مشهد در بحران، به این شهر سفر نکنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مشهد در شرایط بحران ابتلا به کرونا قرار گرفته است و از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند.

مشهد در بحران، به این شهر سفر نکنید

به گزارش از ، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب در حاشیه سفر به مشهد گفت: خراسان رضوی جزو استان های قرمز کرونا در کشور است و در یک ماه اخیر افزایش 300 درصدی موارد بستری شدگان را شاهد بودیم که بسیار خطرناک است.

او اضافه نمود: براساس تصمیمات اتخاذ شده کننده ویژه وزیر بهداشت و پنج تن از مدیران ارشد وزارت بهداشت در مشهد مستقر خواهند شد.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: 20 درصد ابتلا های جدید مربوط به مسافران است و اکیدا درخواست داریم مردم به مشهد سفر نکنند و در عید قربان نیز از قربانی کردن پرهیز و به جای گوشت جیره خشک توزیع کنند.

حریرچی در نشست با معاونین درمان و بهداشت و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر پیوستن تمامی هموطنان به پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک، بیان نمود: تمامی مردم نوعدوست کشورمان می توانند در این شرایط با نذر ماسک گامی موثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور بردارند.

او با اشاره به اعیاد و مناسبت های مذهبی پیش رو، شرح داد: در شرایط فعلی مردم کشورمان می توانند نذورات خود را به تامین و توزیع ماسک اختصاص دهند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از مردم کشورمان در آستانه عید قربان اقدام به قربانی کردن می کنند، تاکید کرد: از تمامی هموطنان تقاضا داریم امسال نذورات خود را به صورت خشک در میان نیازمندان توزیع کنند.

:

بازدید معاون وزیر بهداشت از مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد

حریرچی در خصوص تامین دستگاه های سی تی اسکن، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود دستگاه سی تی اسکن به یک مشکل جهانی تبدیل شده است، اما علیرغم کمبود ها و مسائل ناشی از تحریم، تعدادی دستگاه سی تی اسکن، تامین و در مناطق مختلف کشور توزیع شده است و تلاش می شود کمبود های دیگر نیز در اسرع وقت مرتفع شود.

او در خصوص تامین دستگاه اکسیژن ساز، اضافه نمود: دستگاه اکسیژن یک ضرورت مهم است و خوشبختانه در حال حاضر کشورمان در زمینه تولید دستگاه اکسیژن ساز به خود کفایی رسیده است و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت به عنوان مهم ترین خریدار تولیدات شرکت های دانش بنیان محسوب می شود و هر وسیله و تجهیزات پزشکی که برابر با استاندارد های لازم باشد از طریق این شرکت ها تامین و واردات نمونه مشابه آن به کشور قطع می شود.

/ز.ق

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36836

به "مشهد در بحران، به این شهر سفر نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد در بحران، به این شهر سفر نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید