مسؤول آمریکایی: واشنگتن حامیان حزب الله لبنان را مجازات می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چند هفته پس از اینکه واشنگتن بانک لبنان را به اتهام ارائه خدمات اقتصادی به حزب الله لبنان در لیست تحریم ها قرار داد، یک مسؤول آمریکایی به لبنان بیان کرد، کشورش هر گروهی که از حزب الله هرگونه حمایتی به عمل آورد (که شامل چهار نوع پشتیبانی آموزشی، سرویس دهی، یاری های کارشناسی و حتی پرسنلی می گردد) را مجازات خواهد نمود.

مسؤول آمریکایی: واشنگتن حامیان حزب الله لبنان را مجازات می نماید

مارشال بیلینگزلی، مشاور وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تامین بودجه تروریسم پس از ورود به بیروت، با نبیه بری، رئیس مجلس و سعد حریری، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

این مقام آمریکایی در سفرش به بیروت حامل پیامی شدید اللحن به مسؤولان و بانک های لبنانی بود مبنی بر اینکه هر گه از حزب الله حمایت به عمل آورد در معرض تحریم های آمریکا قرار می گیرد.

سفارت آمریکا در بیروت در بیانیه ای اظهار داشت، بیلینگزلی در جریان دیدار با مسؤولان رسمی و بانکداران لبنان، این کشور را به اتخاذ اقدامات لازم برای فاصله دریافت از حزب الله و گروه های دیگری که کوشش دارند ثبات لبنان و نهادهای آن را برهم بزنند، ترغیب کرد.

به دنبال این دو دیدار هنوز هیچ گونه اظهارات رسمی از سوی هیچ یک از دو طرف صادر نشده است اما یک منبع لبنانی آگاه از محتوای مذاکرات که خواست نامش فاش نگردد، به خبرگزاری فرانسه گفت، بیلینگزلی در دیدارش تاکید نمود، آمریکا هر گروهی را که از حزب الله هر نوع حمایتی کند، خواه حمایت تسلیحاتی، اقتصادی، یا دیگر شیوه های حمایتی مجازات می نماید.

این سفر پس از آن صورت گرفت که وزارت خزانه داری آمریکا 29 اوت اظهار داشت، بانک جمال تراست لبنان را به عنوان نهاد اقتصادی اصلی حزب الله در لیست تحریم ها وارد کرد و چهار شرکت بیمه وابسته به بانک مذکور هم در لیست سیاه قرار دریافتد.

حزب الله یک نیروی اصلی در لبنان بوده و دارای یک فراکسیون مجلسی با 13 نماینده و سه وزیر در دولت است و هم پیمان اصلی جنبش امل به رهبری نبیه بری و جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون، رئیس جمهوری لبنان محسوب می گردد.

پیش از این هم دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان سفرش به بیروت گفته بود، احتمالا کشورش هم پیمانان حزب الله در لبنان را تحریم می نماید.

وی اضافه نمود: در آینده واشنگتن ضمن تحریم ها، اسامی جدیدی را که از حزب الله حمایت می نمایند، اعلام می نماید.

آمریکا حزب الله را در لیست سازمان های تروریستی در سال 1997 قرار داد و در ماه ژوئیه نیز سه مقام ارشد حزب الله از جمله دو نماینده را تحریم کرد؛ اقدامی که برای اولین بار اعضایی در مجلس لبنان را هم شامل شد. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14226

به "مسؤول آمریکایی: واشنگتن حامیان حزب الله لبنان را مجازات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسؤول آمریکایی: واشنگتن حامیان حزب الله لبنان را مجازات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید