واکنش منابع نزدیک به الصفدی به توافق درباره نخست وزیری وی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، منابع نزدیک به محمد الصفدی وزیر دارایی سابق لبنان به اخبار مربوط به توافق درباره نامزدی وی برای تصدی پست نخست وزیری لبنان واکنش نشان دادند.

واکنش منابع نزدیک به الصفدی به توافق درباره نخست وزیری وی

این منابع در واکنش به توافق درباره نامزدی وی برای تصدی پست نخست وزیری لبنان اعلام کردند: این در جریان رایزنی های پارلمانی الزام آور اتفاق افتاده است و این در راستای احترام به قانون اساسی و صندلی نخست وزیری است.

منابع مذکور تاکید کردند که هر دولتی باید خواسته ها مردم را برآورده کند.

لازم به ذکر است که محمد الصفدی 75 ساله سیاستمدار و بازرگان لبنانی است. وی دارای مدرک لیسانس مدیریت از دانشگاه آمریکایی بیروت است . در سال 1968 ، کار تجاری خود را در طرابلس شروع کرد و سپس در سال 1969 به بیروت نقل مکان کرد. از آنجا در سال 1975 به عربستان سعودی رفت و تجارت خود را در تعدادی از کشورهای عربی و اروپا به وسیله پروژه های مختلف سرمایه گذاری از جمله ساخت و ساز ، مسکن ، حمل و نقل هوایی ، فناوری ، گردشگری و بانکی گسترش داد. در سال 2000 ، او بنیاد توسعه صفدی را راه اندازی کرد. وی در سال 2000 به عنوان نماینده کرسی اهل تسنن در طرابلس انتخاب شد و در سال 2005 و 2009 مجدداً برای همین کرسی پارلمانی انتخاب شد.

الصفدی در چندین دولت به عنوان وزیر شرکت داشت که عبارتند از؛

- از 19 ژوئیه 2005 تا 11 ژوئیه 2008 وی به عنوان وزیر امور عمومی و حمل و نقل در دوره نخست وزیری فواد سنیوره و ریاست جمهوری امیل لحود منصوب شد.

- از 11 ژوئیه سال 2008 تا 9 نوامبر 2009 وی توسط دولت فواد سنیوره به ریاست جمهوری میشل سلیمان وزیر امور اقتصاد و تجارت ملی منصوب شد.

- وی از 9 نوامبر 2009 تا 13 ژوئن 2011 وی به عنوان وزیر اقتصاد و تجارت ملی در دولت نخست وزیر سعد الحریری پس از میشل سلیمان منصوب شد.

- از 13 ژوئن 2011 تا 15 فوریه 2014 ، وی به عنوان وزیر دارایی در دولت نجیب میقاتی در زمان رئیس جمهوری میشل سلیمان منصوب شد.

از سوی دیگر النشره اعلام نموده که توافق اصولی بین احزاب سیاسی درباره نام محمد الصفدی وزیر سابق برای تشکیل کابینه شامل انتصاب دو نفر از نمایندگان جنبش اعتراضی لبنان برای وزارت در کابینه جدید است علاوه بر اینکه احزاب سیاسی اسامی افراد جدید، جوان و توانمند را معرفی می نمایند که انتظار می رود عملکرد آنها بازتاب مثبتی نزد افکار عمومی داشته باشد.

این در حالی است که شبکه خبری المیادین گزارش داده بود که در پی اعلام خبر رسانه ها درباره توافق گروه های لبنانی بر سر نامزدی محمد الصفدی برای نخست وزیری لبنان تجمعات اعتراضی برگزار شده است.

گروه هایی از معترضان در پاسخ به چندین فراخوان برای اعلام مخالفت با نامزدی الصفدی در برابر یکی از موسسه های متعلق به وی تجمع کردند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17750

به "واکنش منابع نزدیک به الصفدی به توافق درباره نخست وزیری وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منابع نزدیک به الصفدی به توافق درباره نخست وزیری وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید