مالدینی: فوتبال ایتالیا احتیاج به تغییرات جدی و سرمایه گذاری مناسب دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: اسطوره خط دفاعی تیم میلان ایتالیا معتقد است برای پیشرفت در فوتبال اروپا باید سرمایه گذاری و تغییرات اساسی در فوتبال باشگاهی این کشور صورت بگیرد.

مالدینی: فوتبال ایتالیا احتیاج به تغییرات جدی و سرمایه گذاری مناسب دارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، کاپیتان پیشین میلان در گفت و گو با خبرگزاری رویترز مطرح کرد برای اینکه تیم های ایتالیایی بتوانند مدعی قهرمانی در جام های اروپایی باشند احتیاج به سرمایه گذاری مناسب و تغییرات بنیادی دارند.

پس از اینکه تیم اینتر در سال 2010 با ژوزه مورینیو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد دیگر هیچ تیم ایتالیایی پیروز نشده خود را به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برساند. آخرین بازمانده تیفوسی ها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای این فصل تیم یوونتوس بود که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4 بر صفر مغلوب بایرن مونیخ آلمان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

مالدینی با تاکید بر این موضوع که اکنون زمان آن رسیده تا دلیل ناکامی های تیم های ایتالیایی در رقابت های اروپا را موشکافی کرد، گفت: برای اینکه توان رقابت با تیم های طراز اول اروپا را داشته باشیم باید سرمایه گذاری مناسبی روی تیم های مان انجام دهیم و به غیر از این راهی برای رسیدن به این سطح وجود ندارد.

وی اضافه نمود: به بازی یوونتوس و بایرن مونیخ نگاه کنید. یووه تیم قدرتمندی به خصوص در داخل ایتالیاست ولی وقتی پای رقابت با تیمی همچون باواریایی ها به میان می آید می توان تفاوت را احساس کرد. یوونتوسی ها حداقل به 2 یا 3 بازیکن درجه یک احتیاج دارند.

مدافع پیشین تیم ملی ایتالیا توضیح داد: در دهه 90 میلادی ایتالیا چند تیم واقعا قدرتمند مثل میلان، اینتر، یوونتوس، پارما، لاتزیو، رم و فیورنتینا داشت. به بازیکنان آن دوره نگاهی بیندازید. بازیکنان بزرگی در آن تیم ها بودند اما سرمایه گذاری درستی روی آنها صورت نگرفت و بعضی از این تیم ها همانند پارما و لاتزیو ورشکسته شدند. در آن سال ها خانواده های برلوسکونی و موراتی بودند که پول خوبی به فوتبال ایتالیا تزریق می کردند، هرچند اکنون کمی شرایط فرق نموده است.

مالدینی 44 ساله اذعان کرد: در ایتالیا هنوز قوانینی وجود دارد که مورد استفاده قرار نگرفته اند. اگر نگاهی به بیرون استادیوم سن سیرو بیندازید می بینید که هنوز دستفروش ها اجناس ورزشی تقلبی می فروشند. باید جلوی فروش این چیزها را گرفت و از همین چیزهای کوچک باید فوتبال خود را از نو بسازیم. پس از آن باید به سراغ استادیوم ها رفت. برای مثال سن سیرو استادیوم خاطره انگیز و خوبی است ولی راحت نیست پس باید تغییراتی در آن به وجود آید.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در کنار اینها به جای ضرر کردن در فوتبال باید از لیگ های پیروز دیگر راه های درآمدزایی صحیح را بیاموزیم. در فوتبال ایتالیا باشگاه ها خیلی متضرر می شوند و این ناامیدکننده است. تنها نکته مثبتی که در سری A ایتالیا به چشم می خورد بها دادن به جوانان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11107

به "مالدینی: فوتبال ایتالیا احتیاج به تغییرات جدی و سرمایه گذاری مناسب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالدینی: فوتبال ایتالیا احتیاج به تغییرات جدی و سرمایه گذاری مناسب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید