می توانیم عنوان سوم جهان را تکرار کنیم، پلی آف به درد نمی خورد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد ناظم الشریعه درباره درباره شرایط برگزاری جام جهانی فوتسال گفت: همه چیز برای تعویق یکساله جام جهانی فراهم بود. خود لیتوانی (میزبان جام جهانی) هم خواهان تعویق بازی ها بود. متاسفانه فیفا بعد از جلسه اول خود به نتیجه نرسید و قرار شد تا 10 روز بعد از آن جلسه نخست، اطلاع رسانی کنند. فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و سازمان لیگ هم 48 ساعت بعد از اعلام فیفا، تشکیل جلسه می دهد.

می توانیم عنوان سوم جهان را تکرار کنیم، پلی آف به درد نمی خورد

سرمربی تیم ملی فوتسال تاکید کرد: باید قبول کنیم تعویق جام دنیای فوتسال به نفع ما و رشته فوتسال است؛ بخصوص در قاره آسیا که تیم ها بلاتکلیف هستند. تیم های اروپایی تقریباً مشخص شده اند.

ناظم الشریعه که با رادیو تهران مصاحبه می کرد، ادامه داد: مگر می شود با این شرایط در مرداد جام ملتهای آسیا را برگزار کرد؟ 20 روز بعدش هم باید برویم جام دنیای. شرایط نامفهوم و گنگ است. بهتر است هر دو جام به تعویق بیافتد یعنی جام ملت ها به بهمن و اسفند موکول و جام دنیای هم شهریور 1400 برگزار شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بازیکنان تیم ملی را زیر نظر دارد؟ تاکید کرد: بچه های ما سه دسته هستند. یک عده خارج از ایران حضور دارند مثل حسین طیبی، سپهر محمدی و علیرضا رفیعی. با آنها در تماس هستیم. یک عده از بچه ها هم در تیم های مس و گیتی پسند هستند که فینالیست لیگ برتر شده اند. تعداد این نفرات کم نیست و نزدیک به 10 نفر می شوند. اینها با باشگاه هایشان در ارتباط هستند. اول بازی این دو تیم برگزار می شود بعد اردوی تیم ملی. تعدادی هم در سایر تیم ها مثل ساوه و مشهد حضور دارند که با آنها بیشتر در تماس هستیم. این بازیکنان تمرین می کنند اما تمرین انفرادی متفاوت با تمرین گروهی است.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در بخش دیگری از صحبت هایش درباره برگزاری لیگ برتر در دو دوره به صورت پلی آف گفت: اصلاً بحث پلی آف به این خاطر بود که تعداد بازی ها بیشتر شود و بازیکنان، بیشتر در شرایط مسابقه باشند. اما این برنامه ریزی در سال منتهی به جام ملتها و جام دنیای صورت گرفت در حالی که بازیکنان باید در اختیار تیم ملی باشند. متاسفانه روز اول اینها را گفتیم ولی به جلسه دعوت نشدیم که این چیزها را آنجا هم بگوییم و زیر بار نرفتند. از 14 تیم، 13 تیم گفتند لیگ به صورت پلی آف برگزار شود.

ناظم الشریعه اظهار کرد: برگزاری لیگ به صورت پلی آف با این شرایط به درد تیم ملی نمی خورد و باعث فوتسالمان نمی شود. با یکی دو اختلاف، تقریباً همه می دانستند چه تیم هایی به پلی آف صعود می کنند. باید در سالی که خلوت تر هستیم این کار را انجام بدهیم. خود آقای جابری (سرپرست سازمان لیگ فوتسال) هم منتقد برگزاری پلی آف است. در جلسه ای که با حضور دبیر کل فدراسیون، اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ و کمیته فنی فوتسال در پیش داریم شاید به این نتیجه برسیم و فکر می کنم با این شرایط پلی آف حذف شود.

وی در واکنش به اختلافش با حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال در ارتباط با تشکیل تیم ب گفت: همیشه اختلاف نظر هست. اینطور فکر می کنم که همه این نظرها به سمت پیشرفت فوتسال است. همه می خواهیم پشتوانه سازی برای فوتسال انجام شود ولی جهتش متفاوت است. آنچه استاندارد است باید انجام شود. در حال حاضر بحث تیم بزرگسالان بزرگترین چالش است. قرار شد همه در این جهت کمک کنیم. دوست داریم فوتسالمان پیشرفت کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: در جام دنیای کلمبیا و با عنوان سومی در این جام، فوتسال ما از نظر شخصیتی متفاوت شد. کسانی که بیرون هستند، می گویند این عنوان به ورزش ما شخصیت داد. باید این شخصیت را حفظ کنیم. می توانیم دوباره این عنوان را تکرار کنیم به شرطی که اندازه شخصیت خود فوتسال به آن نگاه کنیم. از وزارت ورزش و شخص وزیر که خیلی به ما لطف دارد و هر موقع لازم شد مزاحمش شدیم و کمک کرد تا فدراسیون و کمیته فوتسال. باید به فوتسال نگاه مخصوص فوتسالی شود. باید قبول کنیم دنیا بالا و پایین دارد. فوتسال بازیکنان مهم و مربیان زحمتکشی دارد که می توانند جزو مربیان تاپ دنیا باشند.

ناظم الشریعه در سرانجام درباره ایرانی بودن کادر فنی تیم ملی فوتسال هم گفت: مسئولان مملکت به این نکته واقف هستند. همه می دانند فوتسال چیست. فوتسال یکی از رشته های پرطرفدار است چون راحت و با کمترین امکانات می شود برگزار کرد و از آب و تاب نمی افتد. همه دستیاران ما ایرانی هستند. مردم تیم ملی و فوتسال را دوست دارند و یکی از دلایلش این است که کادر مربیان از خود ایران هستند و پولمان خارج از کشور نمی رود. مربیان ایرانی دلسوزتر هم هستند. قبلا مربیان بزرگ خارجی در ایران زحمت کشیدند ولی باید قبول کنیم یکی از دلایل دوست داشتن مردم کادر ایرانی است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31238

به "می توانیم عنوان سوم جهان را تکرار کنیم، پلی آف به درد نمی خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توانیم عنوان سوم جهان را تکرار کنیم، پلی آف به درد نمی خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید