نبود استاندارد اجباری برای عسل از معضلات پیش پای فروش این محصول در خراسان شمالی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم خراسان شمالی از نبود استاندارد اجباری برای عسل را از معضلات پیش پای فروش این محصول در این استان اعلام نمود.

نبود استاندارد اجباری برای عسل از معضلات پیش پای فروش این محصول در خراسان شمالی

علیرضا صادق در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: نبود استاندارد اجباری برای عسل سبب شده تا مردم از روی اعتمادی که به زنبوردار دارند خرید این محصول را انجام دهند و همین امر سبب شده تا یکی از زنبورداران فروش خوبی داشته باشد و یکی هم خیر.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از زنبورداران محصول عسل خود را به صورت کلی به فروش می رسانند، گفت: برای این افراد صرفه مالی دارد تا آزمایش هایی که در ارتباط با بررسی عسل است را برای فروش بیشتر و جلب اعتماد انجام دهند.

صادق اضافه نمود: اما تعداد زیادی از زنبورداران نیز خرده فروشی عسل را انجام می دهند که انجام آزمایش بررسی عسل برای آن ها هزینه بردار بوده و صرفه مالی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز عسل طبیعی استاندارد اجباری ندارد، تاکید نمود: باید برای این عسل استاندارد اجبار تدوین گردد تا مقدار خرید و فروش آن نیز افزایش یابد.

این مقام مسئول سرانه مصرف عسل در خراسان شمالی را حدود یک کیلوگرم بیان کرد و اضافه نمود: مقدار مصرف یک کیلوگرم به ازای هر نفر در مدت یک سال رقم ناچیزی است و این رقم باید تا حدود 1.5 کیلوگرم برسد.

وی با بیان اینکه تعداد کلونی های زنبور عسل در این استان در حال حاضر 188 هزار و 755 کندو می باشد، گفت: تعداد زنبورداران استان دو هزار و 11 نفر است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مقدار فراوری عسل در امسال را دو هزار و 604 تن، ژل رویال را 93 کیلوگرم، گرده گل را 36 هزار و 812 کیلوگرم و بره موم را 459 کیلوگرم بیان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 73641

به "نبود استاندارد اجباری برای عسل از معضلات پیش پای فروش این محصول در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود استاندارد اجباری برای عسل از معضلات پیش پای فروش این محصول در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید