مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، سیستم ایمنی بدن را مختل می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با گذشت مدت ها از شیوع ویروس کرونا و اطلاع رسانی همه جانبه رسانه ها در مورد راه های پیشگیری از این بیماری، همچنان بعضی شهروندان با اقدامات خودسرانه با جان خود بازی می نمایند.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، سیستم ایمنی بدن را مختل می نماید

خبرنگاران- سارا جعفرزاده: این روزها بازار شایعات در فضاهای مجازی و همچنین در بین عوام حسابی داغ است. آنتی بیوتیک بخورید تا کرونا نگیرید، داروی گیاهی بخورید تا در امان باشید، قرص های ویتامین مصرف کنید تا کرونا ریشه کن گردد. همه و همه اطلاعات و نسخه های نادرستی است که عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب که نه پزشک هستند و نه تخصصی دارند، با استفاده از ناآگاهی بعضی از شهروندان برای آنها تجویز می نمایند. مصرف آنتی بیوتیک از دیرباز فقط با تجویز پزشک صورت می گرفت اما این روزها بعضی ادعای فضل دارند و خودسرانه برای پیشگیری از کرونا آنتی بیوتیک مصرف می نمایند غافل از اینکه نه تنها تاثیری ندارد بلکه عوارض جبران ناپذیری هم در پی دارد.

دکتر غلامرضا عظیمی پزشک عمومی در این باره می گوید: آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های باکتریائی استفاده می گردد اما به دلیل اینکه عامل کروناویروس است، مصرف آنتی بیوتیک ها در پیشگیری و درمان آن تاثیری ندارد. مصرف آنتی بیوتیک ها فقط باید با تشخیص پزشک و احتمالا در پی عفونت های ثانویه پس از ابتلا به کرونا بخصوص در بیمارستان مصرف گردد.

دکتر عظیمی می افزاید: مصرف آنتی بیوتیک ها اگر خودسرانه و غیر علمی باشد ممکن است بدن شخص را در مقابل میکروب های دیگر ضعیف کند و باکتری های مفیدی را که در بدن زیست می نمایند، از بین ببرد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کند.

او تاکید می نماید: با توجه به اینکه ویروس کرونا در حال حاضر هیچ درمانی ندارد، سیستم ایمنی سالم و قوی می تواند مقاومت بدن را در برابر این بیماری بالا ببرد و کسی که مبتلا می گردد به سلامت دوره بیماری را طی کند. توصیه می گردد شهروندان در این شرایط از مواد غذایی مانند میوه و گوشت تازه استفاده نمایند که مملو از انواع ویتامین ها هستند و خودسرانه بدون تجویز پزشک، هرگز آنتی بیوتیک مصرف ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 9 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28021

به "مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، سیستم ایمنی بدن را مختل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، سیستم ایمنی بدن را مختل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید