاطره اندازیم. در این خصوص حتی اتحادیه جهانی کشتی هم اصل و اولویت تصمیمات خود را بر پایه حفظ سلامتی ورزشکاران گذاشته، در نتیجه باید همچنان تابع مصوبات آنها بود و طبق نظر ستاد مقابله با کرونا گام برداشت.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37012

به "قیاس لیگ کشتی با فوتبال اشتباه است، نبرد تن به تن شوخی بردار نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیاس لیگ کشتی با فوتبال اشتباه است، نبرد تن به تن شوخی بردار نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید