چند درصد مردم روسیه از عملکرد پوتین رضایت دارند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نظرسنجی در روسیه نشان داده، 64.5 درصد روس ها از عملکرد ولادیمیر پوتین رضایت دارند، البته در سئوال تعیین درباره میزان اعتمادشان به رئیس جمهوری، 72.3 درصد پاسخ مثبت داده اند و پوتین همچنان در صدر محبوب ترین سیاستمداران روس قرار گرفته است.

چند درصد مردم روسیه از عملکرد پوتین رضایت دارند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: نتیجه نظرسنجی اجرا شده از طرف مرکز سنجش افکارعمومی سراسری روسیه که در سایت رسمی این مؤسسه منتشر شده، نشان می دهد که سطح رضایت شهروندان روسی از عملکرد ولادیمیر پوتین در سمت ریاست جمهوری روسیه از ماه ژانویه تا ماه مه (دی ماه سال گذشته الی اردیبهشت ماه) به میزان سه درصد رشد داشته و به 64.5 درصد رسیده است.

بر اساس این اطلاعات از ماه ژانویه تا ماه مه سال 2019 میزان رضایت مردم روسیه از عملکرد ر ئیس جمهوری، از 61.7درصد به 64.5درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه در همین دوره زمانی، میزان رضایت شهروندان از کار دمیتری مدویدیف نخست وزیر روسیه با کمی تفاوت، از 34.3درصد به 37.4درصد رسیده است.

مرکز سنجش افکارعمومی سراسری روسیه در عین حال اعلام کرده که 72.3درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی در پاسخ مستقیم درباره عملکرد رئیس جمهور، اقدامات ولادیمیر پوتین در سمت ریاست جمهوری را مورد تأیید قرار داده اند. میزان اعتماد مردمی درباره نخست وزیر مدودیف که رهبری حزب حاکم روسیه واحد را نیز برعهده دارد 37درصد است.

در این مؤسسه تحقیقاتی توضیح داده شده که علت اختلاف در سطح اعتماد مردمی نسبت به رئیس جمهوری در سئوال باز و بسته در این باره است. در روش نخست افراد سئوال شونده خود انتخاب می کنند که به کدامیک از سیاستمداران کشور اعتماد بیشتری دارند و در روش دوم میزان اعتمادشان نسبت به افراد به طور تعیین، برای مثال میزان اعتمادشان به شخص رئیس جمهور، سنجیده می شود.

ضمن اینکه، این نظرسنجی نشان داده است که محبوبترین سیاستمدار روسی همچنان ولادیمیر پوتین با 30.5درصد آراست. مقام دوم در این رده بندی از آن سرگئی شایگو وزیر دفاع با کسب 15.1درصد آرا و جایگاه سوم نیز متعلق به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، با 12درصد آراست.

این نظرسنجی در دوره زمانی ماه ژانویه تا ماه مه سال 2019 به صورت هفتگی و به صورت مصاحبه تلفنی با 1600 نفر از شهروندان روسی بالای 18 سال در سراسر مناطق فدراسیون روسیه انجام گرفته است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8245

به "چند درصد مردم روسیه از عملکرد پوتین رضایت دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد مردم روسیه از عملکرد پوتین رضایت دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید