مردم راضی نمی شوند؛ المپیک طرفدار ندارد!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مسئولان برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو اعلام کردند 6 نفر از کسانی که در مراسم حمل مشعل بازی های المپیک در شهرهای آمامی و کریشیما واقع در استان جنوبی کاگوشیما همکاری داشتند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به این ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جریان برگزاری مراسم حمل مشعل بازی های المپیک در کشور ژاپن به عدد هشت رسید. طبق اعلام مسئولان برگزاری این بازی ها، این 6 نفر همگی در برگزاری مراسم حمل مشعل به کنترل ترافیک یاری می نموده اند و ماسک هم به صورت داشته اند، اما با این حال به این ویروس مبتلا شده اند. ماه گذشته بود که دو نفر از کسانی که به برگزاری مراسم حمل مشعل در جزیره شیکوکو یاری می کردند، تست کرونای شان مثبت اعلام شد که یکی از آنها افسر پلیس بود.

مردم راضی نمی شوند؛ المپیک طرفدار ندارد!

طبق گزارش های منتشر شده؛ مقامات ژاپنی مصمم به برگزاری بازی های المپیک 2020 با وضع شدیدترین پروتکل های بهداشتی برای محافظت از شرکت کنندگان در این بازی ها هستند، اما نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که 80 درصد مردم ژاپن با برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک مخالف هستند یا خواستار به تعویق افتادن مجدد آن هستند چون معتقدند برگزاری این رویداد ورزشی منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور می گردد.

ژاپن از ماه گذشته میلادی شرایط اضطراری کووید-19 را برای شهرهای عظیم و پرجمعیت توکیو و اوزاکا و دو منطقه دیگر اعلام نموده که قرار است این شرایط تا تاریخ 11 مِی (21 اردیبهشت) ادامه داشته باشد تا موج چهارم شیوع ویروس کرونا کنترل گردد.

در سوی دیگر مسئولان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 خواسته اند تا تعداد 500 پرستار دیگر به هنگام برگزاری این بازی ها، به این رقابت ها اعزام شوند که این با مخالفت بسیاری از پرستاران روبرو شده است، چرا که آنها معتقدند در حال حاضر نزدیک به نقطه شکست این بیماری همه گیر هستند و باید تمرکزشان را روی خدمت رسانی به مردم ژاپن بگذارند نه تیم های اعزامی به المپیک و پارالمپیک.

مسئولان برگزاری بازی های المپیک گفته اند که در جریان برگزاری این بازی ها به 10 هزار نیروی کادر درمان احتیاج خواهند داشت، برای همین درخواست حضور 500 پرستار بیشتر در این رقابت ها را داده اند. در حالی در حدود سه ماه به شروع بازی های المپیک توکیو باقی مانده است، قرار است 15 هزار ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی، هزاران مسئول، داور، اسپانسرها و اهالی رسانه وارد کشور ژاپن شوند.

سوسومو موریتا دبیرکل اتحادیه کادر پزشکی ژاپن در بیانیه اش اعلام نموده که تمرکز باید روی مهار شیوع همه گیری در کشور باشد، نه روی بازی های المپیک. او گفته که قطعاً باید از پیشنهاد اعزام پرستاران به بازی های المپیک جلوگیری کنیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57355

به "مردم راضی نمی شوند؛ المپیک طرفدار ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم راضی نمی شوند؛ المپیک طرفدار ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید