منتظر عرضه شدن پیکسل 4 با اسنپدراگون 855 پلاس باشید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با معرفی چیپ ست جدید اسنپدراگون 855 پلاس از سوی شرکت کوالکام، انتظار می رود گوشی هایی که در زمان عرضه این پردازنده به بازار عرضه می شوند، به این چیپ ست مجهز باشند. اما آیا گوگل پیکسل 4 نیز جز این گوشی ها است؟

منتظر عرضه شدن پیکسل 4 با اسنپدراگون 855 پلاس باشید

هر ساله شرکت های سازنده گوشی های هوشمند، محصولات خود را با پردازنده ها و امکانات قوی تر و جدیدتر روانه بازار می نمایند. معمولا در بین پردازنده هایی که در این گوشی ها استفاده می گردد، پردازنده های گوشی های اپل امتیازات بهتری از رقبا کسب می نمایند. البته این بدان معنا نیست که دیگر پردازنده ها بسیار ضعیف تر از چیپ ست های سری A اپل هستند. اما معمولا با معرفی جدیدترین پردازنده ها، همواره پردازنده جدید اپل بوده که عملکرد بهتری از خود نشان می داد!

امسال اما کوالکام برنامه جدیدی را در پیش گرفته است. این شرکت با معرفی پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس، میخواهد رکورد تازه ای را در بخش پردازنده از خود به جای بگذارد. انتظار می رود از این پردازنده ها در قوی ترین و جدیدترین پرچم داران شرکت های مختلف استفاده گردد. چراکه کوالکام، اسنپدراگون 855 پلاس را با هدف بهبود تجربه گیمینگ، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و اینترنت 5G، روانه گوشی های هوشمند خواهد نمود.

ایسوس ROG Phone 2 اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 855 پلاس خواهد بود

این پردازنده ها اما در نیمه دوم امسال در دسترس قرار می گیرند. بنابراین احتمال این وجود دارد که گوشی هایی که در حوالی آن موقع به بازار عرضه می شوند، از اسنپدراگون 855 پلاس به عنوان قلب تپنده خود بهره ببرند. به احتمال زیاد گوشی هایی که صرفا جهت بازی طراحی شده اند اولین محصولاتی خواهند بود که به این پردازنده مجهز می شوند. اما گوشی جدید شرکت گوگل یعنی پیکسل 4 نیز می توانند از این پردازنده بهره ببرد که در این صورت آن را بالاتر از گوشی هایی نظیر S10، یا شاید نوت 10 قرار می دهد.

هنگامی که گوگل از گوشی پیکسل رونمایی کرد، این گوشی به جای استفاده از پردازنده اسنپدراگون 820 که در اکثر پرچم داران هم رده مورد استفاده قرار گرفته بود، از اسنپدراگون 821 بهره می برد. اما این اتفاق تنها یک بار رخ داد و پیکسل های بعدی همگی به پردازنده هایی مجهز می شدند که دیگر پرچم داران از آن استفاده می کردند. بنابراین نمی توان به طور حتم گفت گوگل در پیکسل 4 همان سیاستی را در پیش خواهد گرفت که هنگام عرضه گوگل پیکسل در پیش گرفته بود.

کوالکام اعلام نموده بود اگر شرکت ها بخواهند محصولات خود را به اسنپدراگون پلاس مجهز نمایند، باید منتظر عرضه آن ها در نیمه دوم امسال باشیم. یعنی زمانی که این پردازنده برای استفاده در دسترس قرار می گیرد. البته کوالکام اعلام نکرد دقیقا چه گوشی هایی به این پردازنده مجهز خواهند بود. هرچند ایسوس اعلام نموده بود در ROG Phone 2 از این پردازنده استفاده می نماید اما انتظار می رود گوشی های غیر گیمینگ نظیر نوت 10، پیکسل 4، وان پلاس 7T یا پرچم داران دیگر نیز از این پردازنده استفاده نمایند.

اسنپدراگون 855 پلاس در بخش سرعت کلاک پردازنده از 2.84 گیگاهرتز به 2.96 گیگاهرتز ارتقا یافته و همچنین گفته می گردد پردازنده گرافیکی جدید نیز 15 درصد کارایی بهتری از پردازنده گرافیکی نسل قبل دارد. اسنپدراگون 855 پلاس از مودم 5G به نام X50 با سرعت و کیفیت بسیار بالا بهره می برد و از نظر مصرف باتری نیز بسیار بهینه طراحی شده است.

منبع: phonearena

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10063

به "منتظر عرضه شدن پیکسل 4 با اسنپدراگون 855 پلاس باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر عرضه شدن پیکسل 4 با اسنپدراگون 855 پلاس باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید