مرکل: فرایند حل بحران لیبی روندی طولانی مدت است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صدر اعظم آلمان بعد از دیدار با رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پرتوریا بر لزوم همکاری با این کشور برای حل بحران لیبی تاکید کرده و در عین حال آن را روندی طولانی مدت ارزیابی کرد.

مرکل: فرایند حل بحران لیبی روندی طولانی مدت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که پنجشنبه به آفریقای جنوبی سفر کرده است برای شراکت تنگاتنگ با این کشور در حل بحران ها در لیبی و ساحل آفریقا تبلیغ کرد.

وی بعد از دیدار با سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پرتوریا گفت که بدون تخصص آفریقا حل این بحران ها امکان پذیر نیست.

مرکل همچنین تاکید کرد که حل مناقشات لیبی اهمیت بالایی هم برای اروپا و هم برای آفریقا دارد، اما یک فرایند طولانی مدت است.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: من هیچ توهمی ندارم که این مسئله خیلی به درازا خواهد کشید.

وی همچنین بر نقش آفریقا در پیشبرد تحولات لیبی تاکید کرده و گفت: اگر هیچ راهکاری برای لیبی شکل نگیرد مهاجرت های گسترده تری از طریق دریای مدیترانه اتفاق می افتد. از طرف دیگر سلاح های زیادی به منطقه ساحل آفریقا سرازیر می شوند و اوضاع امنیتی این منطقه به طرز چشمگیری تشدید می شود.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی هم گفت که راهکار برای مسائل آفریقا تنها از خود آفریقا می آید. وی در عین حال حمایتها از خارج را هم مطلوب دانست.

رامافوسا که بعد از دیدار با مرکل در نشست اتحادیه آفریقا ریاست دوره ای بر این اتحادیه را از مصر تحویل خواهد گرفت آلمان را یک شریک راهبردی برای کشورش نامید.

مرکل در آفریقای جنوبی همچنین گریزی به مسائل سیاست داخلی و انتخابات اخیر تورینگن که شوکی بزرگ برای عرصه سیاسی آلمان بود زد و فرایند رای گیری برای تعیین نخست وزیر تورینگن را اقدامی غیر قابل بخشش خوانده و خواستار تغییر هر چه سریع تر این شرایط شد.

توماس کمریچ، نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن روز گذشته به طور ناگهانی با حمایت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به مقام نخست وزیری این ایالت نائل آمد.

شعبه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در ایالت تورینگن تحت تاثیر شدید ناسیونالیست های آلمان است. بیون هوکه، رهبر این حزب در ایالت تورینگن پایه گذار جناح راست ناسیونال حزب افراطی آلمان است. سازمان امنیت داخلی آلمان هوکه را به عنوان فردی مظنون در جناح راست افراطی این کشور شناخته است.

البته در واکنش به رسوایی بزرگی که پس از انتخاب توماس کمریچ به نخست وزیری ایالت تورینگن به راه افتاد، وی گفت مجلس تورینگن را منحل می کند و از پست خود به عنوان نخست وزیر این ایالت کناره گیری می کند .

آنگرت کرامپ کارن بائر، رهبر حزب محافظه کار دموکرات مسیحی برلین هم از کنندگان این حزب خواسته بود، در انتخابات تورینگن رأی ممتنع دهند و از ایجاد شائبه هرگونه همکاری یا همراهی با حزب پوپولیست آلمان که گرایش های راستگرایانه دارد، خودداری کنند .

عدم توجه کنندگان محافظه کار دمکرات مسیحی به این درخواست ضربه سختی به اعتبار این حزب (حزب آنگلا مرکل) زده است .

مرکل آخرین بار در جولای 2010 برای دیدن بازی یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال بین آلمان و آرژانتین به آفریقای جنوبی سفر کرده بود.

مرکل روز جمعه به آنگولا سفر خواهد کرد و بعد از دیدار با رئیس جمهور این کشور در یک نشست اقتصادی شرکت می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21537

به "مرکل: فرایند حل بحران لیبی روندی طولانی مدت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: فرایند حل بحران لیبی روندی طولانی مدت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید