پارکی با آبشارهای هفت طبقه در تایلند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پارک ملی اراوان | Erawan National Park در کشور تایلند

تایلند کشوری زیبا با طبیعتی بی مانند است که سراسر آن با گونه های گیاهی و جانوری جالب پوشیده شده است. اگر قصد سفر به تایلند را دارید بازدید از پارک های ملی را حتما در برنامه سفر خود بگنجانید تا با حیات وحش بکر آن آشنا شوید. اغلب پارک ها در نزدیکی هتل ها و محل اقامت گردشگران ساخته شده اند. با خبرنگاران همراه شوید تا درباره پارک ملی اراوان یکی از زیباترین و دیدنی ترین پارک های ملی این کشور بیشتر آشنا شویم.

پارکی با آبشارهای هفت طبقه در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

برترین جاذبه های تایلند

درباره پارک ملی اراوان

پارک ملی اراوان در تایلند غربی و در استان کانچانابوری واقع شده است. پارک در سال 1975 تاسیس شد و دوازدهمین پارک ملی تایلند لقب گرفت، این پارک مساحتی به وسعت یک کیلومتر مربع را پوشش می دهد و تبدیل به یکی از مشهورترین و محبوب ترین پارک های کشور تایلند شده است.

جاذبه اصلی پارک ملی اراوان آبشارهای اراوان و استخرهای سبز زمردی آن هستند که به افتخار فیل سه سری که اسطوره هندوها بود این گونه نام گذاری شده اند. گفته می گردد ردیف بالایی آبشارها یادآور سر فیل می باشند. 81% درختان جنگل از نوع جنگل های مختلط هستند و بقیه آن جنگل های دشتی و جنگل های همواره سبز خشک هستند. پارک از تپه های سنگ آهکی تشکیا شده و ارتفاع آن از 165 متر تا 996 متر بالاتر از سطح دریا تغییر می نماید. تپه ها از جنگل در مقابل بادهای موسمی شرقی شدید که نتیجه از بین رفتن جنگل هاست محافظت می نماید.

  • فصل بارانی این جنگل ها از ما می تا اکتبر است
  • فصل زمستان که هوا خنک تر است و به میانگین 30 درجه سانتی گراد می رسد از ماه نوامبر تا ژانویه است
  • تابستان از فوریه تا آوریل است

به خاطر محدودیت راستاهای طبیعت گردی و محل های در اطراف آبشار که از آن ها امکان تماشای حیات وحش وجود دارد. در منطقه ماکائو ها (نوعی میمون) بسیار زیاد دیده می شوند. مارمولک ها نیز بسته به جریان آب در اطراف پرسه می زنند. اگر کمی بیشتر به عمق جنگل بروید فیل های وحشی، گراز وحشی، گیبون سفید دست و…. دیده می شوند.

آبشارهای اراوان

در سمت شرقی پارک آبشارهای اراوان قرار دارند که در یک پیاده روی تفننی از مرکز پارک می توان به آن ها دسترسی داشت. نام آبشار برگرفته از طبقه اصلی آبشارها است که یادآور فیل سه سر هندوها است. آبشار از 7 طبقه اصلی تشکیل شده است و چندین طبقه کوچک تر نیز در آن هستند. تمام طبقات آبشار با پله و پل های عابر پیاده که بر روی آن تاسیس شده اند قابل دسترسی هستند تا هنگامی که به طبقه ششم می رسید. برای رفتن به طبقه هفتم باید چالش های بیشتری را پشت سر بگذراید و کمی صخره نوردی کنید. تمام طول این راستا پیاده روی از ابتدای راستا تا بالاترین آبشار 1.5 کیلومتر طول دارد. این راستا زیبا علاوه بر دیدنی ها و زیبایی آبشار دارای چشمه های سر سبزی است که بازدید نمایندگان می توانند در آن ها همراه با ماهی های بی شمارشان شنا نمایند.

دو طبقه ابتدایی آبشار راه دسترسی بسیار ساده ای دارند و تقریبا تمامی بازدید نمایندگان به راحتی به تماشای آن ها می نشینند. چندین محل برای برپایی پیکنیک اطراف این دو طبقه وجود دارد. اما به همراه داشتن هرگونه خوراکی در طبقات بالاتر اکیدا ممنوع است. گردشگران می توانند بطری های نوشیدنی و غذاهای خود را در قسمت کوچی که برای این کار تعبیه شده تحویل بدهند و هنگام بازگشت آن ها را پس بگیرند.

محبوبیت و شهرت آبشارها به حدی است که هر ساله تعداد زیادی بازدید نماینده از سراسر دنیا به آن می آید و در تعطیلات شلوغی آن سرسام آور می گردد. اگر شما جاهای خلوت را ترجیح می دهید آبشار های Huai Mae Khamin در 40 کیلومتری شمال آبشارهای اراوان بازدید کنید.

بازدید از پارک

بازدید از پارک ملی اراوان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 4:30 عصر امکان پذیر است. اگرچه پارک رسما تا ساعت 4:30 باز است. اما از ساعت 3 بعد از ظهر کارکنان پارک از بازدید نمایندگان تقاضا می نمایند از بالاترین آبشار پایین بیاییند تا به نظافت آن مشغول شوند و کم کم پارک را خالی از گردشگران می سازند. طبقه آخر ممکن است تا ساعت 5 باز باشد همه چیز بستگی به سرعت نظافت در آن روز دارد. اگر قصد بازدید از پارک را دارید سعی کنید در روزهای تعطیل و آخر هفته ها به پارک نروید چرا که بسیار شلوغ می گردد. هر سال بین روزهای 13 تا 15 ماه آوریل (24 تا 26 فروردین) جشن Songkran در پارک برگذار می گردد و هر یک از طبقات آبشار تبدیل به محل جشن می گردد و فواره های خیره نماینده ای در آن روشن می شوند. اگر در روز جشن به بازدید می روید از به همراه داشتن لوازم الکترونیکی (مگر ضد آب) به خصوص دوربین های حساس و تلفن های همراه خود داری کنید.

در نزدیکی مرکز اصلی پارک چندین رستوران، انواع امکانات رفاهی، خانه های ییلاقی و محل هایی برای کمپ برپا کردن قرار گرفته است. خانه ها مناسب برای 2 تا 50 نفر هستند و قیمت آن ها بین 800 تا 4000 بات تایلند تغییر می نماید. قیمت ورودی برای خارجی های بزرگسال 300 بات تایلند و برای بچه ها 200 بات است. برای ورود خودرو نیز 30 بات و برای موتور 20 بات دریافت می نمایند. نقشه پارک را در زیر ببینید.

رفتن به پارک

اگر در بانکوک اقامت دارید قیمت تاکسی به کانچانابوری حدود 3300 بات تایلند است.

اگر در کانچانابوری اقامت دارید حدود 2000 بات تایلند شما را با تاکسی در بستی به پارک ملی اراوان می رساند.

هر روز در ساعت های 8، 8:50، 9:50، 10:45، 11:50، 13، 14:10، 15:25، 16:30 و 17:50 از کانچانابوری به سمت آبشارهای اراوان حرکت می نمایند.

همچنین بازگشت اتوبوس ها از آبشارهای اراوان به سمت کانچانابوری هر روز در ساعت های 5:20، 6:10، 7:20، 8:30، 10، 12، 14، 16 و 17 صورت می گیرد.

منبع: thainationalparks.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14439

به "پارکی با آبشارهای هفت طبقه در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارکی با آبشارهای هفت طبقه در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید