چهار رشته هنری جدید در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی راه اندازی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی، گفت: از سال تحصیلی جدید این دانشگاه در چهار رشته هنری دیگر دانشجو جذب می نماید.

چهار رشته هنری جدید در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بهمن نامور مطلق رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی در نشست خبری که امروز صبح در این دانشگاه برگزار گردید، گفت: پس از گذشت یکسال است تجهیز دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی از سال تحصیلی جدید در چهار رشته تحصیلی شامل نگارگری، صنایع چوب، سفالگری و سرامیک و طراحی فرش دانشجو جذب خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: جذب دانشجو در رشته های هنری برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اتفاق می افتد که در هر رشته ما 20 دانشجو را ثبت نام می کنیم. در واقع می توان گفت در رشته های فوق ما دارای دفترچه انتخاب رشته شده ایم.

نامور مطلق اضافه نمود: این دانشگاه با طرح فرهنگستان هنر و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر نظر دانشگاه آزاد افتتاح شد که با راه اندازی آن هنرهای ملی، اسلامی و ایرانی در قالب دروس دانشگاهی تدریس خواهد شد.

وی اضافه نمود: رشته های تحصیلی هنری که در دانشگاه استاد فرشچیان راه اندازی شده است می تواند در حفظ و حراست از هنر این کشور تاثیر زیادی داشته باشد. در واقع می توان گفت نوشدارو برای پیکره بیمار کشور در حوزه هنر است.

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی توضیح داد: چهار رشته تحصیلی این دانشگاه که در سال جدید فعالیت خود را شروع می نماید با هدف خلق هویت اسلامی و تربیت استادان برجسته در حوزه هنر فعالیت خود را با قدرت انجام می دهند. این در حالی است که رشته های تحصیلی هنر که در مقطع تحصیلات تکمیلی شروع به کار نموده می تواند هنرهای ملی کشور را احیا کند. از طرفی باید بگویم در ادامه فعالیت های این دانشگاه در فاز دوم ما در حوزه های نمایشی، نواهای سنتی و معماری سنتی فعالیت خود را گسترش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3500 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام نموده اند که این افراد پس از ثبت نام به عنوان نخستین دانشجویان رشته هنر در آینده ای نزدیک به اساتید برجسته هنری تبدیل خواهند شد.

نامور مطلق درباره ثبت نام دانشجویان در این دانشگاه گفت: دانشجویانی که در کنکور شرکت نموده اندۀ می توانند در چهار رشته اعلام شده ثبت نام نمایند همچنین دانشجویانی که جزو استعدادهای درخشان هستند نیز می توانند بدون کنکور در این دانشگاه تحصیل نمایند.

وی با اشاره به اینکه امکان جابجایی دانشجو در رشته های هنر در این دانشگاه فراهم خواهد شد اضافه نمود: با پیگیری ها و برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم بزودی همه دانشجویانی که در رشته هنر تحصیل می نمایند می توانند در صورت علاقه از دانشگاه خود به این دانشگاه بیایند. این در حالی است که ما به جای افزایش کمی به کیفیت تحصیل دانشجویان می پردازیم. بدون شک دانشجویان امروز این دانشگاه استادان هنر فردای کشور هستند.

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی درباره امتیازات آموزشی دانشگاه گفت: برای دانشجویان این دانشگاه امتیازات آموزشی در نظر گرفته ایم که با شیوه استاد شاگردی انجام می گردد. در واقع می توان گفت بهترین دانشجویان را در رشته هنر جذب می کنیم. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که دوره های آموزشی ما کاربردی هستند به این معنی که بجز پرداختن به آموزش های نظری دانشجویان به صورت عملی با کار در رشته خود آشنا می شوند. همچنین طراحی و خلاقیت و در نهایت به روز رسانی هنرها در شته های مختلف از جمله برنامه های ما است.

وی درباره رسالت این دانشگاه توضیح داد: رسالت دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان این است که بتواند دانشجویان خود را کاردان تربیت کند و بدون اینکه استخدام دولت شوند به عنوان یک کارآفرین و مبتکر آثار برجسته و نمونه ای را پدیده آورند.

نامور مطلق ادامه داد: این دانشگاه در آینده ای نزدیک جذب دانشجویان هنر را در مقاطع بالاتر در دستور کار دارد این در حالی است که در سال آینده جذب دانشجو در این دانشگاه از هنرستان ها انجام خواهد شد.

وی درباره مزیت تحصیل در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی گفت: یکی از مهمترین مزیت های این دانشگاه این است که دانشجویان در سرانجام تحصیلات خود همزمان با فارغ التحصیلی علاوه بر مدارک دانشگاهی برای تدریس در مراکز آموزشی اجازه نامه استادی دریافت می نمایند. همچنین با توجه به توافقی که با وزارت علوم انجام داده ایم از میان دانشجویان استعدادهای خوب خود را بورسیه تحصیلی می کنیم.

وی در سرانجام گفت: یکی از برنامه های آینده این دانشگاه برگزاری دوره های تحصیلی تکمیلی دانشجویان در کشورهای مختلف است.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10606

به "چهار رشته هنری جدید در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار رشته هنری جدید در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید