ورود 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران ، هر توریست 1500 دلار خرج کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون گردشگری کشور از ورود 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران در سه سال گذشته اطلاع داد و گفت: گردشگران خارجی که در سه ونیم سال گذشته به ایران سفر کردند، هر یک 1500 دلار هزینه کرد داشتند که درآمدی برابر با 24 میلیارد دلار عاید کشورمان شده است.

ورود 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران ، هر توریست 1500 دلار خرج کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش میراث آریا، مرتضی رحمانی موحد در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که با حضور رئیس جمهور در سالن همای های صدا و سیما برگزار گردید، گفت: در سه سال گذشته بیش از 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند و نیم میلیارد ایرانی در داخل کشور به سفر پرداختند.

وی اضافه کرد: گردشگران خارجی که در سه ونیم سال گذشته به ایران سفر کردند، هر یک 1500 دلار هزینه کرد داشتند که درآمدی برابر با 24 میلیارد دلار عاید کشورمان شده است.

معاون گردشگریِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری جزو معدود صنایعی بود که اثرات مثبت برجام را به نمایش گذاشت. ما امیدواریم این صنعت، سیر صعودی خود را برای سال های آینده حفظ کند.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد و گسترش زیرساخت های این صنعت، از مشارکت بخش خصوصی، راهنمایان، جوامع محلی، بچه هایی که بلدِ محلی هستند، وزارتخانه ها و سایر دستگاه ها در توسعه گردشگری تقدیر کرد و گفت: تحقق شعار گردشگری سال جاری، گردشگری برای همه و همه برای گردشگری آمال همه ما است.

به گزارش خبرنگاران، در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که امروز 5 مهر ماه در سالن همایش های صدا و سیما با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چند تن از وزرا و معاونین رئیس جمهور، اساتید و صاحبنظران صنعت گردشگری، از فعالان این صنعت تجلیل شد.

در این مراسم فعالان صنعت گردشگری لوح تقدیر و تندیس خود را از رئیس جمهور دریافت کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19870

به "ورود 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران ، هر توریست 1500 دلار خرج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران ، هر توریست 1500 دلار خرج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید