معرفی 4 مقصد جذاب در گیلان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قصد سفرکرده اید؟ مقاصد و تورهای خارجی بسیار گران شده؟ دلتان می خواهد با یک تور طبیعت گردی همراه شوید و فارغ از تمام دغدغه های روزمره زندگی به آغوش طبیعت بروید؟

معرفی 4 مقصد جذاب در گیلان

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام تخفیفان، الان بهترین فرصت برای استفاده از یک تور داخلی و لذت از طبیعت سرسبز ایران است؛ و چه پیشنهادی بهتر از گشتن گیلان زیبا؟ گیلان گردی پیشنهادی است که در این مواقع می تواند به کارتان بیاید تا سلامی دوباره به طبیعت بکنید و روحیه خود را عوض کنید. گیلان به خاطر جاذبه های طبیعی و فوق العاده زیبایی که دارد، یکی از زیباترین استان های ایران است و جاذبه های طبیعی و تاریخی دارد که بازدید از هر کدامشان لذت خاص خود را دارد. در این مطلب قصد داریم تا 4 جاذبه گردشگری در گیلان را به شما معرفی کنیم.

ماسال، بهشت گمشده ایران

بهشت گمشده ایران، لقبی نیست که آن را به آسانی به منطقه ای بدهند؛ اما ماسال به راحتی و با شایستگی تمام این لقب را از آن خود کرده. منطقه ای در ارتفاعات گیلان که ابرها را زیر پا گذاشته و طبیعتی را به شما نشان می دهد که معمولاً در رویاهای خود آن را دیده اید. آب وهوای فوق العاده، خانه های روستایی، طبیعت سرسبز و دست نخورده، مشاهده پدیده اقیانوس ابر و دیدن اسب های وحشی، چشم اندازی است که در این بهشت گمشده مشاهده خواهید کرد.

ییلاق های ماسال و روستای اولسبلنگاه در این منطقه از همه بیشتر طرفدار دارند. در این مناطق اجازه ساخت وساز با مصالح معمول در خانه سازی وجود ندارد. شما تنها کلبه های چوبی و خانه های روستایی را خواهید دید که در کنار طبیعت وحشی، صدای حیوانات و پرندگان، محیطی خارق العاده را به وجود آورده اند. توصیف طبیعت ماسال بدون آن که را دیده باشید، بسیار سخت است. اگر علاقه دارید برای اولین بار به این منطقه رویایی سفر کنید، حتماً با تورهای چند روزه ماسال همراه شوید تا بهترین تجربه را از دیدن ماسال و مناطق اطراف آن داشته باشید.

قلعه رودخان، قلعه تاریخی گیلان در دل طبیعت سبز

در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن، قلعه تاریخی وجود دارد که در حال یکی شدن با طبیعت بکر این منطقه است. قلعه رودخان از جمله دژهای نظامی باقی مانده در ایران است که برای دفاع از گیلان غربی ساخته شده. البته برخی زمان ساخت آن را در دوران ساسانیان می دانند. این قلعه در طول تاریخ خود، شاهد مبارزات مختلفی بوده است. از امیر حسام الدین دباج فومنی گرفته که به عنوان حکمران فومن شروع به مبارزه با صفویان کرد تا قیام هدایت خان، حاکم وقت فومن بر علیه کریم خان زند و پایگاهی که میرزا کوچک خان جنگلی در این قلعه برای خود درست کرد.

اگر اهل پیاده روی و طبیعت گردی هستید، حتماً از دیدن قلعه رودخان لذت خواهید برد. قلعه رودخان در حدود هزار پله دارد که باید آن را طی کنید تا به آن برسید. در راه خود هم از طبیعت فوق العاده منطقه لذت خواهید برد. رستوران های محلی و مغازه های صنایع دستی و محصولات محلی از دیگر جاذبه هایی است که در اطراف این منطقه پیدا خواهید کرد. قبل از رسیدن به راستا پلکانی قلعه، رستوران های محلی با خوشمزه ترین غذاهای گیلکی، پیشنهادی عالی برای عاشقان غذا است. در کنار همین رستوران ها می توانید محصولاتی را مشاهده کنید که زنان روستاهای اطراف با دست هایشان آن ها را درست کرده اند. از لباس ها و بافت های محلی گرفته تا انواع نان و کلوچه. این بازار چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. شما در سایت تخفیفان می توانید تور یک روزه به سمت قلعه رودخان را پیدا کنید.

جنگل و ساحل گیسوم، تلاقی جنگل و دریا

لذت بردن از یک جاده رویایی در دل جنگلی با درخت های سر به فلک کشیده که مستقیم به ساحل ماسه ای دریا ختم می شود، چقدر می تواند لذت بخش باشد؟ جنگل و ساحل گیسوم لذت تماشای چنین مکان فوق العاده ای را امکان پذیر کرده اند. پارک جنگلی گیسوم، یک جنگل 80 هکتاری با بیش از 70 گونه گیاهی است که در همه فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد. شما در این جنگل می توانید از پیاده روی، دوچرخه سواری، آفرود، پیک نیک و کلی تفریحات دیگر لذت ببرید. امکانات رفاهی ایده آلی در این جنگل وجود دارند. از جنگل هم که عبور کنید، به ساحل گیسوم می رسید که یکی از زیباترین سواحل گیلان است. جایی که می توانید ساعتی با آرامش را به تماشای دریای زیبای خزر بگذرانید، از شنا و تفریحات آبی موجود در این ساحل استفاده کنید و از بازارچه های محلی که در کنار ساحل قرار دارند، کلی سوغاتی های محلی و صنایع دستی تهیه کنید.

ماسوله، تنها روستای پلکانی ایران

نمی شود به گیلان رفت و از ماسوله دیدن نکرد. روستای پلکانی که قرن هاست در ایران معروف است. معماری منازل، ترکیب سنتی و البته پلکانی بودن روستای ماسوله همیشه توجه توریست ها و دنیاگردان دنیا را به خود جلب کرده است. روستای ماسوله یک دهکده تاریخی است و هنوز هم جزو بکرترین مناطق استان و جاذبه های گیلان واقع شده است. جاذبه های ماسوله بی نظیر است؛ این روستا اولین روستای تاریخی و البته زنده ایران است که در فهرست آثار ملی قرارگرفته. فضای مه آلود ماسوله و جلوه های طبیعی و بسیار زیبای این روستا در کنار جاذبه های تاریخی در ایران زبان زد خاص و عام است. ماسوله امکانات بسیار مناسبی را برای سفر کردن و خوش گذرانی در اختیارتان قرار می دهد. اگر می خواهید با تور به ماسوله سفر کنید، تخفیفان همیشه پیشنهادهای جذابی از تور ماسوله را به شما پیشنهاد می کند. پیشنهادهای تور داخلی تخفیفان را از دست ندهید!

انتهای رپرتاژ خبری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7969

به "معرفی 4 مقصد جذاب در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 4 مقصد جذاب در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید