مردم در #روایت-تحریم چه می گویند؟ ، چه داروهایی کمیاب است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مقامات آمریکایی مدعی هستند که غذا و دارو جزو سیاست های تحریمی علیه ایران نیست، اما دو بانک پارسیان و خاورمیانه در لیست جدیدترین تحریم های آمریکا قرار گرفته اند و فرایند واردات دارو به کشور با تحریم این دو بانک سخت تر از گذشته شده است.

مردم در #روایت-تحریم چه می گویند؟ ، چه داروهایی کمیاب است؟

به گفته مدیرعامل بنیاد هموفیلی کشور، بانک خصوصی پارسیان که عمده حساب شرکت های دارویی در آنها فعال هستند و گردش اقتصادی و نقل و انتقال پول و اعتبارات بهداشت و درمان و واردات دارو به وسیله این بانک ها انجام می گردد تحریم شده اند و بیماران ما دچار مشکل خواهند شد.

جواد صالحی اصفهانی، اقتصاددان در ابتدای مهر ماه در یادداشتی مطرح نمود: اگر تحریم ها نبودند، از مرگ 13 هزار ایرانی در اثر کرونا جلوگیری می شد.

بر این اساس کاربران توئیتر با هشتک روایت تحریم از تجربه خود یا اطرافیانشان در تامین دارو گفته اند که در بعضی از موارد به علت نبود دارو بیمار فوت شده است.

تجربه مردم از رنج نبود دارو

#روایت-تحریم براى من خلاصه میشه به یک شبى که خواهرم تا صبح توى بیمارستان درد کشید. ما هم همون شب با اشک و بغض دنبال پیدا کردن پورت شیمى درمانى بودیم.از یک طرف درد و رنج مریض خودمون رو میدیدیم و از طرفى استرس نبود دارو و تجهیزات رو داشتیم. اون شب رو فراموش نمیکنم..

#روایت-تحریم برای من خلاصه میشه تو انسولینی که خیلی وقتا نیست. کمه. توزیع نمیشه. برای امثال من از اکسیژن واجبتره، ولی هر بار موعد دریافتش میرسه، باید با اشک دنبالش بگردیم.

دخترخاله جوان من هفته پیش فوت کرد، بر اثر سرطان دارویى میخواست که پزشکان گفتند پیدا نمیشه و پیدا هم نشد شاید اگر آن دارو رو استفاده مى کرد الان در کنار دختر کوچکش بود نه زیر یک خروار خاک سرد #روایت-تحریم

پریشب هفت هشت تا داروخانه رو گشتم ولی داروی ایرانی دیابت پدرم رو نداشتن. توی داروخانه میدان فردوسی یه خانمی پلاویکس میخواست گیرش نیومد. درد خودم یادم رفت و خیره موندم به اون که ناامید بیرون می رفت. شرمسار شدم که تو خونه ما پلاویکس هست واسه پدرم که سکته مغزی نموده. #روایت-تحریم

#روایت-تحریم برای من یعنی لرزش دستانم به علت نایابی #لووتیروکسین. #روایت-تحریم برای مادرم یعنی #انسولین-نیست . #روایت-تحریم برای خواهرزاده ام یعنی #شیرخشک بدون لاکتوز نیست. #روایت-تحریم برای هموطنانم یعنی زندگی و شادی که از آنها به ناحق دزدیده شده است.

پسرش ناراحتی اعصاب و صرع داره.دپاکین 500 از داروهای اصلیشه.مادر پیرشده و توان نگهداری پسرش رو نداره. گفت دکتر همواره داروهاشو از شما می گیرم یک بسته دیگه هم میذاری؟ داروهاش رو نخوره خودش یا من رو می زنه .. فقط یک جعبه مونده بود. بهش دادم

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43293

به "مردم در #روایت-تحریم چه می گویند؟ ، چه داروهایی کمیاب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم در #روایت-تحریم چه می گویند؟ ، چه داروهایی کمیاب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید