هواوی تحریم های آمریکا را با سلطه بر بازار چین جبران نموده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هواوی ساعاتی قبل گزارش اقتصادی سالانه خود را منتشر کرد که تاثیر تحریم های آمریکا بر عملکرد این شرکت را نشان می دهد. این گزارش نشان می دهد در حالی که درآمد این شرکت در آمریکای شاقتصادی و اروپا به طور قابل توجهی کاهش یافته، اما درآمد کلی این شرکت به لطف عملکرد عالی در چین با رشد روبرو شده است.

هواوی تحریم های آمریکا را با سلطه بر بازار چین جبران نموده است

طبق اعلام هواوی، این شرکت در سال 2020 درآمد 136 میلیارد دلاری به دست آورده که به معنای افزایش 3.8 درصدی نسبت به سال 2019 است. همچنین سود دریافتی این شرکت هم با افزایش 3.2 درصدی به 9.86 میلیارد دلار رسیده است. 66 درصد از فروش هواوی مربوط به چین بوده و این در حالی است که در سال 2019 این رقم 59 درصد بوده است. در همین حال، درآمد به دست آمده از قاره آمریکا 24.5 درصد کاهش یافته است.

هواوی در این گزارش خاطرنشان نموده که تجهیزات مخابراتی این شرکت به دلیل آماده سازی زیرساخت های 5G در چین درآمد قابل توجهی را به ارمغان آورده اند. همچنین در اروپا، خاورمیانه و آفریقا هم تجهیزات 5G هواوی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند. اما در قاره آمریکا مثلا می توانیم به کانادا اشاره کنیم که برای شبکه 5G ترجیح داده از تجهیزات سامسونگ استفاده کند.

یکی از مقام های ارشد هواوی به تازگی با نشریه واشنگتن پست مصاحبه نموده و گفته که 2020 سال بسیار سختی برای آن ها بوده است. همانطور که احتمالا می دانید، تحریم های آمریکا مسائل زیادی را برای این شرکت ایجاد نموده که به خصوص در زمینه گجت های مصرفی، این مسائل بیشتر دیده می شود.

هواوی اعلام نموده که درآمد گجت های مصرفی این شرکت در سال 2020 با رشد 3.3 درصدی روبرو شده است. اما روی هم رفته، فروش گوشی های این شرکت، حتی در بازار چین، رو به کاهش است که این موضوع تا حد زیادی به عدم توانایی برای تامین قطعات برمی شود. همچنین بر اساس گزارش بلومبرگ، در سه ماهه آخر 2020 درآمد این شرکت نسبت به سال قبلی برای اولین بار در تاریخ این شرکت کاهش یافته است.

به نظر می رسد دولت بایدن هم علاقه ای برای برداشت تحریم های علیه هواوی ندارد و باید ببینیم این شرکت در سال 2021 برای ادامه حضور در بازارهای مختلف چه رویکردی را اتخاذ می نماید.

  • آیا ریاست جمهوری بایدن به معنای انتها مسائل هواوی است؟

منبع: The Verge

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53635

به "هواوی تحریم های آمریکا را با سلطه بر بازار چین جبران نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی تحریم های آمریکا را با سلطه بر بازار چین جبران نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید