معرفی یازده سوغات منحصر به فرد ملبورن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چه شما یک فرد محلی باشید که بخواهید غرور ملبورنی خود را نشان دهید، چه گردشگری که می خواهد بخشی از فرهنگ شهر را به خانه ببرد، این یازده سوغات بی نظیر برایتان مناسب است. از انواع سنگ یشم گرفته تا کفش های پوستی گرم، توپ فوتبال استرالیایی و عکس نمادین ملبورن؛ برای هرکسی چیزی در فهرست مان وجود دارد.

معرفی یازده سوغات منحصر به فرد ملبورن

توپ فوتبال شرین

این بازی در سال 1877 با عنوان لیگ فوتبال ویکتوریا بنا نهاده شد و در سطح ملی گسترش یافت تا اینکه در سال 1990 به ای اف ال (فوتبال استرالیایی) شهره شد. از همان ابتدا توپ فوتبال شرین (Sherrin)، توپ رسمی این بازی بوده است. شما می توانید این توپ چرمی قرمز را آنلاین یا از فروشگاه های ورزشی بزرگ تهیه کنید و با خود به خانه ببرید.

عکس چاپی نشان دختر پرنده

نشان دختر پرنده مربوط به تبلیغات کارخانه سرکه سازی دختر پرنده است که توسط هارپر (Harper) و چارلی (Charlie) طراحی شد. عکس چاپی نشان آدری کوچک (little Audrey) با نام مستعار دختر پرنده، حس ملبورن را به هرجایی منتقل می کند. همچنین تصاویری از تئاتر فروم (Forum)، لونا پارک (Luna park)، تئاتر قصر (Palais theatre)، نشان پلاستیک سازی نایلکس، آرم وسایل نقلیه گازسوز (NGV) و ساختمان مخروطی مرکز هنری ملبورن از میان مکان های نمادین این شهر، در دو اندازه موجود هستند.

شیشه وجیمایت

وِجیمایت (Vegemite) عمده غذایی است که به عنوان ناهار ِمدرسه صرف می شود و یکی از محبوب ترین مواد غذایی در استرالیا به حساب می آید که سالانه 22 شیشه از آن به فروش می رسد و از سال 1923 همه محصولات آن در ملبورن تولید می شود. شیشه های غنی از ویتامین ب باید به مقدار کم استفاده شود. این شیشه ها را می توان از هر سوپر مارکت زنجیره ای بزرگی تهیه کرد.

بومرنگ

بومرنگ ها ده ها هزار سال توسط بومیان استرالیا (Aboriginals) مورداستفاده قرار می گرفتند و سنبل این کشور هستند. بومرنگ هایی که به شیوه سنتی نقاشی شده اند، می توانند به عنوان یک سوغاتی عالی به حساب آیند. آن ها طرح های متفاوتی دارند و خانواده های بومی با دست نقاشی شان می کنند و سود حاصل از فروششان صرف حمایت از بومیان استرالیا می شود. بومرنگ ها بسیار مسطح هستند و جای کمی را در چمدان شما اشغال می کنند.

دکمه هایی با عکس تراموای ملبورن

عشق به ملبورن را با دوختن این دکمه ها به آستین خود، نشان دهید. طرح سیاه و سفید، کلمه ملبورن (MELBS) و تصویر یک تراموا را نشان می دهد که روکشی براق دارد و در جعبه ای سیاه رنگ ارائه می شود.

عینک خانم ادنا

به هنگام خرید سوغات به این عینک پر زرق وبرق هم توجه کنید که توسط یک زن خانه دار محبوب استرالیایی، ادنا اِوِرِیج (Edna Everage) شهرت یافته است. این شخصیت که اولین بار در سال 1955 متولد و به سنبل استرالیا بدل شد، توسط بری هامفریز (Barry Humphries) استرالیایی خلق و نمایش ها و برنامه هایش در برادوی (Broadway) و وست اِند (West End) اجرا شد.

کلاه بچگانه با عکس پنگوئن

قبل از اینکه به تماشای پنگوئن های کوچکی بروید که در منطقه رژه پنگوئن (Penguin Parade) کنار ساحل شیطنت می کنند، بچه ها خود را با کلاه دوست داشتنی پنگوئنی بپوشانید. این کلاه بچه هاتان را در این مکان که از جاذبه های برتر جزیره فیلیپ است، گرم نگه می دارد. نمونه هایی از این کلاه منگوله دار برای بزرگسالان هم وجود دارد.

بازی مونوپولی ملبورنی

در ورژن ملبورنی مونوپولی، طاس را در بازار ملکه ویکتوریا، مقبره یادبود، استادیوم اتحاد، ساحل سنت کیلدا می چرخانید. در این نسخه زمین کریکت ملبورن به جای می فر به عنوان جایگاه جایزه در نظر گرفته شده است و می توانید در سه محل پول خرج کنید چون یک نوگرای فیتزرویی (Fitzroy، محلی در حومه ملبورن) زمان زیادی را صرف سفارش نوشیدنی های کافئین دار، موکای سویا و فراپوچینو (Frappuccio) می کند. نشانه های بازی هم بومی سازی شده اند و شامل اسب مسابقه، فنجان قهوه و یک واگن می شوند.

سنگ های زینتی اوپال

سنگ های قیمتی بومی استرالیا سوغاتی بی نظیری محسوب می شود با احتساب اینکه 95 درصد از ذخایر سنگ یشم جهان در استرالیاست، جای بهتری برای خرید این گنج وجود ندارد. معتبرترین فروشندگان در ملبورن معادن اوپال لایتینگ رِدج (Lighting Ridge) در خیابان الیزابت و سنگ قیمتی جانستون (Johnston) در خیابان نمایشگاه یا اگزِبیشن (Exhibition) هستند.

چکمه های آگ

در سال 2015، از چکمه های آگ (Ugg) در لیست محبوب ترین های اپرا (ایده هایی برای هدیه)، به عنوان بهترین هدیه ای که می توانید از تعطیلات خود در استرالیا تهیه کنید، نام برده شده است. این برند در سال 1978 توسط جوان خلاق استرالیایی بنا گذاشته شد آگ متخصص در چکمه هایی گرم با پوست گوسفند است و طیف وسیعی از کفش های مردانه، زنانه و بچه گانه را دربر می گیرد.

لباس فوتبال استرالیایی

ملبورن پایتخت ورزشی استرالیاست، داشتن یک بلوز فوتبال استرالیایی (AFL Guernsey) در این شهر برازنده است. 18 تیم در ای اف ال وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید که لباس هر یک طرح و رنگ ویژه خود را دارد. برای طرفداران کوچک تیم ها نیز لباس هایی با اندازه های کوچک وجود دارد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: گردشبان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56166

به "معرفی یازده سوغات منحصر به فرد ملبورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی یازده سوغات منحصر به فرد ملبورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید