معتمدی: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس های حضوری تا قبل از فروکشی همه گیری کرونا را ندارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: تابع قوانین و مقررات بالادستی هستیم اما نظر دانشگاه بر این است که تا خطر ویروس کرونا به طور کامل رفع نشده دانشگاه را به هیچ وجه به صورت حضوری فعال نکنیم.

معتمدی: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس های حضوری تا قبل از فروکشی همه گیری کرونا را ندارد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره برگزاری کلاس های حضوری این دانشگاه از اول اردبیهشت ماه براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان در صورتی که همه گیری ویروس کرونا فروکش ننموده باشد را ندارد، اگر ویروس کرونا فروکش نموده باشد کلاس ها برگزار می گردد اما اگر فروکش ننموده باشد و حتی مختصری از این بیماری باقی مانده باشد قطعا نمی توانیم دانشگاه را به صورت حضور فعال کنیم.

دانشگاه ها در شرایط فعلی و با وجود ویروس کرونا مانند بمب هستند

وی اضافه نمود: جایی به حساسیت دانشگاه ها وجود ندارد به طوری که مانند یک بمب است و خوابگاه ها بسیار فشرده هستند و حدود چند هزار نفر از سراسر کشور می آیند و می توانند ناقل این ویروس باشند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه گفت: روزانه حدود 6 هزار غذا در سلف ها سرو می گردد به طوری که حدود 4.5 میلیون دانشجو در فضاهای بسته جمع می شوند و این تجمعات زیاد باعث می گردد که زحمات کل کشور در این مدت از بین برود و فکر نمی کنم نظر شورا و وزارت بهداشت هم جز این باشد که اگر مشکل رفع نشده باشد دانشگاه ها رسماً شروع به کار نمایند.

در حال حاضر دانشگاه فعال است

معتمدی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه فعال است و آنچه که مدنظر دولت است و رئیس جمهور تاکید داشت ما در آیین نامه ها، آیین نامه مفصلی برای حذف مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دادیم و فعالیت دانشگاه را متوقف نکردیم و نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: کارهای آموزشی، تحقیقاتی و پروژه های صنعتی به قوت خود باقی است و به خوبی صورت گرفته و دانشگاه فعال است و کوشش کردیم تا جایی که امکان دارد کارمندان و اساتید حضور پیدا ننمایند و فقط مدیریت و کارشناسان در دانشگاه حاضر شوند. خوشبختانه فعالیت های آموزشی برقراست و برای پروژه های تحقیقاتی تمهیداتی اتخاذ شده که بخشی به صورت حضوری و بخش دیگر به صورت غیرحضوری انجام گردد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه نمود: آزمایشگاه ها و کارگاه ها و بعضی از دروس که پروژه دارند نمی توانند به صورت مجازی فعالیت داشته باشند بنابراین حتما بخشی از ترم را طولانی تر خواهیم کرد و در نظر داریم حدود 50 درصد تعطیلات تابستان را تشکیل ترم داشته باشیم.

معتمدی گفت: در عین حال اگر بخشنامه ای غیر این موارد داده گردد و تاکید بر این باشد که اقدام دیگری انجام بدهیم ما تابع قوانین و مقررات بالادستی هستیم و نظر دانشگاه بر این است که تا این خطر به طور کامل رفع نشده دانشگاه را به هیچ وجه به صورت حضوری فعال نکنیم چرا که در حال حاضر برگزاری کلاس های مجازی خوب است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27836

به "معتمدی: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس های حضوری تا قبل از فروکشی همه گیری کرونا را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس های حضوری تا قبل از فروکشی همه گیری کرونا را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید