ورزش استان مرکزی چشم به راه تدبیر و حمایت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران، گروه استان ها- مهدی احمدلو*: یکی از عواملی که می تواند مسئولیت و نقش افراد به ویژه قشر جوان را در جامعه شکوفا کند ورزش و تربیت بدنی است که در سازندگی و سلامت جسمی، روحی، اخلاقی و معنوی جامعه تأثیر بسزایی دارد. با اعتلا تربیت بدنی و ورزش به نام یک پدیده اجتماعی روابط افراد جامعه و سلامت جسم و روح آنها استحکام می یابد.

ورزش استان مرکزی چشم به راه تدبیر و حمایت

روابط اجتماعی سالم و پویا معرف یک جامعه پیشرفته است، توسعه ای که خودباوری و اعتماد به نفس و توانمندی آحاد جامعه را می طلبد که بخش مهمی از این پیروزیت می تواند از فضای ورزش و تربیت بدنی میسر شود.

استان مرکزی پتانسیل بسیار بالایی در زمینه ورزش حرفه ای دارد. اما متأسفانه در سال های اخیر مدیریت ورزشی در استان مرکزی با فراز و نشیب بسیاری همراه بوده است که لطمات زیادی خصوصاً به ورزش حرفه ای و تیم داری در استان به خصوص شهر اراک وارد کرده است.

تیم هندبال هپکو اراک که یکی از قدیمی ترین تیم های لیگ برتری هندبال ایران بود در سال گذشته منحل شد، تیم والیبال شهرداری اراک که در لیگ برتر والیبال حضور داشت به دلیل عدم تأمین بودجه لازم از لیگ کنار گذاشته شد، این اتفاق در سال های پیش برای تیم بسکتبال شهرداری اراک هم رخ داد.

با توجه به وجود کارخانه ها و شرکت های بزرگ در این استان طبیعتاً امکان تیم داری پیروز در استان مرکزی وجود دارد که البته نیازمند مدیریت و هماهنگی و رابطه مناسب بین صنایع و اداره کل ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی است.

ظرفیت بسیار بالایی در زمینه ورزش حرفه ای در استان وجود دارد که باید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود. در سال گذشته 716 مدال کشوری و بین المللی از طریق بانوان استان و 1423 مدال از طریق آقایان کسب شده است که به خوبی نشان دهنده پتانسیل بالای استان در زمینه ورزش قهرمانی است.

در بخش ورزش همگانی هم متأسفانه ضعف های بسیاری وجود دارد. ورزش همگانی در کنار ورزش حرفه ای نقش بسیار بالایی در ایجاد نشاط و سلامت روح و جسم جامعه دارد که شامل عموم مردم می شود. پس باید توجه ویژه ای به آن نشان داد.

کمبود سالن ها و زمین های ورزشی به خصوص برای بانوان یکی از عمده ترین مسائل ورزش همگانی در استان است که نیازمند توجه ویژه ای از جانب شهرداری و اداره ورزش و جوانان استان است. همچنین یکی از معضلات اخیر ورزش استان خسارت ناشی از شیوع بیماری کرونا است که به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان 260 میلیارد ریال به ورزش استان مرکزی در بخش های مختلف ضرر مالی وارد کرده است.

در مجموع 534 باشگاه در استان مرکزی وجود دارد که در ایام کرونا با تعطیلی روبرو شده اند. این مجموعه ها نیازمند تمهیدات و توجه ویژه ای از جانب مجموعه دولت در این حوزه هستند تا ضررهای وارد شده جبران شود. باید تسهیلاتی به افراد متضرر در این زمینه پرداخت شود تا این افراد و مجموعه ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

باید در حوزه کلان ورزشی تمهیداتی جدی اندیشیده شود متأسفانه در بخش آموزش و پرورش سیاست های قوی در حوزه ورزش وجود ندارد و نیازمند تغییرات راهبردی بسیاری در آموزش و پرورش نسبت به امر ورزش هستیم.

در نهایت می توان گفت که ورزش در عصر کنونی به نام یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جامعه محسوب می شود و بعید است که جامعه ای پیشرفته اما در امر ورزش عقب افتاده باشد. باید به این حوزه توجه بیشتری کرد تا بتوانیم جامعه ای سالم تر و پویاتر داشته باشیم و استعدادها و ظرفیت بالای ورزشکاران شهر اراک و استان مرکزی را به جامعه ورزشی کشور و همچنین در سطح جهانی معرفی کنیم.

* فعال رسانه ای و رئیس هیأت ژیمناستیک اراک

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

آموزشگاه ما: آموزشگاه ما | آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60572

به "ورزش استان مرکزی چشم به راه تدبیر و حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش استان مرکزی چشم به راه تدبیر و حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید