وزیر دفاع جمهوری آذربایجان: ترکیه یکی از قوی ترین ارتش های دنیا را دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با ستایش از نیروهای مسلح ترکیه و یاری نظامی قابل توجه آنکارا به این کشور در نبرد قره باغ، به حضور پیروز جنگنده های جمهوری آذربایجان در رزمایش هوایی در ترکیه اشاره نمود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان: ترکیه یکی از قوی ترین ارتش های دنیا را دارد

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه به ستایش از ارتش ترکیه پرداخت و گفت، ارتش ترکیه در نبرد قره باغ یاری های بی نظیری را به باکو ارائه داد.

به گزارش منابع خبری، ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت و گو با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور گفت: جنگ قره باغ آزمونی برای نیروهای مسلح بود و ما سر بلند از این آزمون بیرون آمدیم. این ارتش ترکیه بود که مارا برای این نبرد مهیا کرد. ترکیه یکی از قوی ترین ارتش های جهان را دارد. ارتش ترکیه در نبرد قره باغ یاری های بی نظیری را به ما ارائه داد.

وی بعلاوه به مشارکت خلبانان و جنگنده های جمهوری آذربایجان در یک رزمایش هوایی در ترکیه اشاره نمود و گفت که رزمایش تاکتیکی عقاب آناتولی-2021 با حضور در این تمرین هوایی، مواضع زمینی و هوایی دشمن فرضی را نابود کردند.

به گفته وزیردفاع جمهوری آذربایجان، خلبانان جمهوری آذربایجان در این رزمایش گشت هوایی، شناسایی و تخریب مواضع دشمن فرضی در زمین و هوا و را برعهده داشتند.

ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط به شدت گرمی باهم دارند و در جریان نبرد اخیر باکو و ایروان، ترکیه یاری های شایان توجه لجستیکی و غیره به به جمهوری آذربایجان ارائه کرد. ارتش های جمهوری آذربایجان و ترکیه چندی قبل هم رزمایشی را به منظور حفظ آمادگی نظامی برگزار کردند.

در نبرد اخیر قره باغ پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه با پروازهای پیروز علیه مواضع ارمنستان موجب رجحان قابل توجه ارتش جمهوری اذربایجان بر رقیب شدند.

رسانه های جمهوری آذربایجان اخیرا هم از برگزاری تمرین بین نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان با ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری آذر نیوز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان برای انجام تمرین هایی در ترکیه در کنار نیروهای این کشور قرار گرفتند. این تمرین ها در مرکز آموزش مقابله با تروریسم در ایسپارتا واقع در جنوب ترکیه برگزار گردید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59959

به "وزیر دفاع جمهوری آذربایجان: ترکیه یکی از قوی ترین ارتش های دنیا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع جمهوری آذربایجان: ترکیه یکی از قوی ترین ارتش های دنیا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید