هیأت های حاضر در وین برای مشورت با پایتخت ها بازمی گردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی از تصمیم برای وقفه در تبادل نظر های برجامی وین به منظور بازگشت هیأت ها و مشورت با پایتخت ها اطلاع داد.

هیأت های حاضر در وین برای مشورت با پایتخت ها بازمی گردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی از تصمیم برای وقفه در تبادل نظر های برجامی در وین اطلاع داد.

وی در توییتی بعد از انتها نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام با رضایت پیشرفت حاصل شده در تبادل نظر ها برای احیای توافق هسته ای را از نظر گذراند.

این دیپلمات روس اضافه نمود: تصمیم بر این شد که وقفه ای ایجاد گردد هیأت ها بتوانند به تکالیف خود عمل و با پایتخت ها مشورت نمایند. کمیسیون مجدداً اوایل هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در گرندهتل وین برگزار گردید، دقایقی پیش انتها یافت و قرار شد تبادل نظر ها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات های مذاکره نماینده کشور های طرف برجام به بحث و آنالیز در مورد آخرین شرایط تبادل نظر های فنی و پیش نویس های اولیه متون و نحوه تداوم تبادل نظر ها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی گردد، فرایند کنونی تبادل نظر ها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که فرایند تبادل نظر ها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، تبادل نظر ها را متوقف خواهد نمود.

در این نشست، کشور های مشارکت نماینده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای تبادل نظر در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد گردد. هیأت ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، تبادل نظر های فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56531

به "هیأت های حاضر در وین برای مشورت با پایتخت ها بازمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت های حاضر در وین برای مشورت با پایتخت ها بازمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید