پوروو، جواهری در فنلاند که از وجودش خبر نداشتید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پوروو فنلاند | Porvoo, Finland

شهر قدیمی پرووو فنلاند یک مقصد دوست داشتنی و محبوب در این کشور است که بسیاری از گردشگران هنوز هم اطلاعات چندانی در مورد آن ندارند. در شهر که قدم می زنید، با دیدن خیابان های پیچ در پیچ و حیاط های موزاییک شده خانه ها پی به قدمت شهر که به قرون وسطی برمی گردد، خواهید برد. امروزه کوچه پس کوچه های باریک و سنگفرش شهر، با کافه های دنج، رستوران، بوتیک و خانه-موزه های تاریخی چوبی پر شده اند که حس و حال جالبی به همراه دارند. برای آشنایی بیشتر با پوروو فنلاند و تفریحاتی که می توانید در این شهر انجام دهید در ادامه، ما را در مجله خبرنگاران همراهی فرمایید.

پوروو، جواهری در فنلاند که از وجودش خبر نداشتید!

قدم زدن در خیابان هایی از قرون وسطی

پرووی قدیمی، که به وانها پروو (Vanha Porvoo) مشهور است، نامی است که به محله قدیمی شهر از زمان قرون وسطی نسبت داده می گردد. در اینجا شما می توانید کوچه های پیچ در پیچی را ببینید که سنگفرش شده و با خانه های چوبی رنگارنگ احاطه گشته اند. این خانه ها امروزه که صنعت گردشگری شهر رو به پیشرفت است کمی کاربری خود را تغییر داده اند و به کافه، رستوران و یا هتل و بوتیک تبدیل شده اند؛ البته هنوز هم بسیاری از آن ها، خانه های شخصی مردم محلی هستند.

در یک قسمت کمی مرتفع تر یک کلیسا جامع گوتیک قابل مشاهده است. شاید پیش خود بگویید که این محله شبیه به بسیاری از محله های کشورهای دیگر اروپایی است، اما این را باید در نظر بگیرید که با خانه های چوبی و رنگارنگ و البته اتسمفر دوست داشتنی که اینجا جریان دارد، تجربه قدم زدن در این محله کاملا متفاوت خواهد بود.

کشف پارک شهری پوروو

یکی از زیباترین بخش هاش شهر پوروو فنلاند را می توان پارک شهری دانست که حتما باید از آن دیدن کنید. این پارک که در مرکز شهر واقع شده است، حدودا 10 کیلومتر به سمت جنوب خانه های چوبی و محله قدیمی رفته، در کنار رودخانه ادامه می یابد و 8 کیلومتر نیز به سمت شرق می رود. برای اینکه کمی با طبیعت ارتباط برقرار کنید، این پارک را در ذهنتان داشته باشید. از فعالیت های محبوبی که در این پارک انجام می گردد، می توان به پیاده روی، دوچرخه سواری و قایقرانی اشاره کرد.

هنر و غذا زیر یک سقف

کارخانه هنر یا Taidetehdas، یک مجموعه فرهنگی مدرن در پروو فنلاند است. این مجموعه تقریبا روبروی شهر قدیمی واقع شده و میزبان نمایشگاه های هنری و البته کنسرت های گوناگون است. اگر در گشت و گذارتان احساس گرسنگی کردید، می توانید به رستوران کوچک و دوست داشتنی Sinne رفته و یک غذای دلچسب نوش جان کنید.

بهترین مکان برای اینستاگرامرها

یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر، مرز رودخانه پوروونجوکی (Porvoonjoki) و شهر قدیمی است. گردشگرانی که به این نقطه می آیند، عکس های بسیار خوبی می گیرند که در صفحه اینستاگرامشان غوغا می کند. بخش قرون وسطایی شهر درست در کنار رودخانه قرار گرفته که در کنار آن خانه های قرمز چوبی تصویری به یادماندنی را در ذهنتان ثبت خواهد کرد. پس اگر می خواهید که یک عکس پر طرفدار را در صفحه ای اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید، این نقطه را از قلم نیاندازید.

خانه-موزه دوست داشتنی

حتی اگر نام شاعر ملی فنلاندی Johan Ludwig Runeberg را نشنیده باشید، شاید بخواهید که به زندگی اش قدم بگذارید و در خانه اش که به سبک اسکاندیناوی است، گشت و گذار کنید؛ خانه ای که در حال حاضر یک موزه است. رونبرگ از سال 1852 تا زمانی که فوت کرد یعنی سال 1877 در این خانه به همراه همسر و پسرهایش زندگی کرد. این موزه، خانه ای با ظرافت و زیبایی های قدیمی و کف های چوبی و کاغذ دیواری گلدار است. این ساختمان نشان دهنده سبک امپراتوری است که در کل منطقه، درست در کنار شهر قدیمی پوروو، غالب است.

بهترین غذاهای فنلاندی

همانطور که گفته شد در این شهر می توانید کافه و رستوران های بی نظیر زیادی پیدا کنید که حسابی حالتان را خوب کند. برای اینکه یک تکه کیک لذیذ یا یک بستنی خانگی را امتحان کنید، یکی از بهترین مکان ها کافه پوسترس (Café Postres) است. این کافه بر اساس یک رستوران در هلسینکی به نام Michelin-starred ساخته شده که یک رستوران و کافی شاپ عالی در پوروو فنلاند محسوب می گردد. طعم غذاهای کافه پوسترس را در هیچ کجای دیگر کشور فنلاند پیدا نخواهید کرد؛ این کافه هم در میان گردشگان و هم مردم محلی محبوبیت خاصی دارد!

فانوس دریایی سودرکسار پوروو

این جاذبه در مجمع الجزایر پوروو واقع شده و ارزش یک سفر با قایق را دارد. برای اینکه به اینجا بیایید می توانید قایق هایی را سوار شوید که از هلسینکی یا سیپو (درست در کنار هلسینکی) حرکت می کنند و یک جهت یک ساعته را روی دریا هستند. قدمت این فانوس دریایی به سال 1862 برمی گردد و روی یک جزیره صخره ای چشمگیر واقع شده است. در نظر داشته باشید ورود این منطقه به خاطر تولید مثل پرندگان از ماه می تا آگوست ممنوع است.

فروشگاه های شکلات پوروو فنلاند

در این شهر، چندین مغازه خوب شکلات فروشی وجود دارند که یکی از نمادین ترین آن ها، Brundberg است که قدمت آن به سال 1871 برمی گردد. این مغازه درست در ورودی شهر قدیمی (اگر با اتوبوس بیایید) واقع شده و جایی است که می توانید سوغاتی های خوبی برای خودتان و البته عزیزانتان تهیه کنید. Pieni Suklaatehdas یک کارخانه شکلات سازی کوچک در پوروو است که حتما باید یکی از محصولاتشان به نام ماداگاسکار 40% را امتحان کنید؛ این محصول در سال 2017 به عنوان سومین شکلات خوشمزه جهان انتخاب شد. آخرین انتخاب شما برای امتحان کردن شکلات پروو فنلاند Petrischocolate است؛ جایی که می توانید شکلات هایی که با گیلاس طعم داده شده اند را در یک فضای قرون وسطایی امتحان کنید.

گوهر پنهان یک هنرمند

البرت ادلفت، یکی از نقاشان برتر فنلاند است که در سال 1854 به جهان آمد و یکی از آغاز کننده های جنبش رئال در فنلاند بود. او با اینکه بیشتر عمر خود را در پاریس گذرانده است، اما در طول زندگی اش 26 تابستان را به پوروو فنلاند آمده و بیش از 200 اثر نقاشی را در این شهر خلق کرده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 71727

به "پوروو، جواهری در فنلاند که از وجودش خبر نداشتید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوروو، جواهری در فنلاند که از وجودش خبر نداشتید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید