نماینده مجلس عراق به کرونا مبتلا شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دفتر نمایندگان عراق در نینوا خاطرنشان کرد که نماینده این استان در مجلس این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است.

نماینده مجلس عراق به کرونا مبتلا شد

در بیانیه روز دوشنبه این دفتر آمده است که پس از بازگشت محاسن حمدون الدلی از بغداد به استان نینوا، در آزمایش های پزشکی مشخص شد که وی به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بر اساس این بیانیه، حمدون اکنون در بیمارستان السلام در استان نینوا در قرنطینه بسر می برد و بستری است.

این نخستین کننده مجلس عراق است که به ویروس کرونا مبتلا می شود.

نشست های مجلس عراق از نیمه اسفند گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور به حال تعلیق درآمده است.

در دو هفته گذشته با آغاز موج دوم همه گیری، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، فرایند بی سابقه و جهشی به خود گرفته و شمار مبتلایان از حدود 100 مورد به بالای یک هزار مورد در روز افزایش یافته است.

وزارت بهداشت عراق شنبه گذشته در بیانیه ای، تدابیر پیشگیرانه تازه ای را در برابر شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشور به اجرا گذاشت.

طبق این تدابیر که به تایید ستاد مبارزه با کرونا در عراق نیز رسیده، همه افراد ملزم شده اند هنگام خروج از منزل، از ماسک صورت استفاده کنند.

ممنوعیت تجمع با هر عنوان دینی، عشایری یا اجتماعی، مشخص تعداد سرنشینان خودروهای جمعی، مشخص شمار مراجعان در مغازه ها حسب گستره آنها و استفاده مستمر از مواد ضد عفونی کننده، بخشی از این تدابیر است.

بر پایه این ضوابط، ادارات دولتی عراق همچنان با 25 درصد ظرفیت، دوباره فعالیت خود را از سرگرفته و ترددها بین استان ها به صورت محدود و کنترل شده، خواهد بود.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که هر کس از این مقررات تخلف کند، در معرض بازخواست قضایی قرار گرفته و مجبور به پرداخت جریمه مالی می شود.

این در حالی است که کنندگی بهداشت جهانی در عراق با توجه به افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میرها بر اثر ویروس کرونا، بر ضرورت ادامه مقررات سخت پیشگیرانه از جمله منع رفت و آمد عمومی تاکید کرده است.

بر اساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان کرونا در عراق به 20 هزار و 209 نفر، آمار مرگ و میرها به 607 و شفایافتگان به هشت هزار و 121 نفر رسیده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34293

به "نماینده مجلس عراق به کرونا مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس عراق به کرونا مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید