چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دومین شهروند کانادایی که بیش از دو سال است در چین در بازداشت به سر می برد، روز دوشنبه به اتهام جاسوسی محاکمه می شود.

چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند

چین مایکل کاوریگ دیپلمات پیشین و یک شهروند دیگر کانادایی به نام مایکل اسپاوور را در دسامبر 2018 و اندکی پس از بازداشت منگ وانژو مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی از سوی پلیس کانادا دستگیر کرد.

پکن اصرار دارد که این بازداشت ها به دستگیری منگ که همچنان در شهر ونکوور تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است و در برابر استرداد به ایالات متحده مقاومت می کند، ارتباطی ندارد.

روز جمعه، جلسه رسیدگی به اتهام های مایکل اسپاوور پشت درهای بسته و در دادگاهی در شهر داندونگ در شمال شرق چین برگزار و قرار شد که بعداً تاریخی برای صدور رأی دادگاه تعیین شود.

حضور دیپلمات های کانادا و سایر کشورها در جلسه محاکمه اسپاوور به دلایل امنیت ملی از سوی دولت چین ممنوع بود و همین موضوع سبب شد که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این محاکمه را فاقد شفافیت و کاملاً غیرقابل قبول بخواند.

محاکمه اسپاوور در حالی برگزار شد که دولتهای ایالات متحده و چین در ایالت آلاسکا مذاکراتی در سطوح بالا برگزار می کردند؛ مذاکراتی که به خوبی عداوت و دشمنی موجود میان مقامات پکن و واشنگتن را نشان داد. در این نشست، دولت ایالات متحده موضوع برگزاری دادگاه اسپاوور را مطرح و عدم صدور مجوز برای حضور دیپلمات ها در این دادگاه را محکوم کرد.

با این حال ناظران بر این باورند که محکومیت احتمالی این دو شهروند کانادایی ممکن است در نهایت امکان دستیابی به یک توافقنامه دیپلماتیک برای آزادسازی و بازگرداندن آنها به موطن خود، کانادا، را تسهیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53640

به "چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید