پاکستان و چین 19 موافقتنامه همکاری امضا کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری رسمی دولت پاکستان از امضای 19 قرارداد همکاری و تفاهم نامه میان اسلام آباد و پکن در جریان سفر محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به چین اطلاع داد.

پاکستان و چین 19 موافقتنامه همکاری امضا کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، بخش عمده این قراردادها مربوط به سرمایه گذاری و فعالیت شرکت های چینی در پاکستان در زمینه احداث نیروگاه ها و تاسیسات مربوط به فراوری برق است و تعدادی از قراردادهای جدید میان پکن و اسلام آباد نیز مربوط به فعالیت شرکت های چینی برای توسعه زیرساخت ها از جمله احداث جاده و راه آهن در پاکستان است.

نواز شریف روز آدینه پیش از عزیمت به چین، با صدور بیانیه ای اعلام نمود که در جریان سفر وی به پکن، دو طرف قراردادهای زیادی در مجموع به ارزش 45 میلیار دلار امضا خواهند کرد و با اجرا شدن این قراردادها، پاکستان از بحران کمبود برق رهایی خواهد یافت ضمن اینکه بیش از یک میلیون شغل در این کشور ایجاد خواهد شد.

نواز شریف روز شنبه و در دومین روز از سفر خود به پکن، با شی جین پینگ رییس جمهوری و لی که چیانگ نخست وزیر چین دیدار و گفت و گو کرد.

نخست وزیر پاکستان بعد از این دو دیدار مهم، در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت که سفر جاری وی به چین تا حدود زیادی به رفع بحران انرژی در پاکستان یاری خواهد نمود و دولت پاکستان خود را متعهد می داند که این بحران را برای همواره رفع کند.

نواز شریف همچنین قرار است روز یکشنبه در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی آسیا-اقیانوسیه (اَپک) شرکت کند.

شی جینپینگ رییس جمهوری چین قرار بود شهریور ماه گذشته سفری مهم به اسلام آباد داشته باشد اما به دلیل ناآرامی های سیاسی و تحصن مخالفان دولت در اسلام آباد، این سفر به زمان دیگری موکول شد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که سفر جاری نواز شریف به پکن، به معنای لغو برنامه سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد نخواهد بود و این سفر در زمان مناسب انجام خواهد شد.

چین قراردادهای زیادی با پاکستان در زمینه های گوناگون امضا نموده است و درصورت اجرایی شدن این قراردادها، تحول نسبتا بزرگی در پاکستان به ویژه در زمینه فراوری انرژی و رفع کمبود برق در این کشور صورت خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14387

به "پاکستان و چین 19 موافقتنامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان و چین 19 موافقتنامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید