چطور میتونم هزینه های سفر با کشتی کروز را کمتر کنیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وقتی به دنبال رزرو تور کشتی کروز هستید با عبارت all-inclusive زیاد برخورد می کنید؛ عبارتی که به معنای استفاده از همه تفریحات و امکانات کشتی است. مطمئنا سفری دریایی در کشتی هیجان انگیز کروز آنقدر ارزش دارد که برای آن هزینه نسبتا زیادی بپردازیم. اما گاهی بعضی تفریحات اخیتاری یا امکانات شخصی در هزینه اولیه پرداخت شده ما قرار ندارد؛ هزینه هایی که اگر مراقب آنها نباشیم می بینیم خیلی زود سر به فلک می کشد.

چطور میتونم هزینه های سفر با کشتی کروز را کمتر کنیم؟

با تور کشتی کروز سفر به دور دنیا را تجربه کنید.

در تورهای مسافرتی با کشتی کروز اغلب مسافران را به استفاده از خدمات گرانقیمت خود ترغیب می نمایند، خدماتی چون وعده های غذایی متنوع، استفاده از کافی شاپ ها، ماساژهای آرامش بخش و آب گرم و بسیاری تفریح جذاب دیگر. اما می دانید وقتی از رستوران اصلی کشتی استفاده نکنید یا سراغ تفریحاتی که رایگان نیستند بروید، باید هزینه اضافه ای در سرانجام سفر بپردازید. حالا اگر این هزینه ها را به سایر هزینه های دیگر از جمله تفریحات ساحلی درون کشتی، اینترنت و خرید سوغاتی از بوتیک های کشتی اضافه کنید می بینید جمع هزینه هایتان خیلی زیاد می گردد. اما از طرفی وقتی در سفر هستید و می خواهید کمی آزادانه هزینه کنید، سخت است که به تفریحاتی همچون غواصی یا دریافت عکس های رسمی شبانه نه بگویید.

اما خوشبختانه نحوه پرداخت برای تور کشتی های کروز بزرگ با امکانات بسیار و تفریحات وصف نشدنی، که هر کدام به نحوی مسافران را به خود جذب می نمایند، کم کم در حال تغییر است و اغلب شامل پرداخت هزینه بر اساس تفریحات مورد استفاده می شوند؛ یعنی شما هزینه اولیه تور را بر اساس تفریحاتی که انتخاب می کنید می پردازید. عبارت all included در کشتی های کروز و لوکس امروزی تنها به بعضی هزینه های دم دستی و ابتدایی گفته می گردد و منتظر ارائه خدمات تفریحی خاصی با هزینه اولیه نباشید.

خیلی ساده بگوییم اگر دوست دارید از بیشتر تفریحات تور کشتی کروز بهره ببرید باید هزینه اضافه ای برای آن بپردازید؛ در غیر این صورت می توانید از امکانات ابتدایی کشتی بهره ببرید و سفری مقرون به صرفه داشته باشید. اما نکاتی هست که به شما در استفاده ارزان تر از بعضی خدمات کشتی کروز یاری می نماید. در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

تفریحات ساحلی در سفر با کشتی کروز

شرکت های برگزارنماینده تور کشتی کروز معمولا بعضی تفریحات ساحلی را در سواحلی که توقف می نمایند، به شما پیشنهاد می دهند و شما می توانید از قبل هزینه آن را بپردازید؛ اما بهتر است بدانید شرکت ها معمولا این تفریحات را با مبلغی بیشتر می فروشند و بهتر است شخصا اقدام به خرید بلیط این تفریحات کنید. شما می توانید به وسیله سایت های راهنمای گردشگری و اپلیکیشن ها از برنامه تفریحات ساحلی در سواحلی که کشتی توقف می نماید با خبر شوید و خودتان بلیط تفریحات مورد نظرتان را خریداری کنید.

رستوران های کشتی کروز

وعده های غذایی رستوران ها در کشتی های کروز بسیار وسوسه نماینده است و اغلب مسافران با اینکه می توانند از غذای رایگان رستوان اصلی کشتی استفاده نمایند وسوسه می شوند سراغ سایر رستوران ها نیز بروند. غدایی که در رستوران های جذاب و لوکس کشتی صرف می گردد معمولا چیزی حدود 100 دلار برای هر مسافر هزینه به همراه دارد و این در حالی است که این غذا به طور عادی تنها چیزی حدود 20 تا 40 دلار هزینه دارد. توصیه می کنیم سراغ این رستوران ها نروید چون غذای رایگان کشتی نیز بسیار خوشمزه و با کیفیت است. اما در صورتی که می خواهید غذای رستوران های دیگر کشتی را نیز امتحان کنید بهتر است هنگام خرید تور، به پیشنهاد های رایگان شرکت های ارائه دهنده توجه کنید و تور کشتی کروزی را خریداری کنید که آفرهای رایگان دیگری به جز آفرهای اصلی دارد.

تفریحات درون کشتی کروز

بسیاری از تفریحات کشتی کروز رایگانند، اما بعضی از آنها نیز احتیاجمند پرداخت هزینه بیشتر است. شاید با تفریحات و سرگرمی های غیررایگان کشتی وسوسه شوید اما باید بدانید که تفریحات رایگان نیز به همان اندازه سرگرم نماینده است و شما می توانید به راحتی با آنها مشغول شوید و لذت ببرید. با این حال اگر می خواهید برای سایر تفریحات نیز هزینه کنید بهتر است خوب تحقیق کنید و جذاب ترین تفریح را برای خود انتخاب کنید.

خشکشویی کشتی کروز

شستن و خشک کردن لباس ها در کشتی های کروز هزینه اضافه دارد؛ چه لباس ها را به طور مجزا به خشکشویی بسپارید و چه خودتان از لباس شویی های آنجا بهره ببرید. با این حال شما راه های ارزان و کم هزینه ای نیز پیش رو دارید: می توانید به اندازه کافی لباس همراه خود داشته باشید و شستن لباس ها را به زمان برگشت به خانه موکول کنید، یا اینکه پودر لباسشویی همراه داشته باشید و لباس های ضروری تان را در اتاق تان بشویید. راه دیگری هم هست و تجربه ای متفاوت پیش روی شما می گذارد: از خشکشویی های اتوماتیک در سواحل بهره ببرید.

انعام دادن به کارکنان

در بعضی تورها مبلغ انعام به ازای هر نفر یا هر روز پیشنهاد می گردد و معمولا مبلغ پیشنهادی مبلغ کمی نیست. متاسفانه در انعام دادن خیلی نمی گردد صرفه جویی کرد اما در صورتی که فکر می کنید مبلغ پیشنهادی مبلغ زیادی است می توانید کمتر انعام بدهید.

عکاسی و خرید تجهیزات دوربین

معمولا دریافت عکس در کشتی کروز هزینه اضافه ای به مسافران تحمیل می نماید؛ اگر مایل به پرداخت هزینه برای دریافت عکس نیستید تنها کافی است به پیشنهاد عکاس نه بگویید. در خصوص تجهیزات مورد احتیاج دوربین، همچون کارت حافظه و باتری یا شارژر، بهتر است پیش از سفر به فکر جایگزین باشید تا متحمل هزینه اضافی نشوید.

خرید سوغاتی در کشتی کروز

اگر بودجه کافی برای خرید سوغاتی در تور کشتی کروز ندارید از گشت و گذار در بوتیک های کشتی خودداری کنید. اما اگر می خواهید برای دوستان و آشنایانتان سوغاتی بخرید بهتر است قیمت از قبل کالاهای موردنظرتان را در شهر خودتان جویا شوید تا به راحتی مقایسه کنید. اما می توانید در شهرهای ساحلی نیز خرید کنید؛ فروشگاه های کوچک اجناس محلی و کالاهای دست ساز گزینه های خوب و معمولا ارزان قیمتی برای خرید هستند.

استفاده از اینترنت کشتی کروز

استفاده از اینترنت در سفر با کشتی کروز احتیاجمند پرداخت هزینه بیشتر است و معمولا سرعت اینترنتی که ارائه می دهند، بسیار کم است. اگر کار ضروری دارید می توانید در سواحل به دنبال کافی نت باشید یا از محل هایی که اینترنت وای فای رایگان دارند بهره ببرید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7930

به "چطور میتونم هزینه های سفر با کشتی کروز را کمتر کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور میتونم هزینه های سفر با کشتی کروز را کمتر کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور میتونم هزینه های سفر با کشتی کروز را کمتر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید