واکنش زاخارووا به انتخاب تهران برای نخستین مقصد سفر فیصل المقداد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواهان عدم برآورد درباره زمینه های سیاسی تصمیم وزیر خارجه جدید سوریه برای انتخاب تهران و نه مسکو به عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود شد.

واکنش زاخارووا به انتخاب تهران برای نخستین مقصد سفر فیصل المقداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز آدینه خبرنگاران را از هرگونه نتیجه گیری طولانی مدت تنها بر اساس برنامه سفر خارجی مقامات دولتی بر حذر داشت.

وی که در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تصمیم فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه برای انتخاب تهران به عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود صحبت می کرد، گفت: المقداد پس از تصدی پست خود، تمایلش برای سفر به روسیه را ابراز داشت که با توجه به روابط راهبردی میان مسکو و دمشق، این موضوع کاملا طبیعی است.

زاخارووا اضافه کرد که دو کشور به سرعت درباره نزدیک ترین زمان مناسب برای سفر المقداد به مسکو به توافق رسیدند، اما زمان این سفر به دلیل تغییر در برنامه کاری سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تاخیر افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این کشور روز 16 دسامبر (26 آذر) منتظر المقداد در مسکو خواهد بود و به همین دلیل نباید درباره زمینه های سیاسی که اصلا وجود ندارد و ممکن نیست که وجود داشته باشد، صحبت کرد.

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه روز های هفدم و هجدهم آذر در سفر به تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ملاقات و مصاحبه کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47417

به "واکنش زاخارووا به انتخاب تهران برای نخستین مقصد سفر فیصل المقداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش زاخارووا به انتخاب تهران برای نخستین مقصد سفر فیصل المقداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید