اعطای تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران گردشگری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری در این استان تسهیلات مطلوبی ارائه خواهد شد.

اعطای تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران گردشگری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی در نشست با اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران تأکید کرد: اختصاص زمین دولتی و پرداخت وام های ارزان قیمت به خصوص در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از مهم ترین تسهیلات قابل ارائه به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری است.

او اضافه نمود: با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری در مرداد 19 این استان به زودی یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران می گردد.

عباسی توضیح داد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از ظرفیت های بسیار بالا در حوزه گردشگری مکان مناسبی برای پذیرش سرریز مسافران و گردشگران داخلی و خارجی استان های خوزستان و اصفهان است.

وی یادآور شد: طبیعت بکر، جاذبه های دست نخورده و فراوری محصولات ارگانیک در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا انگیزه و لذت گردشگری در این استان نسبت به سایر استان های کشور بالاتر باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل پروژه های مرتبط با توسعه راه های ارتباطی این استان با خوزستان تا 2 سال دیگر از مهم ترین راه های جذب گردشگران بیشتر در بام ایران است.

وی گفت: توسعه جاده های ارتباطی بین استان های اصفهان - چهارمحال و بختیاری - خوزستان و احداث راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز جزو مهم ترین این پروژه ها به شمار می رود.

عباسی تأکید کرد: کاهش کاغذبازی اداری و تسریع در روند اجرای امور مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه گذاری باعث رونق حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری می گردد.

وی اضافه نمود: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر چهارمحال و بختیاری به نقاط مختلف کشور و جهان باید نسبت به برگزاری همایش های ملی و بین المللی در این استان اقدام گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری توضیح داد: برای تحقق اهداف توسعه ای در حوزه گردشگری باید از توان شوراهای اسلامی و به خصوص شورای عالی استان های کشور بهره گیری کرد.

وی یادآور شد: شورای عالی استان های کشور می تواند لایحه های حمایتی در حوزه گردشگری و بخش خصوصی تهیه و آن را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

عباسی گفت: در تهیه بسته های گردشگری توجه به زیرساخت ها، کیفیت خدمات، توجه به نیازهای مسافران، توان مسافر در گردشگری، وضعیت مالی کشور، کیفیت ارتباطات بین المللی و فرهنگ عمومی مناطق مختلف باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس برای حمایت از هتلداری در ایران و سرمایه گذاران این حوزه آمادگی دارد.

علی کاظمی باباحیدری تأکید کرد: ایران از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان است که می توان بخش مهمی در درآمد ناخالص داخلی کشور را در این حوزه محقق کرد.

وی اضافه نمود: نفت در ایران علاوه بر ایجاد فرصت های رونق، متأسفانه در برخی قسمت ها باعث رکود و تنبلی در روند توسعه شده است.

کاظمی باباحیدری توضیح داد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از آب وهوای چهارفصل می تواند پایلوت گردشگری سلامت در ایران باشد.

وی یادآور شد: ارتقای کمی و کیفی راه های توسعه ای و اتصال چهارمحال و بختیاری به استان های بزرگ مانند خوزستان باعث جهش در حوزه گردشگری استان می گردد.

کاظمی باباحیدری ارائه مشوق های لازم به سرمایه گذاران حوزه گردشگری را ضروری دانست و گفت: توجه به صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری باعث افزایش اشتغال، رونق مالی، کاهش نرخ بیکاری، رشد ماندگاری گردشگران خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران ایران نیز در این نشست گفت: افزایش هزینه ها و سوءمدیریت در برخی موارد باعث شده تا فعالان این صنعت در برخی کشور نسبت به تعدیل نیروی انسانی خود اقدام نمایند.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ جاذبه های گردشگری جزو بهترین مناطق توریستی ایران است.

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران ایران گفت: چهارمحال و بختیاری می تواند به تنهایی یک مقصد تا 4 روزه سفر برای گردشگران داخلی و خارجی تعریف گردد.

وی گفت: کوشش می گردد چهارمحال و بختیاری به حق واقعی خود در حوزه گردشگری دست یابد.

حمزه زاده تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری به خاطر جاذبه های فرهنگی، طبیعی، گردشگری و همچنین گردشگری سلامت جزو استان های برتر کشور است.

بازرس هیئت مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: مجلس شورای اسلامی برای حذف مالیات بر ارزش اضافه نموده در هتل های ایران همکاری کند.

فریدون رئیسی دهکردی توضیح داد: در این صورت هزینه تمام شده هتل ها کاهش و ارائه خدمات به مردم کمتر می گردد.

وی یادآور شد: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستان یاری می نماید.

نایب رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باعث افزایش توان اجرایی و بهبود وضعیت گردشگری خواهد بود. م

شهرام شیروانی تأکید کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی هتل های ایران به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه نمود: رونق هتل های کشور جذب بیشتر توریست های خارجی و ارزآوری را به دنبال دارد.

عضو هیئت مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: هیچ فاصله ای نباید بین مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هتل ها وجود ندارد.

جعفر بذری توضیح داد: تقویت بخش خصوصی با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به گردشگران خارجی و داخلی در نقاط مختلف ایران لازم است.

وی اضافه نمود: البته مسئولان مرتبط باید به تقویت بخش خصوصی و بهره گیری از توان جوانان توجه نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نوروز سال جاری 49 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

مهرداد جوادی تأکید کرد: در تعطیلات نوروزی سال جاری 3 میلیون و 740 هزار و 784 مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شدند.

وی یادآور شد: این تعداد مسافر از 25 اسفند 1397 تا انتها 16 فروردین سال 98 با افزون بر 935 هزار دستگاه خودرو به چهارمحال و بختیاری وارد شده اند.

جوادی توضیح داد: از این تعداد 45 هزار و 912 مسافر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12102

به "اعطای تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران گردشگری در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران گردشگری در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید