منشا بوی نامطبوع تهران شناسایی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس آخرین جلسه هوای پاک در استانداری تهران سه مجموعه آرادکوه، دام گستر و فاضلاب جنوب تهران کانون انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.

منشا بوی نامطبوع تهران شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران، در حاشیه بهره برداری از سه طرح زیست محیطی شهرستان ری گفت: جلسه های متعددی با حضور همه دستگاه های مرتبط با بوی نامطبوع تهران برگزار و در نهایت عامل این بو؛ سه مجتمع پردازش پسماند آراد کوه، مجموعه دام گستر و فاضلاب شهری که در جنوب تهران وجود دارد شناسایی و تشخیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه یک مجموعه دانشگاهی در این زمینه تحقیق می نماید، اضافه نمود: هدف از تشکیل این مجموعه علمی آنالیز سهم هر یک از این واحد ها در انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد آلاینده مربوط به وسایل نقلیه است، تاکید نمود: اقدام های موثری در راستای بهبود شرایط استان تهران از جمله توسعه فضای سبز، نوسازی ناوگان حمل ونقل در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار تهران پالایش صنایع مجاور استان تهران را از اقدامات مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه در هفته هوای پاک قرار داریم امروز سه طرح با حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص افتتاح طرح پایش اضافه نمود: این سه طرح با نصب سامانه آنلاین از نظر استاندارد زیست محیطی شرایط را رصد و پایش نموده و یاری بزرگی در بهبود شرایط زیست محیطی می نماید.

تقی زاده توضیح داد: صنایع با رعایت اصول زیست محیطی برای یاری به اشتغال مردم و اقتصاد کشور می توانند در بافت مسکونی مستقر شوند.

معاون عمران استاندار تهران تشریح کرد: بعضی صنایع به دلیل رعایت نکردن شرایط زیست محیطی از اداره کل محیط زیست استان تهران اخطار دریافت کردند.

لازم به ذکر است در راستای افتتاح طرح پایش آنلاین کارخانه های بهران و ایرانول دستگاه تصفیه غبار کارخانه فراوری آلومینیوم ایده آل آمیژه نیز افتتاح شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20536

به "منشا بوی نامطبوع تهران شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشا بوی نامطبوع تهران شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید