چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

به گزارش مجله کامپیوتر، محتوای فیبر محلول تخم کتان در فواید سلامت آن نقش دارد. این نوع فیبر به تغذیه باکتری های سالم روده کمک می کند که با افزایش حساسیت به انسولین مرتبط است. به خاطر داشته باشید که انسولین برای استفاده بهینه از قند خون ضروری است.

چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

سطوح بالای قند خون زمانی رخ می دهد که بدن نمی تواند به طور موثر قند موجود در جریان خون را به سلول ها انتقال دهد. در صورت عدم رسیدگی و درمان به موقع، این شرایط می تواند فرد را با خطر ابتلا به دیابت روبرو کند.

رژیم های غذایی سرشار از فیبر یکی از گزینه های طبیعی است که می توانید برای تنظیم سطوح قند خون خود مد نظر قرار دهید. به گزارش عصر ایران، در ادامه با چند گزینه طبیعی برای کمک به مدیریت سطوح قند خون بیشتر آشنا می شویم.

آب تخم کتان

آب تخم کتان سرشار از فیبر برای تنظیم سطوح قند خون است. تخم کتان به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش خطر دیابت در نظر گرفته می شود. محتوای فیبر محلول تخم کتان در فواید سلامت آن نقش دارد. این نوع فیبر به تغذیه باکتری های سالم روده کمک می کند که با افزایش حساسیت به انسولین مرتبط است. به خاطر داشته باشید که انسولین برای استفاده بهینه از قند خون ضروری است.

اسموتی توت ها

توت ها محتوای فیبر قابل توجهی دارند. اگر به دنبال گزینه ای خوشمزه برای تنظیم قند خون خود هستید، اسموتی توت ها را از دست ندهید. این دستورالعمل حاوی تمشک و توت فرنگی است که یک پیمانه از آن ها می تواند به ترتیب تا هشت و چهار گرم فیبر ارائه کند. مواد تشکیل دهنده این اسموتی شامل شش عدد تمشک، شش عدد توت فرنگی، 200 میلی لیتر شیر گیاهی (برنج یا بادام) می باشد.

دانه های شنبلیله

همانند تخم کتان، دانه های شنبلیله نیز سرشار از فیبر محلول هستند که برای استفاده موثر از انسولین ضروری است. برای بهره مندی از فواید سلامت آن، شما می توانید به روش های مختلف از دانه های شنبلیله استفاده کنید. روش آماده سازی بدین صورت است که باید دانه های شنبلیله را در یک فنجان آب جوش بریزید واجازه دهید برای حدود 10 دقیقه دم کشیده و سپس چای را از صافی عبور دهید.

سیب و گلابی

یکی از بهترین روش ها برای دریافت فیبر از میوه ها مصرف آن ها به صورت کامل است. بر همین اساس، یکی از گزینه های سرشار از فیبر برای تنظیم قند خون مصرف یک سیب یا گلابی است. یک سیب یا گلابی اندازه متوسط می تواند تا پنج گرم فیبر داشته باشد. این ترکیب میوه ای را می توانید اواسط صبح یا به عنوان یک میان وعده عصرگاهی مصرف کنید و بهترین نتیجه را برای تنظیم قندخون کسب کنید.

منبع: روزنامه آفتاب یزد

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: فرادید
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26238

به "چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید