معرفی بهترین دیدنی های تایلند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تایلند، کشوری در جنوب شرقی آسیا است که در شبه جزیره هند و چین قرار گرفته است و یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین گردشگران است. امروزه گردشگران زیادی برای بازدید از دیدنی های تایلند به این کشور فوق العاده سفر می نمایند. این جاذبه ها بسیار متنوع و حیرت آور هستند و گردشگران را مجذوب خود می نمایند. اگر قصد انتخاب تور تایلند و سفر به این کشور را دارید شاید برایتان مفید باشد که با جاذبه های دیدنی تایلند آشنا شوید تا در هنگام سفر آن ها را از قلم نیندازید. در ادامه شهر ها و جاذبه های دیدنی تایلند در هر یک از آن ها را برای شما بازگو نموده ایم.

معرفی بهترین دیدنی های تایلند
با تور تایلند سفر کنید

جاذبه های دیدنی تایلند، مردم با محبت و مهمان دوست آن و همچنین امن بودن این کشور باعث شده است که گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان به این کشور سفر نمایند. جاذبه های دیدنی تایلند در شهرهای مختلف آن پراکنده شده است و شما به هر یک از شهرهای آن سفر کنید می توانید انواع جاذبه های دیدنی تایلند را تجربه کنید. شهرهای مشهور تایلند همچون بانکوک، پوکت، پاتایا، جزیره سامویی و کرابی مقصد مناسبی برای گردشگران هستند. دیدنی های تایلند موجود در هر یک از شهرها به شرح زیر می باشند:

جاذبه های گردشگری بانکوک

پایتخت تایلند، بانکوک است که بزرگ ترین شهر آن نیز به شمار می رود. این شهر با داشتن انواع مراکز خرید و مجتمع های تجاری هر ساله توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می نماید. می توان گفت بسیاری از مهم ترین جاذبه های دیدنی تایلند نیز در این شهر قرار گرفته است. شهر سوخته آیوتایا، وات فو یا معبد بودای خوابیده، رودخانه کوای، باغ گل رز، گراند پالاس و معبد بودای زمردین، بازار شناور بانکوک، جهانی وحش سافاری، ساخومویت و مزرعه تمساح از جمله جاذبه های گردشگری بانکوک است.

دیدنی های پوکت

هنگامی که سخن از جاذبه های دیدنی تایلند به میان می آید، بدون شک نام دیدنی های پوکت در صدر این جاذبه ها قرار گرفته است. پوکت جزو نخستین مناطق کشور تایلند بود که با مناظر فوق العاده و طبیعت منحصر به فرد خود توانست گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند و به عنوان بزرگ ترین جزیره این کشور، دارای برترین جاذبه های دیدنی تایلند است. جزایر پوکت، سواحل گوناگون و زیبا، باغ وحش پوکت، جزیره فی فی، جزیره پویای، فانتاسی شو، منطقه قدیمی پوکت، آکواریوم پوکت، جزیره فانگ انگا، خلیج مایا، سواحل پوکت، مجسمه بودای بزرگ، معبد وات چالونگ و پارک آبی اسپلش جانگل از جمله برترین دیدنی های پوکت است.

دیدنی های پاتایا

شهر پاتایا واقع در ساحل شرقی خلیج تایلند و 165 کیلومتری جنوب شرقی شهر بانکوک است. از جمله جاذبه های دیدنی تایلند که در شهر پاتایا قرار گرفته است می توان به معبد یانسانگ وارارام، جزیره مرجان، دهکده فیل ها، خانه مقدس حقیقت، باغ استوایی نانگ نوچ، باغ وحش ببر، مینی سیام، جهانی زیر آب و موزه هنری بطری های شیشه ای اشاره نمود.

مکان های دیدنی سامویی

کو سامویی یا جزیره سامویی یکی از جزیره های بزرگ تایلند است که پوشیده از جنگل است. این جزیره در سواحل شرقی خلیج تایلند قرار گرفته است و با مناظر خیره نماینده خود از جمله زیباترین جاذبه های دیدنی تایلند به حساب می آید. از جمله مکان های دیدنی سامویی می توان به صخره های پدر بزرگ و مادر بزرگ (هین تا و هین یای)، پارک ملی دریایی آنگ تونگ، باغ پروانه ها، آبشار ناموآنگ، مزرعه مارها، مزرعه کروکودیل ها و روستای ماهیگیری اشاره نمود.

دیدنی های کرابی

کرابی در حاشیه دریای آندامان و در امتداد ساحل آن واقع شده است. این منطقه جزو زیباترین دیدنی های تایلند به شمار می رود. کرابی در جنوب شهر بانکوک و در فاصله 814 کیلومتری با آن قرار گرفته است. از جمله محبوب ترین نمونه های جاذبه های دیدنی تایلند، همچون صخره های بی نظیر، ساحل های سفید ماسه ای و گونه های مختلف گیاهان و جانوران آبی را می توان در کرابی مشاهده کرد. سواحل کرابی، استخر زمردین، سرزمین رؤیایی، جزایر کرابی، پرا بنک کرام، تپه های کائو کاناب نم و معبد تام سئو، ساحل ریلی و ساحل آئونانگ از جمله جاهای دیدنی کرابی به شمار می رود.

همان طور که می بینید دیدنی های تایلند بسیار گوناگون و جالب توجه است و در مناطق مختلف آن پراکنده شده است. در ادامه تعدادی از جاذبه های دیدنی تایلند را که در بالا معرفی کردیم، به طور کامل تر شرح داده ایم.

گراند پالاس

گراند پالاس از جمله معروف ترین دیدنی های تایلند است که در شهر بانکوک قرار گرفته است. این مجموعه خارق العاده در سال 1782 بنا شده است و به مدت 150 سال محل زندگی پادشاهان تایلندی و دربار آن ها بوده است. از مهم ترین و دیدنی ترین ساختمان های موجود در این مجموعه می توان به معبد بودای زمردین (وات پراکائو) اشاره نمود. برای ورود به مجموعه گراند پالاس و معبد بودای زمردین باید لباس مناسب و خاص آن را به تن کنید که خارج از مجموعه اجاره داده می گردد.

بازار شناور Domnoen Saduak

می توان گفت یکی از جالب ترین جاذبه های دیدنی تایلند، بازار شناور واقع در راچا بوری در نزدیکی بانکوک است. این بازار در حقیقت قایق هایی است که روی کانال آب در حرکت هستند و محصولات متفاوتی را برای فروش عرضه می نمایند. این محصولات اکثراً شامل غذاهای تایلندی و پخته شده، سبزیجات و انواع میوه ها هستند که روی سطح قایق به فروش می رسند. منظره زیبا و شلوغ، محصولات متنوع و متفاوت بودن این بازار، آن را جزو جذاب ترین دیدنی های تایلند قرار داده است.

شهر سوخته آیوتایا

آیوتایا از دیگر جاذبه های دیدنی تایلند است. این بنای تاریخی در 76 کیلومتری شمال شهر بانکوک واقع شده است. آیوتایا در سال 1350 میلادی ساخته شده و سالیان زیادی محل زندگی پادشاهان و پایتخت تایلند بوده است. این بنا زمانی جزو ثروتمندترین شهرها نیز در آسیا به شمار می رفت. پس از هجوم ارتش برمه به آیوتایا و تسخیر آن، این بنا تخریب شد و رو به ویرانی رفت. هم اکنون از حدود 400 معبد موجود در آیوتایا، تنها ویرانه هایی از آن ها و مجسمه های بودای کهن و نسبتاً تخریب شده به جای مانده است.

جزایر فی فی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین جاذبه های دیدنی تایلند، بازدید از جزایر فی فی است. فی فی که در 48 کیلومتری پوکت قرار گرفته است، جزو خاص ترین و فوق العاده ترین جزیره ها در مناطق گرجهتی جهان به شمار می روند. آب و هوای بی نظیر، ساحل های شنی منحصر به فرد، صخره های آهکی و غارهای مخفی آن زیبایی حیرت آوری را در این منطقه ایجاد نموده است. از جمله جزیره های مهم آن می توان به جزیره فی فی کوچک و جزیره فی فی بزرگ اشاره نمود. فی فی کوچک فاقد سکنه است و دارای غاری بسیار زیبا و تماشایی به نام غار وایکینگ است. از جمله تفریحات جالب توجهی که می توان در جزایر فی فی انجام داد می توان به قایق سواری، جت اسکی، شنا و آب تنی، غواصی و صخره نوردی اشاره نمود.

معبد چالونگ

بدون شک معابد از اصلی ترین دیدنی های تایلند به شمار می روند که به وفور در این کشور به چشم می خورند. این معابد با توجه به طراحی خاصی که دارند مورد توجه گردشگران قرا می گیرند. از میان 29 معبد موجود در پوکت، معبد چالونگ شهرت بسیار زیادی دارد. تعداد 36 مجسمه بودا در معبد چالونگ وجود دارد. دیوارهای این معبد دارای نقاشی های بسیار زیبا و فوق العاده است و معماری این بنا بسیار منحصر به فرد است و به همین دلیل توجه عموم گردشگران را به خود جلب می نماید. در هنگام ورود به این معبد نیز باید لباس شایسته و پوشیده بر تن داشته باشید و بدون کفش داخل بنا شوید.

جزیره فانگ انگا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تایلند موجود در پوکت، جزیره بی نظیر فانگ انگا است. سنگ های آهکی این جزیره که پایدار از میان آب های دریا بیرون آمده اند، منظره بسیار خارق العاده ای را به این جزیره بخشیده است و همین امر این جزیره را در میان گردشگران محبوب نموده است. یکی دیگر از دلایلی که این جزیره در میان گردشگران پرآوازه است، مجموعه فیلم های پر هوادار جیمز باند است که یکی از قسمت های آن در جزیره فانگ انگا فیلم برداری شده است و به همین دلیل این جزیره به جزیره جیمز باند نیز معروف است. از دیگر جاذبه های آن می توان به تالاب های تماشایی، سواحل دنج و آرام، غارهای حیرت انگیز و انواع تفریحات همچون قایق سواری، غواصی و ماهیگیری اشاره نمود.

خانه مقدس حقیقت

از جمله عبادتگاه هایی که جزو دیدنی های تایلند به شمار می رود، می توان به خانه مقدس حقیقت اشاره نمود. این بنا تماماً از جنس چوب ساخته شده است و در شمال شهر پاتایا قرار گرفته است. این بنا نمایشگر ابداع و نوآوری در تایلند قدیم است. مجسمه های آن نیز از جنس چوب و کنده کاری است و در خلق آن ها کوشش نموده اند بازتابی از نگرش کهن، علم قدیم و فلسفه و حکمت شرقی را نمایش بدهند. بدین ترتیب پیوندی بین بازدید نمایندگان این بنا با زندگی و نگرش کهن ایجاد می گردد.

مینی سیام

یکی دیگر از مکان های گردشگری پاتایا، مینی سیام یا سیام کوچک است که از جالب ترین جاذبه های دیدنی تایلند به شمار می رود. در میان مجموعه های مینیاتوری موجود در سراسر جهان، مینی سیام در مقام سوم قرار گرفته است. بالغ بر 100 ماکت مینیاتوری از آثار باستانی، تاریخی و دیدنی تایلند و جهان در این مجموعه در مقیاس 1 به 25 ساخته شده است و هر ساله گردشگران زیادی از این مجموعه فوق العاده بازدید می نمایند.

جزیره مرجان یا کو لارن

یکی از به یاد ماندنی ترین جاذبه های دیدنی تایلند، جزیره مرجان در پاتایا است. این جزیره واقع در 7 کیلومتری جنوب غربی شهر پاتایا است و از جمله جزیره های مرجانی منحصر به فرد در جهان است. مرجان های زیبا، آب زلال و شفاف و سواحل سفید رنگ شنی آن برای هر گردشگری لذت بخش است. گردشگران تور تایلند می توانند در حین قایق سواری از کف شیشه ای آن مرجان های خارق العاده را تماشا نمایند. همچنین گردشگران در حین لذت بردن از جاذبه های دیدنی تایلند در این جزیره، می توانند در ساحل از تنوع غذاهای دریایی لذت ببرند و سرگرم تفریحاتی همچون غواصی باشند.

پارک ملی دریایی آنگ تونگ

پارک ملی آنگ تونگ از جمله جاذبه های دیدنی تایلند است که متشکل از 42 جزیره است. این مجموعه جزایر از جزیره سامویی به آسانی قابل رویت هستند. به دلیل فشار آب، جزایر گوناگون این پارک با طرح های زیبایی پدیدار شده اند. سواحل این جزایر بسیار منحصر به فرد و تماشایی هستند. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تایلند که در این جزایر موجود است، گونه های جانوری منحصر به فرد است. از جمله آن ها می توان به سمور آبی، عقاب دریایی، میمون دم دراز آسیایی و نمونه های دیگر اشاره نمود.

باغ پروانه های سامویی

می توان گفت یکی از رؤیایی ترین دیدنی های تایلند، باغ پروانه های جزیره سامویی است. این باغ واقع در جنوب شرقی سامویی، در حقیقت جنگلی مملو از گل های حیرت انگیز با رنگ های ملایم است که روی شیبی آرام قرار گرفته است. در اطراف و بالای گل های این باغ می توان گفت هزاران پروانه وجود دارند که فضایی فوق العاده را خلق می نمایند. این باغ جهتی پیچ در پیچ دارد که گردش در آن را بسیار مفرح می نماید و توسط پروانه ها و پیله هایشان احاطه شده است. بدین لحاظ این باغ برای علاقه مندان به چنین مناظر رؤیایی، جزو برترین دیدنی های تایلند به حساب می آید.

ساحل ریلی

از جمله جاذبه های دیدنی کرابی می توان به سواحل ریلی اشاره نمود که جزو بی نظیرترین جاذبه های دیدنی تایلند به شمار می رود. برای بازدید از این ساحل زیبا می توان با قایق به آنجا رفت. این شبه جزیره کوچک از چهار ساحل تشکیل شده است که ریلی غربی، ریلی شرقی، تونسای و فرا نانگ نام دارند. این مکان فوق العاده که در آن هیچ جهت و وسیله نقلیه ای به چشم نمی خورد، دارای صخره های آهکی زیبا، غارهای مخفی، تالاب ها و سواحل سفید شنی بی نظیر است که هر ساله مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

ساحل آئونانگ

از دیگر دیدنی های تایلند موجود در کرابی می توان به ساحل آئونانگ اشاره نمود. این ساحل، یک ساحل ماسه ای طولانی است که در امتداد آن می توان از انواع رستوران ها و اقامتگاه ها بهره برد. همچنین به راحتی می توان از این ساحل قایق کرایه کرد و برای بازدید از سواحل بی نظیر با شکل های منحصر به فرد به سمت سواحل غربی رفت. در این ساحل می توان از تفریحاتی همچون قایق سواری، غواصی و شیرجه در آب های شفاف لذت برد.

در هنگام سفر به تایلند حتماً فرصت کافی را برای بازدید از جاذبه های دیدنی تایلند در نظر بگیرید تا سفری پر از ماجراجویی و دیدنی های بی نظیر را تجربه کنید.

انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6599

به "معرفی بهترین دیدنی های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین دیدنی های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید