معرفی فرودگاه یوتاپائو تایلند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آشنایی با فرودگاه یوتاپائو تایلند | U-Tapao International Airport

فرودگاه یوتاپائو (U-Tapao International Airport) فرودگاهی در رایونگ پاتایا در کشور تایلند است که دسترسی راحت و امکانات فراوانی را برای این ناحیه از تایلند فراهم می آورد. فرودگاه بین المللی یوتاپائو تایلند یک فرودگاه نظامی بوده که به عنوان فرودگاهی بین المللی نیز فعال است. در سفر به کشور تایلند می توانید به راحتی از فرودگاه سووارنابومی بانکوک به این فرودگاه یا برعکس پرواز بگیرید. در مجله اینترنتی خبرنگاران این بار به معرفی فرودگاه یوتاپائو تایلند می پردازیم تا اگر برای تعطیلات فصل سرد، قصد سفر به تایلند را دارید، بتوانید به راحتی با اولین مقصدهای تایلند که به آن ها قدم می گذارید، آشنا شوید.

معرفی فرودگاه یوتاپائو تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تاریخچه فرودگاه یوتاپائو

فرودگاه یوتاپائو را که در زبان بومی به این شکل (ท่าอากาศยานนานาชาติอู่ตะเภา) نوشته و خوانده می گردد، به دلیل افزایش تقاضا برای پروازهای بین المللی پس از ساخت تبدیل به فرودگاهی بین المللی شد. این فرودگاه، هر چند ابتدا به عنوان فرودگاهی نظامی تاسیس شده است اما به عنوان فرودگاهی عمومی نیز به فعالیت خود ادامه می دهد. به دلیل شلوغی بیش از حد دو فرودگاه بین المللی بانکوک، مقامات تایلند به دنبال انتقال بسیاری از پروازها از آن ها به فرودگاه یوتاپائو تایلند هستند.

بر طبق آمار در سال 2015 حدود 170 هزار نفر مسافر و در سال 2016 نزدیک به 710 هزار مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. این رقم در سال 2017 بسیار بیشتر شده و به 1 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. این آمار و ارقام فرودگاه یوتاپائو تایلند را به سریع ترین فرودگاه رو به رشد در دنیا تبدیل نموده است.

بیشتر پروازهای این فرودگاه از کشور چین و پروازهای ایرآسیا بوده و ترمینال 2 این فرودگاه پس از تکمیل به گسترش آن یاری خواهد نمود. یعنی پس از تکمیل ساخت ترمینال 2، این فرودگاه می تواند گنجایش حدود 3 میلیون نفر را به طور همزمان داشته باشد. باند دوم این فرودگاه به طول 3500 متری در آن در حال ساخت است تا هواپیمای ایرباس A380 نیز بتواند در این فرودگاه فرود بیاید.

موقعیت فرودگاه یوتاپائو

این فرودگاه در شرقی ترین استان پاتایا در خلیج پاتایا به نام رایونگ Rayong، در ناحیه بن چانگ Ban Chang و در 140 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است. در مقابل دو فرودگاه دیگر بانکوک که بسیار شلوغ هستند، اگر مقصد خود را این فرودگاه انتخاب کنید، با جمعیت شلوغ فرودگاه های بانکوک روبه رو نشده و ابتدا می توانید وارد شهر پاتایا شوید و بازدید از جاذبه های پاتایا را در ابتدای سفر خود قرار دهید. از شهر پاتایا تا فرودگاه حدود 45 تا 50 دقیقه رانندگی دارید. بنابراین در بیشتر تورهای اجرایی به تایلند و شهر پاتایا فرودگاه یوتاپائو به عنوان مقصد ورودی در نظر گرفته می گردد. این فرودگاه به شهرهایی مانند دوحه، کوالالامپور، پوکت، شانگهای، شنزن، لندن، منچستر و بسیاری از دیگر کشورها پرواز مستقیم دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

معرفی فرودگاه بین المللی پاتایا در تایلند

اطلاعات معرفی فرودگاه یوتاپائو

نام انگلیسی معرفی فرودگاه یوتاپائو: U-Tapao International Airport

کدیاتا: UTP

کدایکائو: VTBU

نوع فرودگاه: همگانی و نظامی

ارتفاع از سطح دریا: 13 متر بالاتر از سطح دریا

وب سایت رسمی معرفی فرودگاه یوتاپائو: utapao.com

امکانات معرفی فرودگاه یوتاپائو

فرودگاه یوتاپائو تایلند دو ساختمان ترمینال دارد که پروازهای بین المللی و محلی در آن ها اجرا می گردد. ترمینال اصلی، ترمینال شماره 1 است که 3000 متر مربع مساحت داشته و گنجایش 400 مسافر را به طور همزمان دارد. به دلیل اینکه این ترمینال گنجایش اکثر پروازها مخصوصا پروازهای ایرآسیا را نداشت در سال 2017 ترمینال دوم ساخته شد. مساحت ترمینال دوم 20000 متر مربع بوده و گنجایش 1 هزار و 200 نفر مسافر را به طور همزمان دارد. با این حساب این ترمینال سالانه ظرفیتی معادل 3 میلیون مسافر را داشته و برای توسعه آن راهکارهای دیگری نیز مانند ساخت باند دوم در نظر گرفته شده است.

اگر چه این فرودگاه به بزرگی دو فرودگاه بین المللی دیگر در بانکوک نیست اما در آن می توانید خدمات و امکانات راضی نماینده ای را پیدا کنید. بعضی از این ویژگی ها شامل یک استراحتگاه مرکزی، میز اطلاعات در خصوص مراقبت های پزشکی، گم شده ها و اموال پیدا شده، خدمات گمرکی و مبادلات اقتصادی است. دیگر امکانات در زیر نام برده می گردد:

  • امکانات کامل پارکینگ با خدمات بلند مدت و کوتاه مدت
  • کافی شاپ و رستوران های متعدد
  • کافی نت

راه دسترسی به فرودگاه یوتاپائو

اگر برای بار اول است که به این فرودگاه سفر می کنید، رفت و آمد و دسترسی ها را در این فرودگاه بسیار راحت یافت خواهید کرد. دسترسی به فرودگاه یوتاپائو تایلند آسان است چرا که بسیاری از سرویس های حمل و نقل عمومی به این فرودگاه سرویس رفت و آمد دارند. صرف نظر از شهری که در آن هستید، می توانید با استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی آن شهر خود را به فرودگاه یوتاپو تایلند برسانید. اگر می خواهید از پاتایا به فرودگاه یوتاپائو بروید می توانید در جشنواره مرکزی مینی بوس سوار شوید. اگر در بانکوک هستید، می توانید اتوبوس های تهویه مطبوع مستقر در ترمینال اتوبوسی شرقی را سوار شوید. همچنین تاکسی ها، تاکسی های خصوصی، تاکسی های کوچک و ون هایی هستند که از شهرهای دیگر به فرودگاه حرکت می نمایند.

اگر در فرودگاه باشید به چند روش می توانید خود را به مقصد بعدی خود یعنی هتل و محل اقامت برسانید. از این فرودگاه می توانید تاکسی شخصی یا ماشین کرایه ای بگیرید. با این حال بسیاری از هتل ها، امکانات ترانسفر فرودگاهی را در اینجا برایتان فراهم می آورند. پس حتما از هتل خود راجع به چنین امکاناتی پرس و جو کنید.

همچنین در انتهای فرودگاه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس واقع شده است که می تواند شما را به مقصد بعدیتان راهنمایی کند.

نکات مربوط به فرودگاه

  • به دلیل اینکه این فرودگاه، به نوعی فرودگاه نظامی هم محسوب می گردد، پس نباید از دیدن افراد نظامی متعدد در آن تعجب کنید یا نگران شوید.
  • در هنگام فرود یا پرواز در هواپیما، در این فرودگاه نباید به هیچ عنوان عکس بگیرید.
  • برای دریافت بهترین خدمات از به همراه داشتن تمام مدارک پرواز و سفر خود مطمئن شوید.
  • از تمام وسایلی که به همراه دارید، خاطر جمع باشید تا با مقامات و امنیت این فرودگاه به مسئله ای برخورد نکنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10183

به "معرفی فرودگاه یوتاپائو تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه یوتاپائو تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید