ویروس کرونا افراد چاق را بیشتر نشانه می گیرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان کالج دانشگاهی لندن در پژوهش جدید خود دریافته اند که افراد چاق بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار می گیرند.

ویروس کرونا افراد چاق را بیشتر نشانه می گیرد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان کالج دانشگاهی لندن داده های یک پایگاه داده در بریتانیا با بیش از 330 هزار پرونده پزشکی شهروندان انگلیسی بین سال های 2006 تا 2010 را مورد آنالیز قرار دادند. این داده ها شامل شاخص توده بدنی یا BMI، نسبت سایز کمر به باسن (معرف توده چربی در بدن) و سایر متغیر های مربوط به سن، قومیت، میزان مصرف الکل و سیگار و فعالیت بدنی می گردد.

در این داده ها، اطلاعات بیشتری نیز در خصوص بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و نمونه خون حاوی نشانگر های زیستی بیماری، کلسترول، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا و پروتئین واکنشی C در دسترس بود.

محققان سپس این اطلاعات را با داده های مربوط به مرکز سلامت عمومی انگلیس پوشش دادند که شامل اطلاعات مربوط به بستری شدن افراد در بیمارستان به دلیل کووید 19 در بازه زمانی 16 مارس 2020 تا 26 آوریل همان سال می گردد.

آن ها دریافتند که 640 نفر (یعنی حدود 2 دهم درصد) در انگلیس پس از ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شدند و ارتباطی میان بستری شدن و شاخص توده بدنی یا BMI آن ها وجود دارد. به گفته محققان، شاخص توده بدنی 25 تا 30 اضافه وزن و بالاتر از 30 چاق محسوب می گردد.

محققان همچنین پی برده اند کسانی که شاخص توده بدنی بالای 25 دارند، بعد از در نظر دریافت سن و جنسیت، 40 درصد بیشتر از افراد دیگر در صورت ابتلا به کووید 19 راهی بیمارستان می شوند. این در حالی است که برای افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بالای 30 است، این احتمال به 70 درصد می رسد. همچنین افرادی که در گروه چاق قرار دارند (شاخص توده بدنی بالای 35)، احتمال بستری شدن شان بیش از دو برابر است.

محققان در آنالیز های بیشتر به نتایج مشابهی در خصوص نسبت کمر به باسن رسیدند. آن ها معتقدند که اضافه وزن حتی به میزان اندک، احتمال بستری شدن افراد مبتلا به کووید 19 را افزایش می دهد.

محققان می گویند: از آنجا که بیش از دو سوم کشور های غربی، اضافه وزن دارند و چاق هستند، این امر به طور بالقوه یک عامل اصلی برای ابتلا به کووید 19 است و ممکن است پیامد های بدی برای سیاستگذاری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38774

به "ویروس کرونا افراد چاق را بیشتر نشانه می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا افراد چاق را بیشتر نشانه می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید