هوش مصنوعی به جراحی قلب یاری می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، مدیران بیمارستان گلدن جوبلی اسکاتلند اعلام نموده اند برای نخستین بار در این کشور عمل جراحی قرار دادن استنت در رگ های قلب بیماران نیازمند با یاری فناوری هوش مصنوعی انجام می گردد.

هوش مصنوعی به جراحی قلب یاری می نماید

استنت ها لوله های توری فلزی از جنس ویژه هستند که پیش از استفاده به صورت جمع شده و کوچک توان عبور در درون هرنوع مجرا و رگ و لومن را دارند. آنها پس از زمان قرار گرفتن در محل مورد نظر قابلیت بازشدن و افزایش در حجم به ابعاد مورد احتیاج پزشک را دارند.

طی عمل های جراحی PCI برای درمان بیماری عروق کرونر ، استنت ها در رگ های کرونر باریک قرار می گیرند تا آنها را باز نگه دارند و جریان خون در قلب باقی بماند.

برای این منظور کاردیولوژیست های این بیمارستان عمل های جراحیPCI را با یاری نرم افزار Ultreon1.0 انجام خواهند داد که با فناوری فعلی تکنیک تصویربرداری OCT یکپارچه می گردد. به این ترتیب هوش مصنوعی قابلیت تصویربرداری را ارتقا می دهد و به تصمیم گیری سریع تر و دقیق تر حین عمل منجر می گردد.

به طور دقیق تر نرم افزار گفته شده با استفاده از هوش مصنوعی و لیزرهای مادون قرمز برای میزان گیری رگ بیمار و میزان استنت مورد احتیاج به تسریع عمل جراحی یاری می نماید.

پزشکان با یاری این دو ابزار به منظره دقیق و وسیع از داخل رگ های بیمار دست می یابند و می توانند برترین روش درمان برای کلسیفیکاسیون شریانی را معین نمایند.

کلسیفیکاسیون هنگامی اتفاق می افتد که کلسیم در بافت بدن، رگ های خونی یا اندام ها جمع گردد. این تجمع ممکن است فرایند طبیعی بدن شما را سخت و مختل کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65021

به "هوش مصنوعی به جراحی قلب یاری می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "هوش مصنوعی به جراحی قلب یاری می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به جراحی قلب یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید