چشم امید مصری ها به گردشگران چینی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مصری ها که شاهد افزایش امیدوارکننده گردشگران چینی هستند، در کوشش اند با تقویت این روندِ رو به رشد، به وضعیت بحرانی صنعت گردشگری خود سر و سامانی دهند.

چشم امید مصری ها به گردشگران چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، شمار گردشگران چینی در کشور مصر در سال 2015 از 65 هزار نفر به 135 هزار نفر افزایش یافت و مقامات گردشگری مصر به عنوان پرجمعیت ترین کشور عرب زبان دنیا امیدوارند بتوانند چینی های بیشتری را به عنوان توریست جذب نمایند.

یحیی راشد، وزیر گردشگری مصر در مصاحبه با خبرگزاری شین هوا ضمن اشاره به این موضوع که تمام راهکارها را برای جذب تعداد بیشتر گردشگران چینی به کار خواهد گرفت بیان کرد: رشد گردشگران چینی امیدوارنماینده است، با این حال هنوز با اهداف مورد نظرمان فاصله فراوانی داریم. مطمئنا ارزش گردشگران چینی که به مصر می آیند را می دانیم و فکر می کنیم هنوز سهم کافی از این بازار را کسب ننموده ایم.

وزیر گردشگری مصر در ادامه شرح داد، این وزارتخانه هم اکنون مشغول کار بر روی تمامی سازوکارهای مرتبط شامل سهم خطوط هوایی، توسعه بازاریابی و استراتژی های تبلیغاتی برای افزایش تعداد گردشگران چینی در این کشور است.

مصر در چند سال اخیر به سبب ناآرامی های سیاسی با افول چشمگیری در عرصه گردشگری روبرو بوده و این شرایط با انفجار تروریستی یک فروند هواپیمای مسافربری حامل گردشگران روس بر فراز صحرای سینا و کشته شدن بیش از 200 نفر در اکتبر سال گذشته و همچنین کشته شدن یک دانشجوی ایتالیایی در قاهره بر اثر شکنجه در اوایل فوریه و متعاقب آن سقوط هواپیمای مصری در ماه می و کشته شدن 66 نفر، با بحران جدی تری نیز رو به رو شد.

گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد ملی و ارز خارجی در مصر است و بیش از 4 میلیون نفر مصری در حوزه گردشگری اشتغال دارند.

در سال 2010 میلادی در مجموع 14.7 میلیون گردشگر از کشور مصر دیدن کردند و 13 میلیارد دلار برای این کشور آفریقایی به ارمغان آوردند، اما شمار گردشگران با سیر نزولی در سال 2015 به 9.3 میلیون نفر و درآمدهای حاصل از گردشگری به 6.1 میلیارد دلار کاهش یافت.

یحیی راشد، وزیر گردشگری کشور مصر همچنین اعلام نمود: حمله به صنعت گردشگری مختص کشور مصر نیست و با اشاره به حملات تروریستی اخیر در مونیخ، نیس، آمریکا و غیره به کوشش دولت مصر برای مبارزه با تروریسم داخل و خارج مرزهایش تاکید نمود و گفت برای تبدیل کردن دنیا به مکانی امن تر نیازمند همکاری دنیای هستیم.

بسیاری از گردشگران روس و سایر کشورهای غربی با گوش دادن به توصیه های امنیتی از سفر به مصر خودداری نموده اند این درحالی است که بنابر اعلام گردشگران خارجی که اخیرا از این کشور دیدن نموده اند شرایط امن و با ثباتی در مصر حاکم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13832

به "چشم امید مصری ها به گردشگران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم امید مصری ها به گردشگران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید