هزینه همودیالیز برای بیماران کاملاً رایگان است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، شهرام طاهری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هزینه بیماران همودیالیز بین 90 تا 100 درصد را بیمه ها می دهند.

هزینه همودیالیز برای بیماران کاملاً رایگان است

وی به راهکارهایی برای محافظت از کلیه اشاره نمود و گفت: بیماری کلیه به عنوان قاتل خاموش عمل می نماید و بنابراین تأثیر عمیقی روی کیفیت زندگی فرد دارد لذا رسیدن به وزن مناسب و پرهیز از چاقی به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری مزمن کلیه یاری می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نیمی از مردمی دیابتی دچار تخریب بافت کلیه می شوند، اظهار داشت: خیلی از مردم آگاهند که پرفشاری خون باعث سکته مغزی و حمله قلبی می شود، ولی عده کمی از اثرات مخرب فشار خون بالا بر روی کلیه اطلاع دارند، فشار خون نرمال کمتر از 12 روی هشت می باشد و فشار خون بیشتر از 13 روی هشت و پایین تر از 14 روی 9 از مراحل قبل از پرفشاری خون محسوب می شود که توصیه به رعایت رژیم غذایی و اصلاح شیوه زندگی می شود.

طاهری بیان داشت: فشار خون بایستی به طور منظم مانیتور شود، پرفشاری خون به خصوص اگر همراه بیماری قند و یا افزایش چربی یا بیماری قلبی عروقی باشد باعث آسیب بیشتر کلیه می شود.

وی مصرف غذای سالم و کنترل وزن را در جلوگیری از بیماری قند و بیماری قلبی و بیماری مزمن کلیه مؤثر بیان کرد و افزود: میزان نمک مصرفی توصیه شده در شبانه روز 5 میلی گرم است که به اندازه یک قاشق چایخوری می باشد، لذا توصیه می شود حتی الامکان از مصرف غذاهای رستورانی و آماده پرهیز شود و نمکدان به سر سفره غذا آورده نشود.

عضو هیئت علمی بیان داشت: جهت حفظ سلامت کلیه بایستی آب سالم بنوشید و اگر سابقه سنگ کلیه دارید بقدری مایعات مصرف کنید تا روزانه بیش از 2 لیتر ادرار داشته باشید.

وی گفت: سیگار جریان خون کلیه را آهسته می نماید و عملکرد کلیه کاهش می یابد، از طرفی سیگار ریسک سرطان کلیه را تا 5 درصد افزایش می دهد، بنابراین ترک سیگار یکی از راه های جلوگیری از بروز ناراحتی های کلیه است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5347

به "هزینه همودیالیز برای بیماران کاملاً رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه همودیالیز برای بیماران کاملاً رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید