لیزر سخنگو فراوری شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از میلیتاری تایمز، در آینده به جای فریاد زدن در بلندگو یا متمرکز کردن اشعه لیزر روی افراد برای دور کردن آنها از مناطق حساس می توان با یاری لیزر به آنها هشدار صوتی داد.

لیزر سخنگو فراوری شد

به همین دلیل فناوری جدیدی توسعه یافته که به نیروهای نظامی اجازه می دهد با یاری اشعه لیزر یک توپ پلاسما به وجود بیاورند که با متجاوزان احتمالی سخن بگوید.

برنامه تاثیرگذاری پلاسمای منتشر شده از لیزر (Laser Induced Plasma Effect) در حقیقت بخشی از برنامه مدیریت مشترک سلاح های غیرمرگبار(Joint Non-lethal Weapons Directorate program) است که طی آن از روش هایی برای دور کردن یا متوقف کردن دشمنان به جای کشتن آنان استفاده می گردد.

با یاری انرژی های راهنمایی شده یا همان لیزرها می توان پوست فرد هدف گرفته شده را بدون سوزاندن آن داغ کرد، سروصداهای سردرگم نماینده منتشر کرد یا دستوراتی مانند توقف کنید یا مجبور می شویم به شما شلیک کنیم را صادر کرد.

اشعه این لیزر می تواند از شیشه ساختمان بگذرد اما همچنان قابلیت گذر از موانع جامد دیگر ندارد. می توان از شکل ساده این فناوری برای محافظت از مناطقی مانند مقرها استفاده کرد.

اما با در اختیار داشتن یک منبع نیروی مناسب می توان لیزر مذکور را روی یک خودروی کوچک سوار کرد و به این ترتیب یک خودروی گشت زنی مجهز نیز ایجاد کرد.

محققان نظامی آخرین مرحله از آزمایش های خود را در ماه ژوئن انجام دادند و طی آن صوت از طریق لیزر منتقل شد و الگوریتم های توسعه یافته توانستند صوت را در طیف موج صحیح تکرار نمایند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10847

به "لیزر سخنگو فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر سخنگو فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید