لبنان، سرنخ ناآرامی های طرابلس کجاست؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ناآرامی های اخیر در مناطق مختلف لبنان یه ویژه طرابلس یک اعتراضات مردمی خودجوش و ساده نبوده و عده ای با اهداف سیاسی پشت آن بودند.

لبنان، سرنخ ناآرامی های طرابلس کجاست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد،در پی اعتراضات ملت لبنان، طرابلس در شمال این کشور طی چند روز گذشته بدترین شب ها را گذراند.

شکی نیست که طرابلس و امنیت آن را توطئه ای عامدانه مورد هدف قرار داده است،جایی که ده ها جوان 18 ساله اقدام به ایجاد اختلال در امنیت و اقتصاد شهر می نمایند.حقیقت این است که این اقدامات بدون پوشش سیاسی نمی تواند انجام گردد بنابراین چه کسی مسئول اتفاقات و اعتراضات در طرابلس است؟

تقریبا از یک هفته گذشته،آشوب و هرج ومرجی همزمان با حملات علیه سربازان و نیروهای نظامی لبنان در میدان نور طرابلس صورت گرفت و در کنار خسارت های اقتصادی گسترده به اموال عمومی و خصوصی در این شهر٬ ده ها نفر از نظامیان و غیر نظامیان مجروح شدند.

گزارش ها نشان می دهند که تعداد زیادی بمب اشک آور و ترقه به ارزش 100 هزار لیر به دست معترضان رسیده است.

در جریان این حوادث ماشین ها و موتورسیکلت هایی سعی می کردند تا مواد منفجره را در خیابان ها به دست معترضان برسانند.اما اینکه چه کسی آن ها را تامین می کرد معین نیست.ارتش لبنان در پی اعتراضات ده ها نفر از معترضان را که به املاک خصوصی و عمومی یورش بردند، دستگیر کرد. تا به امروز معین نیست که چه کسی پشت پرده این توطئه ها و فتنه هاست و چه کسی معترضان را حمایت اقتصادی می نماید و چه کسی به هرج و مرج ها دامن می زند؟

یکشنبه بارزترین این صحنه درگیری ها در میدان النور و خیابان سوریه در التبانه بود که معترضان با توقیف کامیون های حامل مواد غذایی به مقصد سوریه به مراکز تجاری حمله نموده و اقدام به آتش زدن موسسات دولتی و خصوصی و بانک ها کردند و با توجه به کوشش نیروهای امنیتی لبنان،معترضان در التبانه برای عبور کامیون ها خواهان 200 تا 300 هزار لیر شدند.

اما با نگاهی به سازماندهی نمایندگان تحرکات اخیر در لبنان و روابط آنها با جریان المستقبل به سادگی می توان رد پای احزاب غربگرا را در آشوب های اخیر مناطق مختلف این کشور و نیز طرابلس مشاهده کرد. حتی رسانه هایی مانند شبکه الجدید و پایگاه النشره که وابسته به جریان 14 مارس هستند روز گذشته گزارش دادند گروه موتورسواران خرابکار در بیروت که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی زدند٬ از بهاء حریری برادر سعد حریری پول گرفته بودند و المستقبل پشت پرده اغتشاشات اخیر لبنان است.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34545

به "لبنان، سرنخ ناآرامی های طرابلس کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، سرنخ ناآرامی های طرابلس کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید