ولوو برای ارائه تجربه واقعی تر درون خودرو با اپیک گیمز همکاری می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خودروسازی ولوو برای ارائه تجربه واقع گرایانه در نمایشگرهای درون خودرو با شرکت اپیک گیمز، سازنده بازی فورتنایت همکاری می نماید.

ولوو برای ارائه تجربه واقعی تر درون خودرو با اپیک گیمز همکاری می نماید

کمپانی ولوو همکاری تازه ای را با اپیک گیمز (Epic Games) سازنده موتور بازی سازی آنریل انجین (Unreal Engine) و بازی های شناخته شده ای از جمله فورتنایت (Fortnite) آغاز نموده است تا بتواند فناوری های رندر پیشرفته این شرکت را برای ارائه گرافیک واقع گرایانه به نمایشگرهای درون خودرو بیاورد. پرچم دار برقی آینده ولوو که برای عرضه در اواخر امسال برنامه ریزی شده است، نخستین محصولی خواهد بود که از این همکاری بهره می برد.

این اعلامیه از یک نظر عجیب محسوب گردد. زیرا با وجود آنکه خودروسازان دوست دارند سرعت بهبود یافته و سهولت استفاده از آخرین رابط های کاربری خود را تبلیغ نمایند، آنریل انجین، بیشتر برای ارائه رندرهای واضح تر، رنگ های غنی تر و انیمیشن های سه بعدی کاملا تازه استفاده می گردد. در میان تمام شلوغی های تکنولوژیکی که خودروهای مدرن برای صاحبانشان ایجاد می نمایند، اما تا کنون کسی از واضح نبودن رنگ های روی نمایشگر ایراد نگرفته است!

در واقع، ولوو در بیانیه مطبوعاتی خود برای اعلام این همکاری، کمتر شبیه یک خودروساز و بیشتر شبیه یک استارت آپ بازی به چشم می آید. ظاهرا این مزایای دیداری اشاره شده، فقط آغاز کار است و توسعه دهندگان ولوو همچنان به کوشش های گرافیکی خود ادامه می دهند. در عین حال این برند سوئدی قول داده است که هیچ یک از این نوآوری های بصری به قیمت از دست رفتن تعهد تاریخی این شرکت در زمینه ایمنی تمام نگردد و تأکید کرد که حذف راننده به روش اشتباه غیرقابل قبول است.

تنها مزیت عملی و آشکار گرافیک نسل بعدی در خودرو، مربوط به شیوه استفاده خودرو از آن برای برقراری ارتباط با مسافران است. و در خصوص ولوو، شرکتی که خودروهای برقی و حمل ونقل نیمه خودران را هدف قرار داده است، آن طور که در اعلامیه بیان شده است، Unreal Engine کمتر برای ارائه تجربه واقع گرایی کاربرد خواهد داشت و بیشتر برای سرعت رندر درنظر گرفته شده است.

هر خودروی مدرن با ویژگی های کمک-رانندگی کوشش می نماید یک بازآفرینی کلی و نمادین را از جهت پیش رو مدل سازی کند تا راننده را از موانعی که به وسیله حسگرها و دوربین ها مشاهده نموده است، مطلع سازد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در دنیای واقعی و غیرقابل پیش بینی که ماشین ها می توانند خودشان اندکی برانند، نه تنها مهم است که برای مثال خودروی شما درختی را در جاده ببیند، بلکه مهم است شما هم بدانید که خودرو یک درخت را در جاده می بیند.

بدین ترتیب هر چیزی که این فرایند ارائه موارد تشخیص داده شده به نمایشگر را سرعت ببخشد، سودمند خواهد بود و شاید اپیک گیمز در حال توسعه چیزی در آنریل انجین 5 یا هر نسخه ای از آن باشد که این کار را آسان تر کند. با توجه به ویدئویی که اپیک گیمز منتشر نموده و جزئیات چگونگی برنامه ریزی ولوو برای استفاده از این فناوری را بیان نموده است، به نظر می رسد که این ممکن است به نوعی جاه طلبی باشد.

با این حال، فراتر از آن، باید دید گرافیک واقعی گرایانه تر چگونه تجربه رانندگی ولوو را متحول می نماید یا چگونه آن را به طور قابل توجهی نسبت به مثلا ریویان (Rivian) که کامیون های آن از آنریل انجین استفاده می نمایند، متمایز خواهد نمود.

شاید مدل دیجیتالی سی40 ریچارج (C40 Recharge) که در هنگام نشستن در خودرو روی نمایشگر مرکزی دیده می گردد، از رندر و ردیابی پرتو بر پایه رویداد فیزیکی استفاده کند تا بسیار نزدیک به واقعیت به نظر برسد. برای مثال اگر در عقب این کراس اوور را باز کنید، ممکن است در قرار گرفته روی مدل درون نمایشگر هم باز گردد. درست همان کاری که یک چراغ نمایشگر روی خوشه ابزار می تواند انجام دهد اما قطعا زیباتر خواهد بود.

بسته به اینکه ولوو تا چه مقدار میخواهد موضوع واقع گرایی عکس وار (Photorealism) را درون خودرو پیش ببرد، همه این ها ممکن است احتیاج به زمان و هزینه زیادی داشته باشند. هنوز معین نیست که این خودروساز میخواهد از کدام نسخه Unreal استفاده کند، اما آخرین نسخه عرضه شده به وسیله اپیک گیمز، حتی برای رایانه های شخصی گیمینگ رده بالا بسیار سنگین است. اما در عین حال با توجه به اینکه بعضی از تولیدنمایندگان در پی تعبیه پردازنده های گرافیکی قدرتمند در خودروهای خود هستند، بنابراین شاید از نظر توان محاسباتی مسئله ای نباشد.

عکس ها: تجربه های دیجیتالی در خودروهای ولوو

Credit: Volvo

منبع: Jalopnik

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 77735

به "ولوو برای ارائه تجربه واقعی تر درون خودرو با اپیک گیمز همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو برای ارائه تجربه واقعی تر درون خودرو با اپیک گیمز همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید